۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰

سلام آقای رئیس جمهور

شما به عنوان رئیس جمهور مختار و مخیرید که هر آنچه را صلاح می دانید به بوته عمل درآورید اما این انتخاب با شرح مختصری که رفت چندان همخوان با وعده ها و شعارهای اعلامی شما نیست

mobareze.ir - hasanrohaniمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

رضا رئیسی نوشت:

قلم را که به ترقص وا می داری باید برنده باشد و گزنده؛ قلم توتم ماست و می فرماید: “ن و القلم و ما یسطرون” آقای رئیس جمهور سلام!

هنوز مخیله را به زینت طبع نیاراسته ام این بگویم که چقدر با غرور می نویسم “سلام آقای رئیس جمهور” این غرور را مردمی که در ۲۴ خرداد حماسه شور و شعور آفریدند به ما به شما به خودمان هبه کرده اند و چه بار سنگینی است بر دوش شما؛ روزی که رای خود را مزین به نام شما به صندوق می انداختم خطاب به برادرم که آنسوی صندوق ایستاده بود گفتم : هزار قافله دل همره این رای است؛ آن را چون جان شیرین پاس بدارید. چه خوش که با همت ملت و تدبیر حاکمیت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حماسه رقم خورد و ملت اینگونه کار را تمام کرد. مردی از جنس اعتدال و عقلانیت بر مصدر امور تکیه زد تا بارقه های امید یکبار دیگر جان خسته از مرارت های روزگار را به ساحل آرامش و اطمینان وعده دهد. آن جشن و سرور به یاد ماندی خود به حد وفور حدیث نفس گفت که از حوصله این مقال فزون تر است و اما بعد…

شما منتخب ملت نام گرفتید و یازدهمین رئیس جمهور تاریخ ایران؛ از فردای روز انتخابات دیگر شما حسن روحانی روز جمعه ۲۴ خرداد نبودید؛ شما دیگر پدر فرزندتان؛ همسر زوجه تان و فرزند مادرتان و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک نبودید شما امید یک ملت شدید؛ رئیس جمهور ۷۵ میلیون ایرانی. با باری سترگ بر دوش و راهی پر از فراز و نشیب در پیش.

این ره که شما و ما بر اول آن ایستاده ایم بی گمان صعب و دشوار است اگر من و تو ما و ایشان همه با یک نام و نشان نباشیم و آن روزهای ایستادگی و مقاومت و همنوایی و همدلی را به فراموشی بسپاریم. ما رسالتی داریم و هدفی؛ اعتلای نام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر تارک گیتی؛ سرفرازی ایرانی که ماندگاریش در پس هزاران سال به همت و غیرت پدارنمان رقم خورده و امانتی است که موظفیم به از آن که بود به آیندگان بسپاریمش.

آقای رئیس جمهور

انتخابات با همه فراز و نشیب هایش به لطف الهی برگ زرینی شد در تاریخ انقلاب و اکنون با گذر از آن موعد جنابعالی در اولین گام تشکیل دولت تدبیر و امید با آزمونی بس سترگ روبرو هستید. از یکسو دوستان و خیرخواهان چشم امید همه یکدله به سمت و سوی شما معطوف داشته اند و از طرف دیگر نا خیرخواهان و زیاده طلبان مترصد بهانه ای هستند تا تیر طعن و کنایه روانه سازند و امید متبلور شده در جامعه را هدف گیرند.

آقای رئیس جمهور

در طول مدت سپری شده صدها و شاید بهتر بگوییم هزاران لیست پیرامون اعضای کابینه دولت تدبیر و امید، گمانه زنی شده و پشت به پشت انتشار یافته است اما وفق آنچه شما وعده کرده اید تا چند روز دیگر لیست نهایی از سوی شما به مجلس محترم شورای اسلامی تقدیم خواهد شد و پایانی بر این دوران سردرگمی و تشتت رقم خواهد خورد اما نکته ای که باعث گردید این چند خط را قلمی کنم به ارائه لیست ها از سوی رسانه های طیف مقابل شما در ایام انتخابات باز می گردد که در آن نام افرادی گنجانده شده که انتخاب آنان با منش و روش و رویکرد سیاسی شما در تمامی ادوار گذشته همخوانی نداشته  و به نوعی به نظر می رسد که حضرتعالی با رعایت برخی ملاحظات قصد آن دارید که در یک بده بستان سیاسی اهم فی الاهم کرده و برای کسب رای اعتماد برخی وزارتخانه های کلیدی را به اصولگرایان بسپارید. وفق شعار دولت فراجناحی که شما آن را در ایام انتخابات مطرح کردید واگذاری وزارت به اصولگرایان نه تنها مذموم نیست که شایسته تقدیر است اما نکته آنجاست که شایسته سالاری فارغ از اصلاح طلبی و اصولگرایی و اعتدال گرایی حائز اهمیت بوده و باید مناط عمل قرار گیرد.

حال با توجه به این مولفه راهبردی باید نگریست که فارغ از تعلقات طیفی چه افرادی در چه سمت هایی برگزیده می شوند. لیست اسامی که در آن گزینه های وزارت آمده نشان می دهد که جنابعالی به تخصص گرایی و شایسته سالاری باوری وثیق دارید و اکثریت قریب به اتفاق اسامی که برای وزرا گمانه زنی می شوند افرادی شایسته با سوابق درخشان علمی و تجربی در حوزه های تخصصی هستند اما در این بحبوحه به میان آمدن نام یکی دو گزینه چندان توازن و هارمونی با اکثریت قریب به اتفاق اعضای کابینه برقرار نمی کند.

فاش تر بگویم طی چند روز اخیر نام جناب آقای عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور نقل محافل و مجالس سیاسی و رسانه های اصولگرا شده و از آنجا که ایشان به لحاظ خاستگاه و جایگاه سیاسی نزدیک به رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر علی لاریجانی به شمار می آیند این شائبه در میان بسیاری از اهالی فن و مردم عادی رسوخ یافته که برخی ملاحظات برای کسب رای اعتماد وزرای دیگر باعث این انتصاب قریب الوقوع گردیده، این ظن و گمان به هنگامه ای بیشتر رخ می نماید که بررسی سوابق آقای رحمانی فضلی گواه این نکته است که مسئولیت های وی در تمامی ادوار گذشته هیچ سنخیت و  همخوانی با حوزه های حساس و استراتژیک مرتبط با وزارت کشور ندارد.

بی گمان رئیس دیوان محاسبات کشور فردی خدوم و توانمند در حوزه تخصصی خود هستند اما وزارت کشور به عنوان یکی از گرانیگاه های حساس کابینه نیازمند بهره گیری از نیرویی متخصص است و خود بهتر از حقیر واقف به ریز و بم های این جایگاه راهبردی هستید.

آقای رئیس جمهور

نکته بسیار کلیدی در این میانه آنست که شما به عنوان کاندیدای منادی تغییر در رویکردها و روندهای فرصت سوزانه بااستقبال و اقبال بی شائبه و غیر منتظره آحاد ملت روبرو شدید و نیک این را هم می دانیم که در وادی پر تلاطم  سیاست؛ سکان داری کشتی اعتدال نیازمند رعایت برخی نکات است و شما به عنوان رئیس جمهور مختار و مخیرید که هر آنچه را صلاح می دانید به بوته عمل درآورید اما این انتخاب با شرح مختصری که رفت چندان همخوان با وعده ها و شعارهای اعلامی شما نیست و نوعی واکنش منفی را در برخی از توده های حامی شما برانگیخته است و سکوت خبری هم مزید بر علت شده که فرصت طلبان ساز نا همخوانی کوک کنند و افکار عمومی را تحت لوای خود بگیرند که خود نیک می دانید گسست میان بدنه توده های حامی و دولت مستقر بزرگترین تهدیدی است که دولت شما را در برابر طمع ورزی زیاده خواهان در معرض آسیب قرار می دهد.

حال استدعا دارم که برای زدودن شبهات و جلوگیری از بسط فضای تبلیغاتی نا همپوشان فکری عاجل کرده و اگر این انتخاب قرین به صحت نیست آن را اعلام عمومی بفرمایید و یا آنکه دلایل خود را که قطعا توام با درایت و آینده نگری بوده برای افکار عمومی تشریح بفرمایید که هر گونه اهمال می تواند اثرات ناخوشایندی را در همین بدو کار رقم بزند.

با آرزوی توفیق در خدمت و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و طی طریق در راه پر فروغ اقتدار و صلابت و سر بلندی جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه های داخلی و خارجی برای حضرت عالی و دولت تدبیر و امید؛ موفق و منصور و پاینده باشید.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی خرداد

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

42 - 35 =