۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳

آقای حداد! نه به آن ۸ سال سکوت، نه به این تعجیل شگفت انگیز!

پاسخ حداد به منتقدانش این بود که او «همواره اهل صبر و مداراست» و تا «گفت و گو هست، دلیلی برای ایجاد تنش وجود ندارد» ... منتقدان نیز وقتی اصرار و تکرار سکوت رضایت آمیز حداد از رفتارهای دولت را می دیدند، تلاش می کردند این حرف او را باور کنند که «حداد، حقیقتاً اهل صبر و مداراست»!

mobareze.ir - hadadadelمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

«اگر فردی مدت زمانی برای حل مشکلات اقتصادی تعیین کرده، باید توضیح دهد بر اساس چه عواملی به این عدد رسیده است؟ و افرادی که این شعار را عنوان کرده‌اند باید نسبت به اجرای آن پاسخگو باشند.»

اشتباه نکنید! این اظهارنظر منتقدانه از سوی یک چهره ی مستقل و اهل نقد مطرح نشده است، بلکه این ادعا از سوی جناب آقای حدادعادل بیان شده است.

غلامعلی حدادعادل که ۸ سال در برابر خلف وعده های مکرر دولت احمدی نژاد سکوت اختیار کرده بود، در شرایطی که هنوز دولت آینده کار خود را آغاز نکرده، جملاتی هشدار آمیز خطاب به رئیس جمهور منتخب بیان کرده است.

حداد طی ۸ سال اخیر – که ۴ سال آن در قامت ریاست مجلس فعال بود – نه تنها در برابر اقدامات خلاف قانون و خلف وعده های مکرر احمدی نژاد روزه سکوت گرفته بود، بلکه در بیشتر اوقات حمایت های شدید و غلیظی از روش و منش دولت های نهم و دهم می کرد.

حمایت های حداد در برابر اقدامات دولت احمدی نژاد به حدی بود که جریان متکثر اصولگرا نیز حاضر به تحمل آن نشد و انتقادات علیه او وسعت گرفت، به طوریکه مجلس اصولگرا نیز حاضر نشد فردی چون او را در راس ریاست مجلس تحمل کند و پس از او، دکتر علی لاریجانی بر این صندلی تکیه زد.

اما پاسخ حداد به منتقدانش این بود که او «همواره اهل صبر و مداراست» و تا «گفت و گو هست، دلیلی برای ایجاد تنش وجود ندارد» … منتقدان نیز وقتی اصرار و تکرار سکوت رضایت آمیز حداد از رفتارهای دولت را می دیدند، تلاش می کردند این حرف او را باور کنند که «حداد، حقیقتاً اهل صبر و مداراست»!

اما در شرایطی که هنوز دولت آینده کار خود را شروع نکرده ، همان مرد صبر و مدارا – که در مراسم تجلیل پس از انتخابات، او را «مرد تقوا و تدبیر» نیز خواندند – کاسه مدارا و صبرش لبریز شد ، تدبیر از کف داد و لب به انتقاد از دولتی گشود که هنوز کارش شروع نشده است!

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: اگر شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهور منتخب بدون دلیل اجرا نشود،اعتماد مردم کاهش می‌یابد.

این سخن اما در حالی از سوی جناب حداد بیان می شود که او – پس از هشت سال – هیچ گاه در برابر خلف وعده های مکرر و عدم وفاداری به شعارها از سوی دولت و شخص دکتر احمدی نژاد، موضعی نگرفته است !

غلامعلی حدادعادل در بخش دیگری از سخنانش ‌با اشاره به وعده رئیس جمهور منتخب برای حل ۱۰۰ روزه مشکلات اقتصادی در دوران انتخابات، اظهار داشت: بنده عقیده ندارم که تعیین زمان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور کار آسانی باشد.

وی افزود: اگر فردی مدت زمانی برای حل مشکلات اقتصادی تعیین کرده، باید توضیح دهد بر اساس چه عواملی به این عدد رسیده است؟ و افرادی که این شعار را عنوان کرده‌اند باید نسبت به اجرای آن پاسخگو باشند.

رئیس فراکسیون اصولگریان مجلس ریزبینی خود را به اوج رسانده و تاکید کرد: معتقدم اگر فردی شعاری را با دلیل و برهان اجرا نمی‌کند، حتماً اعتماد مردمی نسبت به او کاهش پیدا نمی‌کند، اما اگر شعاری بدون دلیل اجرا نشود، اعتماد مردم را نیز کم می‌کند.

آیا اظهارات حداد از سر دلسوزی است؟

آیا روحانی گفته مشکلات را صدروزه حل می کنم؟

اظهارات این «مرد تقوا و تدبیر»، نشاندهنده ی بی اطلاعی او و همچنین ناراحتی خاص او از پیروزی جریان اعتدال دارد.

بنابراین گزارش، ظاهراً جناب حداد نمی داند فردی که مدعی «حل مشکلات اقتصادی طی ۱۰۰ روز شده» ، رئیس جمهور منتخب نبوده بلکه این سخن، از دسته شعارهای جناب دکتر ولایتی بوده که از قضا عضوی از ائتلافی بوده که جناب حداد هم در آن عضو بوده است.

حداد بر اساس این اطلاعات غلط، خواستار توضیح در این مورد شده که «باید توضیح دهد بر اساس چه عواملی به این عدد رسیده است؟»

«انتخاب» خود را رسانه ای مستقل دانسته و دید نقادانه ی خود را – همانطور که در دولت احمدی نژاد داشت – در دولت آتی نیز ادامه خواهد داد ، اما نقد دولت آینده – در شرایطی که کارش را هنوز شروع نکرده – اقدامی عجیب و نابخردانه دانسته و باور نمی کند جناب حدادعادل و امثال ایشان، از سر دلسوزی به چنین نقادی پیش از موعدی باور داشته باشند.

منبع: انتخاب

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

22 + = 26