۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۴ نامه سرگشاده یک دانشجو به رئیس مجلس:

اعتراض به نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر اسلامشهر

چرا عده ای نامزد رد صلاحیت شده دوره چهارم شورای شهر اسلامشهر، در کمتر از 32 ساعت مانده به 24 خردادماه توسط فرماندار اسلامشهر تأیید صلاحیت می شوند و اتفاقا رأی هم می آورند؟

shoraa«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): یکی از مخاطبان سایت، در نامه سرگشاده ای که به «مبارزه» ارسال کرده، نسبت به نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر اسلامشهر اعتراض کرده است. در این نامه که خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته شده به تأیید صلاحیت ناگهانی برخی کاندیداها و عواقب آن اعتراض شده است.

متن کامل این نامه سرگشاده در ادامه می آید:

جناب آقای دکتر علی لاریجانی؛ با سلام و تحیات

آنچه این روزها در شهر ما اسلامشهر، از مردم کوی و برزن شنیده می شود این است:

چرا عده ای نامزد رد صلاحیت شده دوره چهارم شورای شهر اسلامشهر، در کمتر از ۳۲ ساعت مانده به ۲۴ خردادماه توسط فرماندار اسلامشهر تأیید صلاحیت می شوند و اتفاقا رأی هم می آورند؟

این افراد مگر در این مدت ۴ سال چقدر درآمد خواهند داشت که جهت ورود به شورای شهر صدها میلیون تومان هزینه کرده اند؟ آیا اینها شیفتگان خدمتند یا تشنگان قدرت؟

اینک چه کسی به غلامحسین آرام فرماندار ما می تواند بگوید چه شد که اسامی عده ای را سراسیمه حتی بدون کد انتحاباتی تأیید و نهایتا در لیست شوراهای شهر جای دادید؟

آقای دکتر لاریجانی

شما در نشست علنی مجلس شورای اسلامی(شنبه ۲۸ اردیبهشت) در نطق پیش از دستور، در واکنش به سخنان آیت ا… جنتی در نماز جمعه، گفته بودید: “تمام بدنه مجلس درگیر نظارت بر امر شوراها هستند” یعنی باور کنیم با وجود نظارت شما اعلی حضرتان این اتفاقات افتاده است؟

آقای دکتر گفته بودید: “در امر نظارت بر شوراها نباید نگرانی از این جهت به جامعه القا شود” اینک چه دارویی را جهت آرامش اذهان مشوش مردم این شهر تجویز می کنید؟

گفته بودید ”آقای جنتی یکی از شخصیت های مورد احترام همه هستند اما نکته ای که ایشان فرمودند؛ که نظارت بر مورد انتخابات شوراها صفر است، اطلاع نادرستی است”

بنده هم می گویم: اولا شما هم یکی از شخصیت های مورد احترام همه هستید، ثانیا نکته ای که فرمودید ”تمام بدنه مجلس درگیر نظارت بر امر شوراهاست” یعنی چه؟

آقای دکتر  لطفا نگاهی به تحصیلات، تخصص و سابقه فعالیت های شورای شهر اسلامشهر کنید تا ببینید آیا این افراد توانایی تخصیص بهینه بودجه این شهر را که در سال جاری بالغ بر ۱۲۵۰ میلیارد ریال است، دارند؟ لطفا بر عملکرد این افراد نظارت دقیق داشته باشید.

نهایتا به صراحت عرض می کنم عده بسیاری از مردم این شهر این فرماندار دست و دل باز را نمی خواهند. از طرف ما به او “خوش گذشت” را بگوئید.

همانطور که پس از اظهارات آن روز شما تعدادی از نمایندگان مجلس با گفتن “احسنت” سخنان شما را تأیید کردند، اینک نه تنها مردم اسلامشهر، که هر ایرانی طالب عدالت هم به من “احسنت” خواهند گفت.

مجید خدامرادی

دانشجوی فوق لیسانس دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، فرزند اسلامشهر، ۴تیر۱۳۹۲

majid.moradi@ut.ac.ir

:::

۲ دیدگاه

  1. صادق نیکوکلام :

    واقعا احسنت را باید به شما گفت که بالاخره حرف دل مردم را زدید و از شما خیلی ممنون که این همه جرات به خرج دادید

  2. مدیر انجمن حمایتی :

    شمارا تحسین میکنم با اینهمه جسارت امیدوارم همیشه موفق و موید باشید

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

98 - = 92