۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰

چرا نیمی از دختران جوان بیکارند؟

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):علل رشد بیکاری زنان و بیکار بودن نیمی از دختران جوان ۱۵ تا ۲۴ ساله با حضور سهیلا جلودارزاده – مشاور وزیر کار دولت اصلاحات و رییس اتحادیه زنان کارگر – بررسی خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، طبق آخرین آمار سالانه مرکز آمار ایران نرخ بیکاری زنان دو برابر نرخ بیکاری مردان است. بر این اساس در سال ۹۱ در حالی نرخ بیکاری زنان حدود ۲۰ درصد بوده که این نرخ در مردان ۱۰٫۵ درصد بوده است.

 

از سوی دیگر آمار مرکز آمار ایران از وضعیت بازار کار ایران در سال ۹۱ نشان می دهد که ۴۱٫۵ درصد دختران جوان ۱۵ تا ۲۴ کشور بیکار هستند. این رقم برای پسران جوان ۱۵ تا ۲۴ ساله ۲۳٫۴ درصد است.

 

علت بیکاری نیمی از دختران جوان کشور و بالاتر بودن نرخ بیکاری زنان نسبت به مردان موضوعی است که در برنامه این هفته «کاروکارگر» شبکه رادیو اقتصاد بررسی خواهد شد.

 

در این برنامه سهیلا جلودارزاده، مشاور وزیر کار دولت اصلاحات و رییس اتحادیه زنان کارگر حضور خواهد داشت و وی ریشه‌های افزایش بیکاری زنان را بررسی خواهد کرد.

 

در این برنامه زنده که ساعت ۲۰:۱۰ سه‌شنبه – یازدهم تیر – از شبکه رادیو اقتصاد (موج اف ام، ردیف ۹۸) پخش می‌شود، مخاطبان و کارشناسان نیز می‌توانند از طریق شماره تلفن‌ ۰۲۱۲۲۶۵۲۵۲۵ مشارکت داشته باشند یا از طریق ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۳۶۳۷ نظر خود را در این مورد عنوان کنند. این برنامه با اجرای علی نیکزاد(مجری) و ابراهیم علیزاده(کارشناس مجری) و به کارگردانی حمید کجوری اجرا می شود.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 6 = 10