۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹

انتقاد آیت الله سبحانی از سخنان سروش درباره قرآن

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سخنان برخی مانند سروش مبنی بر بشری بودن قرآن، تأکید کرد: این سخنان بر خلاف قرآن و بیان آن از سوی فردی که سابقه ای در گذشته در زمینه مسایل اسلامی داشته است مایه تاسف است.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر چهارشنبه در اولین جلسه تفسیر ماه مبارک رمضان در مدرسه حجتیه با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اضافه کرد: ماه رمضان بسیار در نزد خداوند فضیلت دارد و حوادث سرنوشت سازی مانند شبهای قدر و جنگ بدر در آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این ماه جرم و جنایت کمتر است و روزه عاملی برای ازدیاد تقواست ادامه داد: مسلمانان یک ماه تمام مهمان خداوند متعال هستند مهمانداری که بسیار عزیز، رئوف و حکیم است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه در این ماه به تفسیر سوره یاسین خواهیم پرداخت به تعداد آیات آن اشاره و بیان کرد: آیات این سوره بر اساس روایات مختلف ۸۲ و یا ۸۳ است و اختلاف در این است که برخی حروف مقطعه “یس” را آیه گرفته و برخی دیگر آیه تلقی نکرده اند.

وی با اشاره به ثواب و برکات تلاوت این سوره اظهار داشت: ثواب تلاوت این سوره که آن را قلب قرآن نامیده اند آنقدر زیاد است که پیامبر در روایتی فرموده اند که تلاوت کننده این سوره در شب تا صبح و تلاوت کننده آن در روز تا شب در امان و امنیت است.

آیت الله سبحانی آمرزش اموات را یکی از فواید قرائت این سوره دانست و اضافه کرد: این سوره ثوابهای زیادی دارد اگرچه گروه هایی مانند وهابیون بی منطق این مسایل را قبول ندارند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه در سوره “یس” به توحید، نبوت و معاد پرداخته شده است اضافه کرد: آیات ابتدایی این سوره مرتبط با نبوت، آیات میانی مرتبط با توحید و آیات پایانی مرتبط با معاد است.

آیت الله سبحانی ادامه داد: شروع این سوره با حروف مقطعه است که بنابر فرموده ائمه(ع) دلیل آن است که قرآن معجزه خدا و کلام الهی است و ساخته پیامبر (ص) نیست.

وی به سخنان برخی افراد مانند سروش که قرآن را کلام بشری می دانند اشاره کرد و با ابراز تاسف از این سخنان تصریح کرد: برخی نوشته‌اند که قرآن نوشته و ساخته و پرداخته خود پیامبر است در صورتی که خود خدا این فکر نادرست را رد کرده است.

این مفسر قرآن تأکید کرد: برخی با وجود اینکه سابقه اسلامی زیبایی در گذشته داشته اند اما این سخنان را در رسانه‌ها منعکس می‌کنند که کاملا خلاف صریح قرآن است.

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

7 + 3 =