۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۸

انتشار وصیت‌نامه ماندلا

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):در حالی که مردم آفریقای جنوبی در خارج از بیمارستان محل بستری نلسون ماندلا برای سلامتی وی دعا می‌کنند، اخیرا فاش شده است که ماندلا در وصیت‌نامه خود به نزدیکان‌اش توصیه کرده در صورت فوت شدن جسد وی را به جای دفن در پایتخت آفریقای جنوبی بر فراز تپه‌ای در یک روستای دوردست و با سنگ قبری ساده دفن کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، این در حالی است که نلسون ماندلا، رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی این مساله را که در مرکز پایتخت یعنی شهر پرتوریا دفن شود، رد کرده است.

وی در وصیت‌نامه خود که روی یک کاغذ A4 نوشته شده به خانواده خود توصیه کرده اجازه دهند دولت مراسم‌های کفن و دفن را برگزار کند اما وی را در شهر “کَُنو” واقع در منطقه کیپ شرقی که شهر آبا و اجدادی وی است، دفن کنند.

یکی از نزدیکان ماندلا به روزنامه دیلی تلگراف گفت: هیچ کس دوست ندارد درباره مرگ فکر کند و ماندلا همچون اغلب مردم از نوشتن وصیت‌نامه اکراه داشت.

وی افزود: ماندلا تصریح کرده که خواهان آن است در شهر کَُنو دفن شود. وی در نهایت یک سنت‌گرا است و به همین دلیل می‌خواهد آنجا دفن شود.

روز جمعه ماندلا بیست و یکمین روز خود را در بیمارستان قلب شهر پرتوریا گذراند.

گفته شده که ماندلا به دلیل عفونت ریه در این بیمارستان بستری شده و با دستگاه تنفس مصنوعی زنده است.

همسر سابق ماندلا کمی پس از ملاقات با وی در بیمارستان اظهار کرد: به نسبت وضعیتی که ماندلا چند روز پیش داشت اکنون بهبودی زیادی حاصل شده اما به لحاظ بالینی وی همچنان ناخوش است.

وی همچنین نسبت به گمانه‌زنی‌های عمومی در خصوص سلامت ماندلا اظهار نگرانی کرد.

از سوی دیگر باراک اوباما و خانواده وی روز جمعه وارد آفریقای جنوبی شدند. این دومین ایستگاه سفر باراک اوباما به قاره آفریقا است.

امیدها در مورد نخستین ملاقات روسای جمهور سیاه‌پوست و کشور آفریقای جنوبی و آمریکا به دلیل بیماری ماندلا از بین رفته است.

باراک اوباما در گفتگو با خبرنگاران در داخل هواپیمای مسافرتی خود که از سنگال عازم ژوهانسبورگ بود گفت که به دنبال آن نیست که یک مهمان ناخوانده باشد.

اوباما گفت: ما هنگامی که فرود بیاییم وضعیت را بررسی خواهیم کرد. در حال حاضر نگرانی اصلی ما سلامتی و آسایش وی و خانواده‌اش است.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

21 + = 27