۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۶

مطهری: گروهه غائله ۲۲ بهمن به یکی از علما هجوم برده و عمامه ایشان را انداختند

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، گروهی که حادثه ۲۲بهمن قم را به وجود آورند، از نظر روش شبیه گروه فرقان دانست که در آستانه انقلاب اسلامی، شخصیت‌های بزرگی مثل شهید مطهری را به شهادت رساند. علی مطهری گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم را بر اساس کارشناسی دقیق و به [...]

motahariمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، گروهی که حادثه ۲۲بهمن قم را به وجود آورند، از نظر روش شبیه گروه فرقان دانست که در آستانه انقلاب اسلامی، شخصیت‌های بزرگی مثل شهید مطهری را به شهادت رساند.

علی مطهری گزارش حادثه ۲۲ بهمن قم را بر اساس کارشناسی دقیق و به صورت مستند دانست و گفت:  گروهی که غائله ۲۲بهمن قم را به وجود آوردند، پیشتر هم کارهایی مشابه را انجام داده‌ بودند؛ همچنانکه گاه برخی مراجع را هتک حرمت کردند و حتی با هجوم به یکی از علمای بزرگ، عمامه را از سر ایشان انداختند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تندروهای زیادی مشابه این اتفاق در شهر قم وجود داشته است، به برهم زدن سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۸۵ در قم اشاره کرد و افزود: تخصص این عده بر هم زدن جلسات سخنرانی، حمله به خانه مراجع و توهین و هتاکی به علمای بزرگ است.

مطهری با تاکید بر اینکه ریشه چنین رفتاری باید خشکانده شود، ادامه داد: این جریانات، با تحریک جوانان پاک و انقلابی و معتقد به اسلام و نظام، آنها را جلو می‌اندازند و از این راه به اهداف خود می‌رسند که امروز، باید جلوی ادامه کار آنها گرفته شود.

وی ادامه داد: این جریان از نظر روش، شبیه گروه فرقان که در آستانه انقلاب اسلامی شخصیت‌های بزرگی مثل شهید مطهری را به شهادت رساند، رفتار می‌کنند و افراد را به گونه‌ای شست‌وشوی مغزی می‌دهند که فرد کار نامناسبی انجام می‌دهد و احیانا بعد از آن هم پشیمان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: ریشه‌ این اقدامات شناخته شده است و اهل فن می‌دانند که آنها چه کسانی هستند و از کجا حمایت می‌شوند؛ بنابراین تهیه این گزارش در مجلس، گام مهمی در جهت خشکاندن ریشه چنین برخوردهایی است.

وی گفت: اکنون که گفتمان اعتدال در کشور حاکم می‌شود، باید ریشه این‌گونه جریان‌ها نیز سوزانده شود و صلاح کشور در این است.

مطهری با بیان اینکه چنین رفتارهایی نه مطابق اسلام است و نه با مبانی جمهوری اسلامی سازگاری دارد، یادآور شد: این اقدامات چهره بدی از افراد متدین و حزب الهی در جامعه باقی می‌گذارد و ممکن است دافعه‌ای نسبت به دین در مردم ایجاد کنند.

وی افزود: این روش‌ها با سیره پیغمبر اسلام (ص) و ائمه اطهار سازگار نیست؛ زیرا آنها هیچ‌وقت مانع اظهارنظر مخالفان خود نشدند و تا زمانی که کسی دست به سلاح نبرده بود، آنها را در اظهارنظر، مخالفت و انتقاد آزاد می‌گذاشتند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: این جریان، رفتاری را در جامعه باب می‌کند که به دنبال حذف فیزیکی مخالفان خود است؛ در حالی که روش اسلام اینگونه نیست.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی انتخاب

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

43 + = 44