۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵ وکلای خانواده‌های قربانیان در واکنش به خبر احضار:

سعید مرتضوی: پرونده کهریزک بسته نشده است

حکم قطعی پرونده دادگاه کهریزک هنوز اعلام رسمی نشده است. با این وجود وکلای دو خانواده قربانی؛ کامرانی و روح‌الامینی هردو از اعتراض خود به رای صادره خبر داده‌اند. پیشتر هم اعلام شده بود سعید مرتضوی و دو متهم دیگر هم به حکم اعتراض خواهند کرد اما اخبار حاکی از این است که تا دو روز پیش هنوز اعتراضی از سوی سعید مرتضوی به حکم صورت نگرفته بوده. اگرچه صالح نیکبخت معتقد است که او صددرصد اعتراض خواهد کرد.

mobareze.ir - kahrizakمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجوییان خط امام): درحالی که برخی اخبار از احضار دوباره سعید مرتضوی به دادگاه حکایت دارد، وکلای خانواده قربانیان کهریزک هم از بسته‌نشدن پرونده قاضی مرتضوی و دو متهم دیگر پرونده کهریزک خبر می‌دهند. سایت تابناک دو روز پیش به نقل از یک مقام آگاه نوشت: دستور احضار سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران از باب بخشی از پرونده کهریزک که هنوز مفتوح است ـ اتهام «معاونت در قتل» وارده از سوی اولیای‌دم یکی از جان‌باختگان این بازداشتگاه غیرقانونی‌ ـ صادر شده و گویا در روزهای آینده این احضار صورت گیرد.
میرمجید طاهری، وکیل خانواده روح‌الامینی در این‌باره به «شرق» می‌گوید: «پرونده مرتضوی بسته نشده است. شکایت آقای روح‌الامینی کماکان به قوت خود باقی است. این پرونده در رابطه با یکی از اتهامات سنگینی است که باید به دادگاه ارسال شود.» طاهری افزود: «مضاف بر آن، عناوین شکواییه دیگری هم از آقای حیدری‌فر وجود دارد و در رابطه با ایشان هم دادسرا باید تصمیم‌گیری کند و پرونده را درصورتی که صلاح ببیند برای صدور رای به دادگاه بفرستد.»
طاهری با اشاره به اینکه «پرونده ما و خانواده کامرانی و جوادی‌فر یکی بود»، می‌گوید: «چون آقای کامرانی زودتر شکایت کرده بود، به بخشی از پرونده او زودتر رسیدگی شد و درنهایت نسبت به یکی از اتهامات، اعلام برائت از متهم شد.»
طاهری افزود: «همان مورد اتهامی که در پرونده روح‌الامینی هم وجود داشت، قرار بود از دادسرا به دادگاه ارسال شود که نشد. ما پیگیری کردیم و مستندات و لوایح خود را ارایه کردیم تا دادسرا سریع‌تر اقدامات قانونی خود را انجام دهد و برای دادگاه بفرستد و دادگاه احتمالا تشکیل‌جلسه دهد و نهایتا حکم صادر کند.»
صالح نیکبخت، وکیل خانواده جوادی‌فر هم که موکلش در روزهای آخر دادگاه نسبت به سعید مرتضوی اعلام رضایت کرد، درخصوص احضار دوباره مرتضوی به «شرق» می‌گوید: «از مرتضوی به اتهام معاونت در قتل و همچنین دو نفر متهم دیگر با عناوین اتهامی دیگر شکایتی از سوی خانواده مرحوم روح‌الامینی و موکل بنده در شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب صورت گرفته بود.  چون این شکایت مجزا از شکایت آقای کامرانی رسیدگی می‌شد، در پایان سال گذشته درباره برخی اتهامات غیر از دو اتهامی که مورد رسیدگی قرار گرفت، بازپرس وقت شعبه ۱۵ به این موضوع رسیدگی کرد و اتهامات وارده به مرتضوی و سایرین را غیر از این دو مورد، وارد ندانست و قرار منع‌تعقیب صادر کرد.»
وکیل خانواده جوادی‌فر افزود: «هم به علت عمومی‌بودن جرم قتل و همچنین مشارکت و معاونت در آن و هم اینکه آن زمان هنوز آقای جوادی‌فر موکل من نسبت به آقای مرتضوی رضایت نداده بود، اینجانب و وکیل خانواده روح‌الامینی به قرار منع‌تعقیب صادره اعتراض کردیم و به همین علت باید این اعتراض به دادگاه ارسال می‌شد و دادگاه تعیین می‌کرد که قرار منع‌تعقیب وارد بوده یا اینکه به جهات دیگر قرار را نقض کرده و به بازپرسی احاله دهد. اما چون آقای جوادی‌فر بدون اطلاع اینجانب به سعید مرتضوی رضایت داده بودند و خود و فرزندانش در این مورد اعلامیه‌ای صادر کردند، دیگر من این موضوع را تعقیب نکردم.»
نیکبخت افزود: «ولی مطمئنا وکیل محترم خانواده روح‌الامینی که بر شکایت خود باقی‌اند این موضوع را تعقیب کرده و او را احضار کرده‌اند.»
مرتضوی هنوز اعتراض نکرده است
حکم قطعی پرونده دادگاه کهریزک هنوز اعلام رسمی نشده است. با این وجود وکلای دو خانواده قربانی؛ کامرانی و روح‌الامینی هردو از اعتراض خود به رای صادره خبر داده‌اند. پیشتر هم اعلام شده بود سعید مرتضوی و دو متهم دیگر هم به حکم اعتراض خواهند کرد اما اخبار حاکی از این است که تا دو روز پیش هنوز اعتراضی از سوی سعید مرتضوی به حکم صورت نگرفته بوده. اگرچه صالح نیکبخت معتقد است که او صددرصد اعتراض خواهد کرد. سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، علی‌اکبر حیدری‌فر و حسن زارع دهنوی، دو قاضی متهم پرونده کهریزک‌اند. دادگاه کهریزک از اسفند سال گذشته تا خرداد امسال در ۱۱جلسه برگزار شد. معاونت در قتل، گزارش خلاف‌واقع و مشارکت در بازداشت غیرقانونی ازجمله عناوین متهمان پرونده کهریزک بود. امیر جوادی‌فر، محمد کامرانی و محسن روح‌الامینی سه جوانی بودند که در رخدادهای ۱۸تیر ۸۸ بعد از انتقال به کهریزک کشته شدند.
منبع: شرق 
:::
برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

36 - 31 =