۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱

یک دانشجوی ایرانی برنده جایزه معتبرترین کنفرانس بین‌المللی شد

کنفرانس بین المللی ISIT یکی از 5 کنفرانس معتبر بین المللی انجمن برق و اکترونیک دنیا(IEEE) درباره نظریه اطلاعات است که از سال 1981 همه ساله در یکی از کشورهای دنیا برگزار می شود.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

این کنفرانس  امسال در استانبول ترکیه برگزار شد و مقاله “محمد حسین  یاسایی میبدی” دانشجوی مقطع دکترای مهندسی مخابرات دانشگاه صنعتی شریف که با راهنمایی اساتید خود، دکتر محمدرضا عارف و دکتر امین امین‌زاده  در این کنفرانس ارائه شد،به عنوان یکی از ۲ مقاله برگزیده دنیا در سال جاری انتخاب شد. محمد حسین یاسایی درباره این کفنرانس می‌گوید:در این کنفرانس ۷  مقاله کاندیدای نهایی برای دریافت جایزه شدند که پس از ارائه مقاله اینجانب و بررسی آن توسط هیات داوران ،این مقاله به عنوان یکی از ۲ مقاله برتر انتخاب شد.
این دانشجوی دوره دکتری مهندسی مخابرات دانشگاه صنعتی شریف از مرحوم پدرش که استاد ریاضیات و آمار دانشگاه صنعتی شریف بود و نیز دکتر عارف و دکتر امین‌زاده به عنوان ۳  فرد تاثیر گذار در زندگی علمی‌اش نام برد.
وی همچنین با یادآوری گروه نظریه‌های مخابرات دانشگاه صنعتی شریف که توسط دکتر عارف پایه گذاری شده است،گفت:گروه نظریه‌های مخابرات دانشگاه صنعتی شریف گروه خوبی است که با هدایت دکتر عارف فعالیت خود را آغاز کرده است  و از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۵ دانشجوی دکتری از این گروه فارغ‌التحصیل شده است.
یاسایی همچنین با قدردانی از دکتر عارف به جهت کمک برای  کسب این موفقیت،اظهار داشت: دکتر عارف زمانی که من دانشجوی مقطع کارشناسی بودم و فکر نمی کردم که هدایت پروژه من را بپذیرد با روی باز و با تواضع پذیرفت.ایشان به ما دانشجویان اطمینان می دهد که می‌توانیم در راه فعالیت‌های علمی در مرز‌های دانش موثر باشیم.
وی تاکید کرد:دکتر عارف بسیاری از اساتید برجسته‌ای که در دانشگاه‌های خارج از کشور بودند را به ایران دعوت و با حضور آنها گروه نظریه اطلاعات فعایت‌های خوبی را آغاز کرد و خدارا شاکرم که این گروه توانسته است گام های خوبی را در زمینه علم و پژوهش بردارد.

منبع: پایگاه خبری-تحلیلی امید

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

83 - 77 =