۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲

عارف: به دولت روحانی کمک می‌کنم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش اظهارات گروهی که قبل از آغاز به کابینه دولت یازدهم، بعضی اعضای آن را متهم به مسائل مختلف می‌کنند، مانند اتهاماتی که به وزیر علوم پیشنهادی دولت آینده زده شده است، گفت: اینگونه رفتارها، بداخلاقی‌هایی است که مردم به آن جواب داده‌اند.حضور مردم و پیامی که مشارکت ۷۳ درصدی مردم در انتخابات داشت، پاسخ خوبی به اینگونه اتهامات گروه‌های انحصارطلب بوده است و باید امروز اجازه بدهیم تا دولت جدید براساس سیاست‌های خود تشکیل شود و بتواند برنامه‌های خود را اجرا کند.

arefمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

محمدرضا عارف که در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده بود در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه این کابینه بسته شده است، اظهار کرد: آقای روحانی وزرای خود را انتخاب کرده است و کار از مرحله پیشنهاد گذشته است.

وی درباره کابینه آقای روحانی با بیان اینکه انتخاب وزرا از اختیارات رئیس جمهور است، اظهار کرد: رئیس جمهور باید کابینه‌ای منسجم، ‌هماهنگ و قوی را معرفی کند که قطعا همین گونه خواهد بود.

عارف در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخاب این کابینه فشارهایی که از سوی برخی از جناح‌ها وارد می‌شد؛ تاثیرگذار بوده است یا نه گفت: به صورت دقیق در جریان این مساله نیستم.

وی با بیان اینکه چندین مذاکره با آقای روحانی داشته‌ام، درباره نقش خود در دولت یازدهم گفت: انشاالله به وی کمک خواهم کرد در کابینه حضور ندارم.

عارف در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات گروهی که قبل از آغاز به کابینه دولت یازدهم، بعضی اعضای آن را متهم به مسائل مختلف می‌کنند، مانند اتهاماتی که به وزیر علوم پیشنهادی دولت آینده زده شده است، گفت: اینگونه رفتارها، بداخلاقی‌هایی است که مردم به آن جواب داده‌اند.

به گفته وی، حضور مردم و پیامی که مشارکت ۷۳ درصدی مردم در انتخابات داشت، پاسخ خوبی به اینگونه اتهامات گروه‌های انحصارطلب بوده است و باید امروز اجازه بدهیم تا دولت جدید براساس سیاست‌های خود تشکیل شود و بتواند برنامه‌های خود را اجرا کند.

عارف همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا باید رییس جمهور با تمامی احزاب همکاری داشته باشد یا نه تصریح کرد: ‌وی رئیس جمهور کل کشور است و ما باید درقالب همه گروه‌ها و احزاب سیاسی در کنار یکدیگر رفاقت‌وار به کشور خدمت کنیم.

وی با مثبت تلقی کردن کابینه آقای روحانی تصریح کرد: ‌باید نگاه مثبتی به آینده داشت تا دولت قوی داشته باشیم.

معاون اول دولت اصلاحات با تاکید بر ضرورت همکاری مردم و نخبگان با دولت روحانی گفت: همه باید دولت را کمک کنیم تا بتواند به مطالبات مردم و وعده‌هایی که داده است عمل کند.

وی افزود: همواره مطالبات مردم منطقی بوده است منتها در این مطالبات باید به امکانات موجود توجه کرد، بدان معنا که با توجه به امکانات به مطالبات پاسخ داد.

این  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در ارزیابی از مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: آنها می‌خواهند به ایران فشار وارد کنند ولی دنیا فهمیده است که ما تسلیم فشار نخواهیم شد.

عارف ادامه داد: امیدواریم با فضای خوب ایجاد شده، اثر تحریم‌ها را به حداقل برسانیم تا آرامش در داخل کشور ایجاد شود و بعد از آن تلاش شود که تحریم‌ها از بین برود.

وی در پاسخ به این پرسش که “آیا این کابینه را مثبت می‌بینید؟” اظهار کرد: باید مثبت نگاه کنیم. باید به آینده امید داشت تا دولت منسجم قوی روی کار آید تا مشکلات را حل کند.

عارف  در مورد تشکیل حزب فراگیر توسط وی که در ماه‌های اخیر مطرح شده است، گفت: این کار تقریبا در حال انجام است.
وی ادامه داد: وقتی بنده خدمت اقشار مختلف می‌رسیدم و تشکیل حزب را مطرح می‌کردم همه آنها تشکیل این حزب را به عنوان یک مطالبه برای حفظ سرمایه اجتماعی کشور می‌دانستند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در حال حاضر مشغول بررسی تاسیس حزب فراگیر هستیم و هر زمان که به جمع‌بندی برسیم آن را نهایی خواهیم کرد.
عارف در همین زمینه افزود: عجله‌ای برای تاسیس حزب نداریم و می‌خواهیم اگر حزبی تاسیس شد کاری ماندگار و تاثیرگذار باشد. نمی‌خواهیم با تاسیس حزب به تعداد احزابی که در کشور هستند اضافه شود.
وی در پاسخ به این سوال که اگر شما حزب فراگیر را تشکیل دهید از وزرای دولت‌های قبلی و بخصوص دولت‌های نهم و دهم استفاده خواهید کرد، گفت: اگر قاعدتا حزبی تشکیل شود، افراد در آن عضو می‌شوند و ما نمی‌توانیم بگوییم که چه کسی در آن عضو شود. از همه جریانها و نخبگان برای تشکیل این حزب استفاده می‌کنیم و از حضور وزرای دولت‌های قبلی نیز استقبال خواهیم کرد.
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در ادامه به تشکیل دانشگاه غیرانتفاعی توسط محمود احمدی‌نژاد اشاره و تاکید کرد، بنده تجربه محدودی در زمینه‌‌های علمی دارم و این تجربیات را در اختیار هر شهروند ایرانی از جمله آقای احمدی‌نژاد قرار خواهم داد.
وی همچنین درباره انگیزه  برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت من هم شهروندی از ملت بزرگ ایران اسلامی هستم و مانند همه مردم وظیفه خود می دانم که انقلاب و مردم را در این روز بزرگ همراهی کنم.

عارف افزود: وظیفه همه ماست که از آرمانهای اسلام،ایران و انقلابمان به خصوص درباره دفاع از ملت مظلوم فلسطین ادامه دهیم و به آنها برای احقاق حقوق از دست رفته شان کمک کنیم.

منبع: پایگاه خبری-تحلیلی امید

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 19 = 21