۲۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۵

مدیر «رفتنی»روزنامه ایران کیست؟+عکس

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

مهر: سایت «ایرنا» با ذوق زدگی خبر از «رفتنی شدن» یک مدیر ارشد روزنامه ایران را داده است. مدیری که یکی از حامیان رحیم مشایی محسوب می شود.

«مدیر ارشد روزنامه ایران رفتنی شد.» این تیتر خبری بود که ساعاتی روی صفحه اصلی خبرگزاری «ایرنا» قرار گرفت.  این گزارش خبری که از یک سایت اینترنتی نقل شده بود، خبرداده بود که مدیر ارشد روزنامه ایران به دلایلی همچون «عملکرد خارج از قاعده مدیران ارشد روزنامه ایران، عدم هماهنگی با صاحب امتیاز، اتخاذ رویکرد غیرحرفه‌ای در انتشار اخبار، تبدیل تریبون دولت به یک رسانه خنثی و گاه آسیب‌رسان، نبود شفافیت مالی و نارضایتی گسترده خبرنگاران و کارکنان و مخاطبان این روزنامه» تغییر خواهد کرد. تغییری که حتی به درگیری بعدازظهر چهارشنبه در روزنامه ایران هم منجر شد.

mobareze.ir - irna

نکته جالب اما این بود که ایرنا، این خبر را به نقل از سایتی منتشر کرده بود که تنها دو روز از آغاز به کار رسمی اش می گذرد. سایت «نکات پرس» که توسط طیف حامیان دولت و نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی راه اندازی شده، در همایش جنجالی سوم تیر امسال رونمایی شد و حالا خبر از برکناری یک مدیر ارشد در روزنامه ایران داده است. کسی که البته یکی از حاشیه سازهای همان مراسم سوم تیر هم بود.

این گزارش که منبع اش را یک عضو ارشد دولتی معرفی کرده، از قول وی این را هم گفته که : «اقدامات ناشایست و تلاش یک مدیر برای بر هم زدن جلسه وحدت و عقده گشایی‌های ایشان و اصرار بر مواضع با وجود تذکرات موجب شده تا این تصمیم هر چه سریع تر عملی شود.»

مدیر «رفتنی» ایران کیست؟

«حنیف حسین ستاریان» عضو فعال ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در سال های ۸۴ و ۸۸، همان مدیر ارشد روزنامه ایران است که سایت «ایرنا» خبر برکناری اش را منتشر کرده است. ستاریان که پیش از این نیز برای کاندیداتوری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اقدام کرده بود، از سوی هیئت نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شده بود.

mobareze.ir -mobareze

ستاریان کارشناسی ارشد مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارد و مدیر مسئولی سایت های حامی دولت همت آنلاین و باکری آنلاین، معاون امور رسانه های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و عضو سابق شورای مرکزی انجمن های اسلامی دانشگاه های کل کشور از جمله سوابق اوست.

سردبیری ایران زمین در سال های ۸۷-۸۸، عضو فعال ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در سالهای ۸۴ و ۸۸، مشاور کارگروه فرهنگ و هنر استان های کمیسیون فرهنگی دولت هم از جمله مهم ترین سوابق اوست.

ستاریان در مراسم جنجالی «سوم تیر۹۲» در تقدیر از محمود احمدی نزاد هم حضور داشت که حاشیه های پررنگی از حضور او نیز گزارش شده است. از جمله اصرار ستاریان به دادن شعار در حمایت از اسفندیار رحیم مشایی که با واکنش تند یکی از حاضران مواجه شده است.

روایت سایت «مشرق نیوز» از این حضور حاشیه ساز را بخوانید:«اختلاف عقیده و سلیقه برگزار کنندگان مراسم به خوبی مشهود بود و در جایی یکی از روزنامه نگاران سابق روزنامه ایران خطاب به مدیر مسئول این نشریه که در حمایت از مشایی شعار می داد گفت : آقای ستاریان شما مدیر مسئول یک روزنامه هستید درست نیست اینطور شعار بدهید.”

mobareze.ir - satarian

حمایت مشایی از برکناری حامی اش

از ستاریان به عنوان یکی از حامیان سرسخت اسفندیار رحیم مشایی و جریان نزدیک به او نام برده می شود. اما نکته جالب، واکنش یکی از نزدیکان رحیم مشایی به این برکناری است. در گزارشی که سایت ایرنا از رفتنی شدن مدیر ارشد روزنامه ایران نوشته، این فرد نزدیک به مشایی درمورد برکناری ستاریان این طور اظهارنظر می کند:«متاسفانه برخی فکر می کنند ایشان از مهندش مشایی خط می گیرد .مهندس مشایی با این رویکرد وی بشدت مخالف است و بارها به ایشان تذکر داده است اما ایشان متاسفانه از سوی دیگران مدیریت می شود نه مهندس مشایی؛با توجه به اسناد صوتی و مکتوب به زودی هویت این افراد نزد همگان روشن تر خواهد شد.»

باید منتظر ماند و دید در روزهای پایانی دولت دهم، سرنوشت ارگان و موسسه مطبوعاتی دولت به کجا خواهد رسید. موسسه ای که تغییرات پیاپی مدیریتی اش، آن را به یکی از کانون های حاشیه ای خبرساز در دولت دهم تبدیل کرده است.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

68 + = 70