۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱

هاشمی: کسانی که کشور را به این روز انداختند، با تجدیدنظر در افکار خود به بهتر شدن امور کمک کنند

هاشمی در پاسخ به شکوه‌های بعضی از حاضرین از شرایط کشور گفت: تراکم دردها، بشارت درمان است و دیدید که مردم چگونه به کمیت و کیفیت حماسه سیاسی اعتبار بخشیدند.

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که نمی‌توانیم با جهان قهر باشیم و به تکامل فکر کنیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استادان دانشگاه‌های کشور، نخبگان علمی و پزشکی را سرمایه‌های انسانی کشور خواند و گفت: حتی درد دل‌های آنان می‌تواند مایه حرکت مثبت و عمیق برای تغییر شرایط امروز باشد و اگر نخبگان منزوی شوند، جوانان برای امیدواری آینده سرخورده می‌شوند.

وی در پاسخ به شکوه‌های بعضی از حاضرین از شرایط کشور گفت: تراکم دردها، بشارت درمان است و دیدید که مردم چگونه به کمیت و کیفیت حماسه سیاسی اعتبار بخشیدند.

این عضو مجلس خبرگان با تشریح اوضاع کشور در دو سه ماه قبل از انتخابات و تغییر یکباره آن ظرف چند روز گفت: وظیفه همه ماست تا از کاری که مردم کرده‌اند، حراست کنیم و نگذاریم تندروها بذر ناامیدی را در فضای جامعه گسترش دهند.

هاشمی رفسنجانی در بیان راهکارهای اصلاح امور، به سیاست خارجی مبتنی بر عزت، حکمت و مصلحت اشاره کرد و گفت: نمی توانیم با جهان قهر باشیم و به تکامل فکر کنیم و این اندیشه افراطی، مخل شعار استقلال‌خواهی مردم در همه مراحل انقلاب اسلامی است.

وی با تأکید بر پرهیز از طرد نیروها گفت: کسانی که کشور را به این روز انداختند، می‌توانند با تجدیدنظر در گفتار، افکار و رفتار خود، در فضای رقابتی، به بهتر شدن امور کمک کنند، البته شرطش دوری کردن از توهین و تهمت است که با ادبیات اعتدالی هیچ سازگاری ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان حدیث «حبّ الوطن من الایمان» عشق به وطن را فطرت الهی در نهاد انسان‌ها دانست و گفت: این عشق از دل هیچ کس بیرون نمی‌رود و کسانی را می‌شناسیم که پس از سال‌ها دوری از وطن، با شنیدن اسم ایران آه می‌کشند و در وصیت‌نامه ها می‌نویسند، ما را پس از مرگ در وطن دفن کنید.

وی تلاش برای ساختن ایران در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را وظیفه فردی و جمعی همه ایرانیان دانست و اظهار امیدواری کرد که در دولت آینده به معیشت مردم توجه شود که عدم توجه به آن، مخلّ آخرت است.

منبع: انتخاب
 :::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

38 - = 30