۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳

پزشکیان: نباید فرقی میان نماینده مجلس با یک روستایی باشد

اگر قانون برنامه توسعه کشور در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی درست اجرا شود نباید فرقی میان نماینده مجلس با یک روستایی یا یک حاشیه نشین در استفاده از خدمات وجود داشته باشد.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تجمیع صندوق های بیمه ای در کشور موجب افزایش خدمات رسانی به مردم می شود.

مسعود پزشکیان روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه تحت پوشش بیمه قرار دادن افراد جامعه باید یکی از مهمترین برنامه ها دولت آینده باشد، افزود: یکی از بهترین و مناسب ترین راهکارها برای عملی سازی این هدف تجمیع صندوق های بیمه ای است.

وی گفت: با این اقدام مردمی که بیکار و فقیر هستند بیمه می شوند و این مسوولیت دولت است که این کار را انجام دهد که با تجمیع صندوق های بیمه چون سرانه ای که به آن تعلق می گیرد به تمام افراد جامعه به یک نسبت عادلانه ای تقسیم می شود در نتیجه قدرت خرید و ارایه خدمات نیز افزایش پیدا می کند.

پزشکیان پیشنهاد داد: در این رابطه می توان ۱۰ درصد از درامدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را به هزینه‌های بخش سلامت اختصاص داد.

وی اجرای قانون برنامه توسعه کشور را یکی از ضروریات مهم در ارایه خدمات مناسب در بخش بهداشت و درمان دانست و گفت: در قانون برنامه تمام مسایل و حوزه‌های آموزش، تحقیقات، سلامت، درمان و پوشش خدمات و هزینه‌های سلامت مردم به خوبی تعریف شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قانون برنامه توسعه کشور در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی درست اجرا شود نباید فرقی میان نماینده مجلس با یک روستایی یا یک حاشیه نشین در استفاده از خدمات وجود داشته باشد.

پزشکیان یادآوری کرد: این وضعیت در قانون آمده است و اجرایی کردن آن تحقق خواسته اصلی رهبری در زمینه مسایل بهداشتی و درمانی را باعث می شود.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 17 = 23