۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۶

واکنشی به تهدید گوجه‌ای حسینیان

دعوت از آقای خاتمی با هیات رییسه مجلس است. پس هیچ یک از نماینده‌های مجلس نباید در خصوص آمدن یا نیامدن او اظهار نظر کند. اصولا وظیفه نمایندگی با متهم ساختن افراد منافات دارد و تنها قوه قضاییه در زمینه تایید یا رد اتهامات وارده به اشخاص صلاحیت دارد.

 56_akramiمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

با نزدیک شدن به روز ۱۳ مرداد – تحلیف رییس جمهور جدید- حساسیت بر سر این که از داخل و خارج چه کسانی در مراسم شرکت می‌کنند فزونی گرفته است. پر سر و صدا ترین موضع‌گیری سخنی است که روح‌الله حسینیان بر زبان آورد و گفت « اگر جک استراو – وزیر خارجه اسبق بریتانیا- در این آیین حاضر شود با گوجه از او استقبال خواهد کرد.» سردار کوثری نیز با لحن دیگری تهدید کرد.

سید رضا اکرمی عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز که خود پیشتر نماینده مجلس بوده است با انتقاد شدید از موضع‌گیری این دسته از نمایندگان مجلس تصریح کرد:” نماینده‌ای که از پرتاب گوجه سخن می‌گوید، شان خود را حفظ نمی‌کند”.

او همچنین درباره حاشیه‌هایی که راجع به مراسم تحلیف حسن روحانی به وجود آمده گفت: واقعا نمی‌دانم چرا برخی به خود اجازه می‌دهند در هر زمینه‌ای اظهار نظر کنند و اصلا به این فکر نمی‌کنند که در مقام نمایندگی مجلس نمی‌توانند رفتارهای نادرست انجام بدهند. به هر حال هر نماینده‌ای موکل کسانی است که به او رای داده‌اند.

نماینده سابق مجلس در ادامه اظهار داشت: مجلس را خانه ملت می‌خوانند و به همین دلیل حفظ شأن و ارزش آن بر همه واجب است. اما این که یک نفر به خود اجازه می‌دهد که با چنین لحن و ادبیاتی اظهارنظر کند، نشانگر این است که حاضر است برای رسیدن به اهدافش جایگاه نمایندگی خود و شان مجلس را نادیده بگیرد. به نظر من طرفداران چنین چهره‌هایی باید اعلام موضع کنند و خودشان را از ادبیات آنچنانی تبرئه کنند و بگویند که این سخنان مناسب نمایندگی و لباس روحانیت نیست. البته باید اینطور گفت که هر کسی ادبیات مختص خود را دارد و بر اساس رفتاری که از خود نشان می‌دهد، مورد قضاوت قرار می‌گیرد. البته هیات رییسه باید شان مجلس را حفظ کند و تلاش کند تا چنین رفتارهایی تکرار نشود.

اکرمی همچنین با اشاره به جنجال شایعه دعوت از جک استراو به عنوان نماینده انگلیس در مراسم تحلیف، ادامه داد: این که کشور ما سعی کند و تدابیری بیندیشد که با جهان رابطه و همکاری داشته باشد، اتفاق بسیار خوبی است که هیچ کس نمی‌تواند دلیلی برای مخالفت با آن بیاورد. به همین دلیل باید به مخالفان دعوت از استراو یا هر چهره دیگری گفت که لطفا اجازه بدهید دولت به عنوان مسؤول دستگاه دیپلماسی تصمیم‌گیری کند و از این به بعد هم در موارد غیرمربوط دخالت نکنید. تاکید این است که احترام میهمان واجب است و حرمت‌شکنان جایی در بین مردم ندارند.

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در پایان اظهارات خود درباره مخالفت‌هایی که درباره حضور رییس جمهور سابق در مراسم تحلیف ابراز شده است، گفت: دعوت از آقای خاتمی با هیات رییسه مجلس است. پس هیچ یک از نماینده‌های مجلس نباید در خصوص آمدن یا نیامدن او اظهار نظر کند. اصولا وظیفه نمایندگی با متهم ساختن افراد منافات دارد و تنها قوه قضاییه در زمینه تایید یا رد اتهامات وارده به اشخاص صلاحیت دارد.

منبع: جامعه تحلیلی خبری الف

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

62 + = 67