۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹ دکتر پزشکیان در گفتگو با روزنامه ی نزدیک دولت، شهروند:

با اجازه شورای نگهبان برای حضور سلایق مختلف، حماسه خلق می شود

شورای نگهبان اگر در روند بررسی کاندیداها همه سلایق و خطوط فکری حاضر در جامعه در نظر بگیرد و اجازه حضور به آنها بدهد حماسه سیاسی حتما خلق می‌شود، هرچه تعداد کاندیداهای متنوع و نه تنها از یک یا دو طیف کاهش پیدا کند میزان مشارکت پایین خواهد آمد. در واقع شورای نگهبان باید توجه داشته باشد که هرچه سلایق مختلف بیشتر اجازه حضور در انتخابات داشته باشند میزان مشارکت مردم هم بیشتر می‌شود.

pezeshkian6«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):دکتر مسعود پزشکیان تاکید کرد: شورای نگهبان اگر در روند بررسی کاندیداها همه سلایق و خطوط فکری حاضر در جامعه در نظر بگیرد و اجازه حضور به آنها بدهد حماسه سیاسی حتما خلق می‌شود.

کاندیدای انتخابات آتی ریاست جمهوری درباره ی آرایش سیاسی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و اینکه آیا انتخابات به سمت دو قطبی شدن در حرکت است اظهار داشت:‌ در شرایط فعلی بعید است که انتخابات دو قطبی شود؛ حضور هاشمی، مشایی و دیگر کاندیداها که از خطوط فکری مختلف و تفکرات متفاوت هستند منجر به حضور حداکثری مردم می‌شود‌، به عبارت دیگر هرچه از سلایق و نظرات مختلف چهره‌ها در انتخابات حاضر باشند طبیعتا طرفداران و علاقه مندان آنها و کسانی که مسیر این افراد را بیشتر می‌پذیرند‌، در انتخابات شرکت می‌کنند تا حماسه‌ای که مدنظر مقام معمظ رهبری بوده است شکل می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که در شرایطی که نماینده همه طیف‌های فکری در انتخابات حضور دارند نقش شورای نگهبان در خلق حماسه سیاسی چیست؟ اظهار داشت: همانطور که آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه اشاره کرد منطقی‌ترین شکل این است که از تمام سلایق نماینده قطعی در انتخابات حضور داشته باشد تا شور و شوق خوبی در جامعه برای مشارکت به وجود آید حضور سلایق مختلف که هر کدام طرفدارانی در اقشار جامعه دارند باعث حضور حداکثری مردم است هرچه سلایق کمتر باشد طبیعتا مشارکت مردمی کاهش می‌یابد.

پزشکیان تاکید کرد: شورای نگهبان اگر در روند بررسی کاندیداها همه سلایق و خطوط فکری حاضر در جامعه در نظر بگیرد و اجازه حضور به آنها بدهد حماسه سیاسی حتما خلق می‌شود، هرچه تعداد کاندیداهای متنوع و نه تنها از یک یا دو طیف کاهش پیدا کند میزان مشارکت پایین خواهد آمد. در واقع شورای نگهبان باید توجه داشته باشد که هرچه سلایق مختلف بیشتر اجازه حضور در انتخابات داشته باشند میزان مشارکت مردم هم بیشتر می‌شود.

وی با انتقاد از فشارهای سیاسی که برخی از رسانه‌ها و مسئولین برای تاثیر گذاری بر روند تایید صلاحیت‌ها در شورای نگهبان صورت می‌گیرد‌، یادآور شد: اینگونه اظهار نظرها و تعیین تکلیف برای شورای نگهبان در تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای احتمالی اشتباه است، شورای نگهبان که وظیفه تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای احتمالی را دارد متشکل از مجتهدین جامع الشرایطی است که براساس قانون عمل می‌کنند و اصولا نباید تحت تاثیر قرار گیرد. آنچه مهم است برون داد نظر نهایی این شورا خواهد بود که اگر شاهد سلایق مختلف در عرصه باشیم به مشارکت حداکثری کمک خواهد کرد اگر اعلام نظر شورای نگهبان به نفع یک جریان خاص باشد بدون شک مشارکت و شور و شوق مردم برای حضور در انتخابات کم می‌شود، در این شرایط برخی از افراد و رسانه‌ها با اظهار نظرهایی در فضای انتخاباتی ایجاد التهاب می‌کنند، شورای نگهبان نباید از جوسازی‌ها و بداخلاقی‌هایی که متاسفانه در قبل، حین و بعد از انتخابات از سوی برخی این افراد صورت می‌گیرد‌، تاثیر بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «این موج تخریبی روی مشایی بیشتر است و برخی از جریانات در صدد فشار به شورای نگهبان برای رد صلاحیت وی هستند‌؛ نظر شما چیست؟»، اظهار داشت: من اطلاعات زیادی از مشایی ندارم و نمی‌توانم قضاوت کنم که او باید رد صلاحیت شود یا نشود، مشایی اگر شرایط حضور در انتخابات را دارد اصولا باید تایید صلاحیت شود؛‌ اینکه کسی بگوید این شخص نباید حضور پیدا کند یا باید حضور پیدا کند بر می‌گردد به اساس و شرایطی که در قانون برای کاندیداهای انتخابات نوشته شده است اگر مشایی دارای شرایط قانونی حضور در انتخابات باشد باید تایید صلاحیت شود.

منبع:انصاف نیوز

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

15 - 14 =