۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳

کاندیداتوری رسمی دکتر واعظ زاده؛ عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت

رئیس مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت کاندیداتوری خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد و اقتصاد دانش بنیان با همکاری نخبگان و صاحب نظران را از جمله مهمترین برنامه‌های خود در زمینه پیشرفت سریع کشور نام برد.

vaez zedeh «مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): رئیس مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت کاندیداتوری خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد و اقتصاد دانش بنیان با همکاری نخبگان و صاحب نظران را از جمله مهمترین برنامه‌های خود در زمینه پیشرفت سریع کشور نام برد.

دکتر صادق واعظ زاده، عضو سابق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت (در سالهای ۶۱-۱۳۵۹) و از فعالان انقلاب فرهنگی است که سالها به عنوان عضو دانشجویی و سپس عضو حقیقی و حقوقی در شورای عالی انقلاب فرهنگی عضویت داشته است. وی سابقه معاون علمی رئیس جمهور و ریاست بنیاد نخبگان در دولت نهم را نیز در کارنامه دارد و در حال حاضر علاوه بر مسئولیت دبیرخانه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

دکتر صادق واعظ زاده در مراسم رونمایی از طرحهای تحقیقاتی پارک فناوری دانشگاه تهران افزود: به تقاضای گروهی از دانشمندان، شخصیت‌های علمی و سیاسی و اجرایی کشور تصمیم به شرکت در رقابت‌های ریاست جمهوری گرفتم.

رئیس مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت با بیان اینکه خلق ثروت از تولید فناوری و علم حاصل می‌شود، اظهار داشت: در این راستا صلاح دیدم برای ارزیابی این وضعیت از مجموعه های علمی بازدید کنم و از اطلاعاتی که به دست می‌آید در طرح عظیمی که همکارانم در حال تهیه آن هستند استفاده کنم.

وی اقتصاد دانش بنیان را اساس این برنامه ذکر کرد و یادآور شد: در سال‌های پس از انقلاب گام‌های بزرگی در زمینه استقلال سیاسی برداشته شده است و امروزه شاهد تامین امنیت ملی، محرومیت زدایی نسبی و تربیت نیروی انسانی هستیم ضمن آنکه گام‌هایی در زمینه توسعه علم و فناوری برداشته شده است.

واعظ زاده با بیان اینکه در کنار این موفقیت‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: بخش عظیمی از این مشکلات عقب ماندن اقتصاد کشور از وضعیت مطلوب است. پس از پایان جنگ تحمیلی فرصت را از دست دادیم از این رو در فرصت باقی مانده در حدود یم دهه را باید در جهت توسعه کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی کشور برای رسیدن به رشد مطلوب، توضیح داد: جامعه شناسان معتقد هستند که بالا بودن متوسط جمعیت ۲۹ تا ۳۰ سال، پیرفت سریع در کشورها را به همراه دارد واین در حالی است که جمعیت جوان کشور در حال گذر از این دوره هستند.

رئیس مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت با بیان اینکه افرادی که عزم راسخ برای استقلال کشور داشتند در حال بازنشستگی هستند، یادآور شد: منابع انسانی و معدنی کشور به بالفعل در نیامده است در حالی که کشورهای همسایه در حال حرکت رو به پیشرفت هستند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به پیشرفت کشور در عرض ۵ تا ۶ سال راداریم اضافه کرد: اوضاع کشور را آنچنان وخیم نمی دانم که نتوان آن را سامان داد و سامان دادن کشور با نیروهای انسانی کشور امکان پذیر خواهد بود.

واعظ زاده تعداد دانشجویان کشور را ۴٫۵ میلیون نفر ذکرکرد و گفت: ۱٫۵ میلیون نفر از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شدند ولی این افراد با همه بلند پروازیهایی که دارند افق دید آنها پیشرفت سریع نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دستاورد شرکت‌های دانش بنیان، خاطر نشان کرد: بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان مراحل سخت را پشت سر گذاشته‌اند ولی به نظر می رسد که ظرفیتی که در نیروی انسانی وجود دارد دستاوردهای بیشتری را انتظار می رود.

وی به وضعیت شرکت‌های دانش بنیان سایر کشورهای آسیا اشاره کرد و گفت: یکی از شرکت‌های آسیای جنوب شرقی با ۹ پرسنل نرم افزارهای خود را به سایر کشورها از جمله ایران صادر می کند.

واعظ زاده با تاکید بر اینکه فرصت‌های بزرگی برای پیشرفت در کشور وجود دارد اضافه کرد: هیچ کشوری در شرایط اغتشاش به ویژه آنکه دولت در مرکز آن باشد پیشرفت سریع نخواهد داشت و راهی جز این نداریم که دولت به دور از جنجال‎‎های سیاسی با همکاری نخبگان و صاحب نظران کسب و کار مبتنی بر دانش را در کشور توسعه دهد چراکه بیکاری و تورم در رونق تولید وکسب و کار دانش بنیان رفع خواهد شد.

رئیس مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت با اشاره به تجارب مسئولیتش در زمان سمت معاونت علمی، یادآور شد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قانون مترقی است که در آن زمان تدوین شد ولی در حال حاضر این قانون اجرایی نشده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌های سرگردان در کشور داریم و دولت می‌تواند با سیسات‌های درست این سرمایه های سرگردان را به سمت کسب و کار مبتنی بر دانش و توسعه اقتصاد دانش بنیان هدایت کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

1 + 2 =