۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷

۳ درخواست رئیس جمهور منتخب از رهبری

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: هدایت، حمایت و دعا، سه درخواست رئیس جمهور منتخب از مقام معظم رهبری بود.

به گزارش مبارزه، به نقل از فارس، آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی ظهر امروز در همایش بزرگ علما و روحانیون گیلان در مصلای امام خمینی(ره) شهر رشت با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روحانیون سفیران الهی هستند.

وی با بیان اینکه مسئولیت هدایت جامعه به‌عهده طلاب و روحانیون است، افزود: یکی از مهم‌ترین برکات ماه مبارک رمضان دعا است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری درباره اجابت دعا در ماه مبارک رمضان، گفت: دعا دارای شرایط خاصی بوده و غنی‌ترین و پربارترین دعاها مخصوص تشیع است.

وی با بیان اینکه روحانیون در سنگر نخست دفاع از اندیشه‌های دینی هستند، تصریح کرد: ترویج راه و رسم دعا در جامعه ضروری است.

محمدی گلپایگانی، دعای کمیل را مورد توجه ویژه امام (ره) و رهبری دانست و اذعان کرد: دعای کمیل دارای ویژگی‌های خاصی بوده و یکی از بهترین دعاها است.

وی با تصریح بر اینکه تمام برکات به صورت یک‌جا در ماه مبارک رمضان جمع شده است، گفت: انسان باید همت خود را در دعا بالا بگیرید و برای استجابت دعاها از روزی حلال بخورید و بیاشامید و هرگز با غذای حرام و آلوده دعا مستجاب نمی‌شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری امید به دیگری در دعا را از دیگر دلایل استجابت نشدن دعا دانست و متذکر شد: هر بنده‌ای که امیدش به غیر خدا و مخلوق دیگر باشد دعایش مستجاب نمی‌شود.

*مطالبه رهبری در انتخابات محقق شد

وی با اشاره به حماسه سیاسی انتخابات ۲۴ خرداد، اظهار کرد: با وجود تبلیغات فراوان دشمنان انقلاب اسلامی برای حضور نیافتن مردم در انتخابات، شاهد حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم در انتخابات بودیم و مطالبه رهبری در انتخابات محقق شد.

محمدی‌گلپایگانی، با اشاره به مشارکت ۷۳ درصدی ملت در انتخابات و خلق حماسه سیاسی، افزود: مشارکت در انتخابات آمریکا زیر ۵۰ درصد است.

*خدمات گذشته در مناظره‌ها فراموش شد

وی با اشاره به برگزاری مناظره‌های کاندیداها در صدا و سیما، گفت: مردم با دیدن و شنیدن مناظره‌ها به انتخاب اصلح رسیدند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری مناظره‌ها را خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: مناظره‌ها خوب بود اما خدمات گذشته در مناظره‌ها فراموش شد و باید بدانیم که دولت فعلی کارهای بسیاری را اجرایی کرده که کم نیستند.

وی تصریح کرد: مردم در انتخابات به فردی رأی دادند که ملبس به لباس روحانیت بود و با ۲۷۰ هزار رأی بالاتر از حد نصاب انتخاب شد.

* انتخابات مهر باطل بر ادعای تقلب بود

محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه دولت، کارگزاران، وزارت کشور و دست‌اندرکاران انتخابات را برگزار کردند، گفت: این انتخابات مهر باطل بر ادعای تقلب بود.

وی ادامه داد: دوست و دشمن اذعان کردند که در انتخابات کشور هیچ‌گونه شائبه‌ای وجود نداشته است.

*۳ درخواست رئیس جمهور منتخب از رهبری

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به نخستین دیدار رئیس جمهور منتخب با مقام معظم رهبری پس از انتخابات، تصریح کرد: در این دیدار بنده نیز حضور داشتم و روحانی سه درخواست از مقام معظم رهبری داشتند.

وی با اشاره به سه درخواست روحانی از رهبری، افزود: هدایت، حمایت و دعا، سه درخواست رئیس جمهور منتخب از رهبری بود.

محمدی گلپایگانی گفت: روحانی از رهبری خواست تا با رهنمودها و راهنمایی‌ها هرجا که لازم دانستند هدایت و حمایتش کرده و برای وی در ادامه راه دعا کنند.

*اشتباهات راهبردی مرسی سرنوشتش را تغییر داد

محمدی‌گلپایگانی، با اشاره به تحولات اخیر مصر یادآور شد: اشتباهات راهبردی مرسی و اخوان‌المسلمین مصر موجب اصلی این تحولات است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه به ملت مصر علاقه‌مند هستیم، افزود: جوانی که از دیوار سفارت رژیم صهیونیسم بالا رفته بود حالا یکی از پرچمداران مبارزه با مرسی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مرسی پرچم مبارزه با صهیونیسم را در دست می‌گرفت چنین سرنوشتی نداشت و مرسی به دام آمریکایی‌ها و سلفی‌ها افتاد.

محمدی‌گلپایگانی آمریکا را ام‌الفساد جهان دانست و یادآور شد: باید در راه مقابله با استکبار جهانی و ظالمان تلاش کنیم.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 48 = 54