۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱

اولین کلید ۱۰۰ روزه: آمار و اطلاعات

rohani«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

دولت محمود احمدی نژاد به رغم اعتماد به نفس بالا در ارائه ارقام و اطلاعات مبنی بر عملکرد مثبت، همچنان از انتشار مهمترین آمار و اطلاعات اقتصادی کشور جلوگیری کرده است.

به گزارش الف، نماگرهای اقتصادی تا قبل از این، معمولاً با یک فصل تاخیر ارائه می‌شد ولی با گذشت زمان، فاصله زمانی برخی ارقام موجود در این نماگرها تا زمان حال به بیش از ۵ سال رسیده است، به طوریکه آمار سرمایه گذاری در این نماگرها از سال ۱۳۸۶ به بعد به روز نشده و آمار رشد اقتصادی نیز با فاصله بیش از دو سال و پس از کش و قوس های فراوان ارائه می شود، به گونه ای که در حالی که هم اکنون به اواسط سال ۹۲ رسیده ایم، ارقام رشد سال های ۹۰ و ۹۱ ارائه نشده است.

دولت روحانی تا کمتر از یک ماه دیگر روی کار خواهد آمد و آزاد کردن آمار و اطلاعات، با هر دو موضعگیری رییس جمهور منتخب در مورد ۱۰۰ روز اول سازگار است، هم از این بابت که انتشار آمار و اطلاعات اولین گام در راه ایجاد تحول است و هم این که به نوعی گزارش وضعیت موجود و آن چیزی است که دولت تحویل گرفته است.

به این ترتیب، در پایان ۱۰۰ روز انتظار می رود، آمار و اطلاعات تولید شده به صورت به روز در خروجی های بانک مرکزی و مرکز آمار در اختیار عموم و کارشناسان قرار گرفته باشد و دولت روحانی از بابت چرخاندن این کلید در قفل اطلاعات و داده های مسدود شده سربلند خارج شود.

منبع: الف

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

63 - = 53