۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲

چرا مجلس به کدخدایی رای نداد

«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

نماینده مردم قائمشهر با بیان اینکه در نشست فراکسیون اصولگرایان حدادعادل گزارشی از دیدار با علی لاریجانی مطرح کرد، گفت: حدادعادل در این جلسه گفت که در دیدار با رئیس مجلس از رای نیاوردن کدخدایی گلایه کرده است.

هادی حسینی نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز درباره تفاهم میان دو فراکسیون اصولگرای مجلس برای کمک به دولت و رای اعتماد به وزرا و تشکیل کابینه قوی در دولت بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه آقای حدادعادل در این نشست گزارشی از دیدار با علی لاریجانی ارائه کرد، گفت: خوشبختانه نتیجه‌ای که آقای حدادعادل اعلام کرد، حامل پیام‌های خوشحا‌ل‌کننده‌ای از تفاهم دو جریان اصولگرایی در مجلس برای موضوع کمک به دولت و حمایت از دولت برای تشکیل کابینه بود. نماینده مردم قائمشهر خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه قرار شد نقاط مشترک فراکسیون اصولگرایان و فراکسیون رهروان برای کمک به دولت تقویت شود.

حسینی با بیان اینکه موضوع دیگر نشست فراکسیون اصولگرایان بحث انتخاب نشدن عباسعلی کدخدایی به عنوان عضو حقوقدان شورای نگهبان بود، گفت: برخی اعضای فراکسیون اصولگرایان در این نشست معتقد بودند اعضای فراکسیون رهروان ولایت به آقای کدخدایی رای ندادند که به نظر من تصور درستی نبوده است.

وی ادامه داد: حدادعادل در این جلسه مطرح کرد که موضوع رای ندادن به کدخدایی را پیش علی لاریجانی گله کرده و آقای لاریجانی گفته که نظر ما این نبوده و هیچ توافقی برای انتخاب نشدن کدخدایی میان فراکسیون رهروان ولایت نبوده است. نماینده مردم قائمشهر ادامه داد: با وجود اینکه عباسعلی کدخدایی فرد زحمت‌کشی است اما دو مسئله باعث شد او انتخاب نشود؛ یکی از مهمترین دلایل صحبت یکی از نمایندگان در دفاع بد از آقای کدخدایی بود که صحبت‌های بدی انجام داد. آن بنده خدا درباره هر کس موضع بگیرد، مجلس نسبت به او واکنش نشان خواهد داد.

حسینی خاطرنشان کرد: نکته دیگر شیوه بیان کدخدایی در سخنرانی بود که همراه با شادابی و مفاهمه با مجلس نبود و همچنین موضع کدخدایی در گذشته در ارتباط با مجلس موضع خوبی نبوده است، در عین حال معتقدم شورای نگهبان یکی از عناصر خوب خود را از دست داد. وی تاکید کرد: رای ندادن به کدخدایی تصمیم سازمان‌یافته‌ای از سوی فراکسیون رهروان ولایت نبوده است.

منبع: انتخاب

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

50 + = 56