۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲

تورم نقطه به نقطه مواد خوراکی؛ ۶۱ درصد

براساس آمار رسمی نرخ تورم نقطه به نقطه [مواد خوراکی در] خرداد 91 با خرداد 92، 61 درصد است و این رقم بسیار بالایی است و شاخص کل نیز 41.2 درصد را نیز نشان می دهد و به نظر می رسد باید در این خصوص چاره‌اندیشی جدی کرد.

tavarom«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): رئیس مرکز پژوهش های مجلس روز گذشته در صحن علنی مجلس، نرخ تورم [مواد خوراکی در] خرداد ماه سال جاری نسبت به خرداد سال گذشته را ۶۱ درصد اعلام کرد.

کاظم جلالی با انتقاد از ارائه آمارهای متناقض در کشور گفت: باید نظام آماری کشور را اصلاح کنیم. این روزها ما شاهد اطلاعات آمار مختلفی هستیم و تناقضات زیادی در اطلاعات و آمار وجود دارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: مساله دیگر در خصوص مسائل اقتصادی پرهیز از سیاست شوک درمانی است و باید بدانیم وضعیت تورم و اقتصادی کشور در حال حاضر به گونه ای است که نمی شود به شکل آنی آن را التیام بخشید. دردهای بسیار زیادی از جمله نرخ ارز، تورم ناشی از سیاست های مالی و پولی و اجرای ناقص قانون هدفمندی یارانه ها مواردی است که وجود دارد و طبعا باید برای آنها برنامه ریزی انجام گیرد و این موضوع نیازمند همکاری دولت و مجلس است.

نماینده مردم شاهرود گفت: براساس آمار رسمی نرخ تورم نقطه به نقطه [مواد خوراکی در] خرداد ۹۱ با خرداد ۹۲، ۶۱ درصد است و این رقم بسیار بالایی است و شاخص کل نیز ۴۱٫۲ درصد را نیز نشان می دهد و به نظر می رسد باید در این خصوص چاره‌اندیشی جدی کرد.

وی افزود: ما در بخش سلامت نیز با مشکلات جدی روبرو هستیم و در بحث دارو تقریبا با یک بحران روبرو هستیم، در بخش کشاورزی نیز امسال شاهد بودیم که در مساله گندم با تدبیر عمل نشد و قیمتی که بعدا گران‌تر شد، بیشتر نصیب دلالان شد و کشاورزان ما از این مساله نتوانستند سود خودشان را ببرند.

منبع: خرداد نیوز

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

26 + = 30