۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶

خبرنگار نابینای احمدی نژادی کیست؟

حاشیه سازی یک خبرنگار در اولین نشست خبری رئیس جمهور دولت یازدهم پس از مراسم تحلیف،سبب شد تا نظم جلسه چند دقیقه ای به هم بریزد. اما این خبرنگار که خود را احمدی نژادی می خواند که بود؟

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

رضا ساکی نوشت:

باز هم نشست خبری روحانی و باز هم یک حاشیه دیگر. این‌بار اما کسی صحبت از «روحانی یادت باشه …» نکرد. بلکه یکی از نمایندگان جریان فکری دولت دهم، نشست خبری رئیس جمهور را به هم ریخت.

دیروز و در اولین نشست رئیس دولت یازدهم پس از مراسم تنفیذ و تحلیف، هنگامی که مجری نشست خبری داشت آخرین خبرنگاران را برای طرح پرسش خود از رئیس جمهور فرامی خواند، به ناگاه یکی از خبرنگاران از میانه سالن نشست از جا بلند شد و با تاکید بر «احمدی نژادی » بودن خود، انتقاداتی نسبت به شعارهای دکتر روحانی بیان کرد و نظم جلسه را برای دقایقی به هم ریخت.

این اما اولین بار نبود که این خبرنگار در نشست های خبری دکتر روحانی خبرساز می شد.

داس به جای کلید

دوشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ وقتی در اولین نشست خبری رئیس جمهور منتخب، خبرنگار «ایران سپید» پشت تریبون ایستاد، پرسش و پاسخ جالبی مطرح شد. او پرسید :«ده‌ها سال است که معلولان به صورت سمبلیک مورد عنایت قرار گرفته‌اند. شما چه خواهید کرد؟ من یک احمدی‌نژادی هستم. آیا شما مدیران دولت قبلی را درو خواهید کرد؟»

پاسخ رئیس جمهور منتخب اما، از ان پاسخ هایی بود که به قول مطبوعاتی ها «تیترخور» خیلی خوبی داشت:« ما کلید داریم، داس نداریم.» پاسخی که واکنش و تشویق حاضران در محل نشست خبری را هم به همراه داشت. روحانی در ادامه هم گفت:«دولت آینده کارآمدی و شایسته‌سالاری را مقصد و مناط کارش قرار می‌دهد. همه مدیران شایسته‌ای که در این ۸ سال کار کردند از آنها استفاده می‌کنیم البته جز کسانی بدون بلیت و اتوبوسی آمده‌اند. من نخواهم گذاشت در دولت آینده به کسی توهین شود! »

این، همان خبرنگاری بود که دیروز هم در نشست خبری، حاشیه سازی کرد.خبرنگار طرفدار احمدی‌نژاد از روزنامه‌ی «ایران سپید» که در نشست خبری قبلی روحانی سئوال پرسیده بود در پایان نشست خبری به اعتراض برخاست و دقایقی به ایراد سخن پرداخت و گفت: «اعتدال به معنای حذف افراد غیر هم‌فکر نیست که خبرنگاران حاضر در جلسه به طور مکرر صلوات فرستادند روحانی هم در پاسخ گفت: روش شما مغایر با اعتدال است و اولین نکته در اعتدال پایبندی به قانون و نظم است.»

معلمی که مدیرمسئول شد

اما این خبرنگار که در دو نشست مطبوعاتی روحانی خبرساز شد کیست؟ نام او «علی‌رضا محمد‌بیگی» است. او کارشناس ارشد رشته زبان‌وادبیات فارسی است و حدود ۲۲ سال در آموزش‌وپرورش در مقاطع دبیرستان و پیش‌دانشگاهی مدارس معمولی تدریس کرده است که دو سال پایانی این تدریس در مدارس نابینایان بوده است.

محمد‌بیگی بنابر اطلاعات دردست و جست‌وجوهای اینترنتی هیچ‌گاه فعال سیاسی نبوده است، او یک سال سابقه‌ی سردبیری دو نشریه‌ی داخلی در آموزش‌وپرورش و یک سال سردبیر نشریه‌ی سلحشوران اسلام مجتمع ایثارگران را عهده‌دار بوده است. از سال ۸۳ تا کنون نیز در هفته‌نامه‌ی هزاره سوم که هم به صورت عادی و هم ویژه نابینایان (بریل) منتشر می‌شود مدیرمسوول است و همچنین سمت مدیرمسوولی روزنامه «ایران سپید» را هم بر عهده دارد. محمد‌بیگی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری از طرفداران ورود آقای مشایی به انتخابات بوده است. او خود را «احمدی‌نژادی» معرفی می‌کند اما به نظر نمی‌رسد کارهایش در این دو نشست، اعتباری برای شخص احمدی‌نژاد به همراه‌ آورده باشد.

 منبع: مجله مهر
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 2 = 3