۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶

بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی به مناسبت حلول ماه رمضان

ما اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی با تبریک فراسیدن این ماه صیام برای مسلمانان جهان به ویژه دانش آموزان و نوجوانان آینده ساز، بهره گیری مناسب ازآثار و برکات معنوی ماه مبارک رمضان را از خداوند متعال برای یکایک عزیزان مسئلت می نماییم و از همه روزه داران عزیز التماس دعا داریم.

arm«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی به مناسبت حلول مبارک ماه رمضان بیانیه ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی

به مناسبت حلول مبارک ماه رمضان 

بسم الله الرحمن الرحیم

«شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن»

امیرالمومنین علی (ع): «ای مردم! این ماه، ماهی است که خداوند، آن را بر ماه‏های دیگر برتری داده است، مانند برتری ما اهل‏بیت بر دیگر مردم. و آن، ماهی است که درهای آسمان و درهای رحمت، در آن گشوده می‏شوند و درهای آتش در آن بسته می‏گردند. و ماهی است که در آن ندا شنیده می‏شود و دعا مستجاب می‏گردد و گریه مورد ترحّم قرار می‏گیرد.»

در گذر ثانیه ها و در گردش ایام، به ایستگاه رمضان نزدیک شده ایم.

رمضان، ماه برکت و رحمت، ماه ضیافت الهی، ماه نزول قرآن کریم و ماه شب هایی پرفضیلت…

شب هایی که مجالی است تا انسان، از زندان وابستگی های دنیوی خود را برهاند و به مناجات و نیایش با معبود خویش بپردازد. ماهی که در آن کریم اهل بیت (ع) پا به گیتی می نهد و مولای متقیان حضرت علی (ع) در محراب نماز به دیدار معبود می شتابد و در این میان لیله القدر، شبی که برتر از هزار ماه است و قرآن کریم نازل می شود…

همه اینها زمینه ای است تا در فضای معنوی این ماه، انسان مومن هرچه بیشتر به رب خویش نزدیک شود و روح و جان خود را در دریای زلال رمضان تصفیه نماید.

ماهی که در آن درهای رحمت الهی به روی عاشقان گشوده می شود و خداوند بندگانش را به میهمانی خویش دعوت می کند و از آنها میزبانی می کند. انسان روزه دار یک ماه تمرین بندگی و ایستادگی در برابر وسوسه های شیطانی و آزادی از بند تعلقات مادی را احساس می کند و چه فرصت مغتنمی است تا در این ماه پر خیر و برکت که همه اعمال فرد روزه دار حتی خوابش عبادت محسوب می شود، به درگاه ایزد منان پناه جوییم و با توسل به اهل بیت(ع)، تلاوت قرآن کریم، رعایت تقوا و پرورش روحیه اخوت و برادری و انجام اعمال حسنه زمینه رشد و بالندگی خود را فراهم آوریم و توشه ای برای آخرت خویش آماده نماییم و با حضور در مراسمات و مساجد در کسب معارف الهی و آموزه های اسلامی بکوشیم.

در این میان ما اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی با تبریک فراسیدن این ماه صیام برای مسلمانان جهان به ویژه دانش آموزان و نوجوانان آینده ساز، بهره گیری مناسب ازآثار و برکات معنوی ماه مبارک رمضان را از خداوند متعال برای یکایک عزیزان مسئلت می نماییم و از همه روزه داران عزیز التماس دعا داریم.

به امید تحقق وعده الهی در پیروزی نهایی و غلبه کامل مسلمانان و ظهور تنها منجی عالم بشریت، حضرت بقیه الله اعظم(روحی و ارواحنا له الفداه) ….

والسلام علی من اتبع الهدی

اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان آذربایجان غربی

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 1 = 1