۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳

صدا و سیما در جبران ضرر و زیان کرم حلزون پیشقدم شود

سکوت مردم و رسانه‌ها پس از وارد آمدن زیان چند میلیاردی به هزاران ایرانی، نشانگر واقعیت تلخ یأس از مطالبه حق و الزام به جبران خسارت می‌باشد. جا دارد دستگاه قضا و دادستان به عنوان مدعی العموم با ورود قاطعانه به این ماجرا، امید به پاگیری و مطالبه حق را در جامعه افزایش دهند.

haeriمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

اخیراً تبلیغات حجیم و بی‌سابقه‌ای در صداوسیما نسبت به کرم حلزون انجام پذیرفت و پس از چندماه تبلیغ بسیار وسیع و سود چندین میلیاردی صدا و سیما و تولید کننده و توزیع کننده کرم، اعلام شد این کرم و تاثیرات تبلیغ شده آن مورد تائید وزارت بهداشت نیست و به یکباره تبلیغ آن هم متوقف گردید. در این میان چند سئوال باید پاسخ داده شود:

۱) رسانه ملی چگونه به خود اجازه می‌دهد از اعتماد مردم نسبت به این رسانه سوءاستفاده شود چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان آسیب به اعتبار اجتماعی این رسانه است.

۲) زیان مادی خریداران این محصول که به دلیل اعتماد به رسانه ملی نسبت به خرید آن اقدام نموده‌اند را چه کسی جبران می‌نماید؟ به نظر نگارنده علاوه بر فروشنده محصول، صداوسیما تاثیر مستقیم در وارد آمدن خسارت به شهروندان داشته است و بجاست سود حاصل از تبلیغات این محصول صرف جبران زیان خریداران گردد.

۳) نکته تاسف‌بار این است که به دنبال این اشتباه که موجب زیان هزاران نفر گردید، مسئولان رسانه ملی اقدام به عذرخواهی از مردم نکردند. رسانه ملی که علی القاعده می‌بایست با برنامه و رفتار خود فرهنگ پذیرش خطا و عذرخواهی را گسترش دهد، با امتناع از این امر در حقیقت به ناهنجاری کله شقی و یا سهل انگاری در حق الناس دامن زده است.

۴) نمایندگان مجلس و کسانی که قانوناً باید نظارت بر عملکرد این رسانه داشته باشند چرا تاکنون اقدامی نسبت به برخورد با رفتار خلاف قانون و یا الزام به جبران مافات نکرده‌اند؟

۵) سکوت مردم و رسانه‌ها پس از وارد آمدن زیان چند میلیاردی به هزاران ایرانی، نشانگر واقعیت تلخ یأس از مطالبه حق و الزام به جبران خسارت می‌باشد. جا دارد دستگاه قضا و دادستان به عنوان مدعی العموم با ورود قاطعانه به این ماجرا، امید به پاگیری و مطالبه حق را در جامعه افزایش دهند.
همه شنیده‌ایم که امیر مومنان فرمودند: «جا دارد برای یک خلخال که به زور از پای یک یهودی درآورده شده، مومن از غصه بمیرد.» این بیان شورآفرین کجا و سکوت هولناک ما در قبال زیان هزاران مسلمان کجا!

۶) ممکن است خاطیان جهت کوچک شمردن اتفاقی که افتاده بگویند، این کرم مانند تمامی کرم‌ها خواصی از قبیل مرطوب یا چرب نمودن پوست… را داشته است، لذا خریداران ضرر خاصی نکرده‌اند. حال آنکه کرم حلزون باتوجه به خواص ثابت نشده‌اش به بیش از ده برابر قیمت یک کرم با همان حجم فروخته می‌شد. لذا ضرر، عقلانی و قابل اعتناست. علی الخصوص که به هزاران نفر وارد شده است.

منبع: الف

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

60 - = 56