۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶

سپاس دولت دهم!

وقتی به عملکرد دولت مستقر فکر می‌کنم و به موارد متعددی که سوژه تحلیل‌های منتقدانه من و امثال من در چهار، پنج سال گذشته بوده‌اند، ترجیح می‌دهم که دفتر انتقاد خود از عملکرد این دولت را با ابراز تشکر از درس‌هایی که از این عملکرد هشت‌ساله گرفتیم ببندم.

(تصاویر) متن و حواشی جلسه دولت

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): دوران عمر دولت دهم در حال سرآمدن است و با مشخص شدن رییس‌جمهوری بعدی، همراه با جو رضایت و شادمانی از این انتخاب، بازار انتقاد از عملکرد دولت فعلی نیز گرم‌تر شده است، گویا منتقدان عزم آن دارند که از تک‌تک روزهای باقیمانده عمر این دولت برای بیان ناگفته‌های خود استفاده کنند.

وقتی به عملکرد دولت مستقر فکر می‌کنم و به موارد متعددی که سوژه تحلیل‌های منتقدانه من و امثال من در چهار، پنج سال گذشته بوده‌اند، ترجیح می‌دهم که دفتر انتقاد خود از عملکرد این دولت را با ابراز تشکر از درس‌هایی که از این عملکرد هشت‌ساله گرفتیم ببندم.
از دولت‌های نهم و دهم تشکر می‌کنم که موجب شدند فعالان بخش خصوصی در زمینی ناهموار و پراز چاله چوله‌های تصمیمات متعدد و متناقض و خلق‌الساعه بدوند و آن‌قدر سکندری بخورند و بیفتند و دوباره برخیزند تا پاهایشان برای حرکتی جدی‌تر و مصمم‌تر قوی و تنومند شود.
از این دولت تشکر می‌کنم که آن‌قدر فشارهای بی‌محابا و مضاعف از جهات گوناگون بر دوش بخش خصوصی نهاد تا شانه‌هایش برای کشیدن بارهای سنگین اصلاح اقتصاد کشور آبدیده شود.
اخیرا وقتی در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی رفت‌وآمد می‌کردم و می‌دیدم که چگونه نمایندگان محترم مجلس از همه اقشار حتی از جامعه زحمتکش کارگری، که به صورت سنتی و تاریخی منتقد جامعه کارفرمایی بودند، اکنون برای تولید کشور دلسوزی کرده و با مصوبات ضدتولیدی پابه‌پای سایر نمایندگان مخالفت می‌کنند، اشک شوق می‌ریختم و دولت را سپاس می‌گفتم که چنان فضای پرتلاطمی در اقتصاد کشور به وجود آورد که کینه و تضاد تاریخی بین کارگر و کارفرما را به دوستی و همدلی تبدیل و همه را مدافع تولید و صنعت کشور کرد.
هنگامی‌که نقدها و تحلیل‌های اقتصاددانان محترم کشور را به‌ویژه آن دسته‌ای که به نحله و نگاه فکری چپ منتسب بودند مطالعه می‌کردم، اصلاح نگاه و طرز فکر ایشان را آشکارا درمی‌یافتم و بنابراین بدین واسطه از دولت تقدیر می‌کنم که مجال تجربه توزیع ثروت با سودای ایجاد عدالت را در کشور به وجود آورد تا تئوریسین‌های این نوع اقتصاد ببینند و باور کنند که عدالت حاصل از اقتصاد توزیعی تنها روی کاغذ زیباست.
هنگامی‌که برنامه‌های نامزدهای محترم انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری را مطالعه و مصاحبه‌ها و مناظره اقتصادی ایشان را در صداوسیما دنبال می‌کردم به دولت آفرین می‌گفتم که با کرده‌ها و ناکرده‌های خود این باور را در همه نامزدها تقویت کرده بود که اقتصاد، مهم‌ترین چالش کشور است و بخش خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد.
از دولت تشکر می‌کنم که کم‌توجهی‌اش به رعایت و اجرای قانون باعث شد که همه ما ارزش و اهمیت قانون و قانونمداری را بیش از پیش دریابیم و این تجربه عینی را ملکه ذهن خود کنیم که قانون‌شکنی موجب چه مسائل و مشکلاتی برای کشور خواهد شد.
وقتی در مصاحبه‌های انجام‌شده با اقشار ضعیف جامعه، می‌خواندم که امروز ایشان ترجیح می‌دهند یارانه‌ای دریافت نکنند، در صورتی‌که تورمی هم در کار نباشد و به زبان ساده‌تر قیمت‌ها به میزان قبلی خود بازگردد، از دولت قدردانی می‌کنم که به همه مردم یاد داد که ثبات اقتصادی بهتر از اعانه گرفتن از دولت است.
از آنجا که در اوج تحریم‌های اقتصادی بخش خصوصی کشور مجبور شد تحرک خود را بیشتر کند، خلاقیت خود را بیشتر به کار گیرد و انعطاف بیشتری به خرج دهد تا در مواجهه با اثرات تحریم از کار باز نماند از دولت قدردانی می‌کنم که در این مدت حمایت و کمک چندانی به بخش خصوصی نکرد تا آن‌ها یک‌بار برای همیشه خود را باور کنند و بیازمایند که بدون حمایت دولت هم می‌توان حرکت کرد.
و آخرین تشکر را هم از این بابت باید از دولت داشته باشم که اقتصاد کشور را در اوج مسائل و مشکلات که غیرقابل مقایسه با تمامی سال‌های پس از انقلاب است به دولت بعدی واگذار کرد تا دولت بعد توجه جدی به کارگیری شایسته‌ترین مدیران این کشور و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود اعم از بخش خصوصی، همه جناح‌ها و گروه‌ها، اندیشمندان و دانشمندان، نهادهای مدنی و تک‌تک دست‌های بی‌ادعای درازشده از سوی شهروندان این کشور مبذول کند و ایران را دوباره با مشارکت همه ایرانیان بسازد.
منبع: روزنامه بهار

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

50 - = 48