۰۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸

۱۳ مرداد؛ تحلیف روحانی در بهارستان

در شرایطی که سیدمحمد خاتمی در چهار سال گذشته حضور کمرنگی در رسانه‌ها و محافل سیاسی داشته است، باهنر نایب‌رییس مجلس حضور او در روز تحلیف را بلامانع می‌داند و حتی به روحانی پیشنهاد می‌کند جلساتی مداوم با روسای‌جمهوری قبلی داشته باشد.

تحلیف«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): مجلس آمادگی برگزاری مراسم تحلیف روحانی در تاریخ مقرر – ۱۳ مرداد – را دارد.
این خبری است که «محمدرضا باهنر» نایب‌رییس مجلس در نشست خبری روز گذشته خود آن را اعلام کرد. باهنر با بیان اینکه حضور روسای‌جمهور گذشته از جمله خاتمی در مراسم تنفیذ رییس‌جمهور آینده بلامانع است، گفت: «آقای روحانی برای پیشبرد امور خود در دولت آینده می‌تواند با روسای‌جمهور گذشته جلساتی برگزار کند و من نیز به ایشان توصیه می‌کنم پایه‌گذار چنین جلساتی باشند.»
اظهارات باهنر در حالی مطرح می‌شود که مراسم تحلیف رییس دولت دهم با حواشی زیادی همراه بود. صندلی‌های سبز بهارستان با حضور ۲۴۲نفر از مجموع ۲۸۷ نماینده پر شد. مراسم تحلیف بدون حضور بیش از ۴۰ نفر از نمایندگانی که تعدادی از اعضای فراکسیون اقلیت هم شامل آن می‌شدند، برگزار شد. از اعضای اقلیت افرادی چون مسعود پزشکیان، قدرت‌ا… علیخانی، مصطفی کواکبیان، جهانبخش امینی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، پورفاطمی، حسین هاشمی، نصیری، لاهوتی، شهریاری، مقیمی، خباز و اولیا در مراسم حضور یافتند و دبیرکل این فراکسیون و سخنگوی آن؛ یعنی محمدرضا تابش و داریوش قنبری ازجمله غایبان مراسم سوگند احمدی‌نژاد بودند.
چهره‌هایی چون «آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، آیت‌الله مهدوی‌کنی، آیت‌الله محمد یزدی، آیت‌الله امامی‌کاشانی، سیدمحمد خاتمی و علی‌اکبر ناطق‌نوری در مراسم تحلیف رییس دولت دهم حضور نداشتند؛ هرچند آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی رییس قوه‌قضاییه، حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی، رییس دفتر مقام‌معظم‌رهبری، اسفندیار رحیم‌مشایی، مسوول دفتر رییس‌دولت، محمدرضا رحیمی، معاون وقت پارلمانی و علی سعیدلو، معاون اجرایی رییس‌دولت و تعدادی از وزرای دولت نهم رییس‌دولت را در بدو ورود به مجلس همراهی کردند.
اکنون در شرایطی که سیدمحمد خاتمی در چهار سال گذشته حضور کمرنگی در رسانه‌ها و محافل سیاسی داشته است، باهنر نایب‌رییس مجلس حضور او در روز تحلیف را بلامانع می‌داند و حتی به روحانی پیشنهاد می‌کند جلساتی مداوم با روسای‌جمهوری قبلی داشته باشد. باهنر در نشست خبری روز گذشته با اشاره به زمان تنفیذ و تحلیف رییس‌جمهوری منتخب گفت: مراسم تنفیذ رییس‌جمهوری ۱۲ مردادماه و مراسم تحلیف نیز در روز یکشنبه در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود و رییس‌جمهوری بعد از این مراسم به‌مدت ۱۰ روز فرصت دارد اعضای پیشنهادی خود را برای کابینه دولت یازدهم معرفی کند.
او افزود: اگر قرار باشد کارها طبق روال قانونی پیش رود، زمان رای‌اعتماد تا ششم‌شهریورماه طول می‌کشد. بنابراین همان‌طور که مقام‌معظم‌رهبری نیز به رییس‌جمهور منتخب توصیه کردند در این مدت دوماهه می‌توانند از فرصت‌ها استفاده کرده و با رایزنی‌هایی که با مجلس انجام می‌دهند کار خود را جلو بیندازند که البته این نیز به نظر رییس‌جمهور منتخب بستگی دارد.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد رویکرد اعتدالی حسن روحانی گفت: رویکرد اعتدالی رییس‌جمهور منتخب یک شعار انتخاباتی نبود چرا که ایشان ذاتا معتدل است و قطعا نیز در دولت آینده خود تلاش می‌کند از افراد توانمند و معتدل استفاده کند.
وی همچنین درمورد کابینه فراجناحی روحانی گفت: من کابینه فراجناحی را قبول ندارم و آن را یک شرکت سهامی می‌دانم و منظور از فراجناحی این نیست که ایشان از همه جناح‌ها بخواهد در کابینه‌اش استفاده کند بلکه منظور از فراجناحی آن است که کسانی که در این کابینه به‌کار گرفته می‌شوند منافع گروهی و حزبی خود را به منافع ملی ترجیح ندهند.
منبع: شرق 
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

62 - = 56