۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶

دانشگاه در دوره جدید نماد عقلانیت و اعتدال خواهد بود

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: افق حرکت دانشگاه ها در چهار سال آینده، پیش گرفتن سیاست اعتدال در بینش و تعادل در روش خواهد بود و تلاش خواهد شد دانشگاه همچنان و بیش از پیش نماد ثبات، عقلانیت و توجه به آرمان های انقلاب و تامین منافع ملی باشد.

 

دکتر مجتبی صدیقی تاکید کرد: به این ترتیب دانشگاه از آفت سیاست زدگی دور و در آنجا علم سیاست و سیاست ورزی علمی، جایگزین علم سیاسی و سیاست زدگی علمی خواهد شد.

 

وی با اشاره به برنامه های محوری دکتر جعفر میلی منفرد برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با ارتقاء منزلت و مشارکت دانشگاهیان، تحرک، اعتبار و استقلال علمی دانشگاه ها افزایش خواهد یافت.

 

نایب رئیس انجمن مهندسان مکانیک ایران, توجه جدی به نهادهای علمی و پژوهشی و  تشکلهای مختلف دانشگاهی را از جمله برنامه های محوری میلی منفرد دانست و اظهار داشت: دکتر میلی منفرد به دنبال آسان سازی شکل گیری و کار و فعالیت قانونی نهادهای علمی و پژوهشی و تشکل های صنفی, اسلامی و سیاسی در دانشگاه ها از یکسو و کارایی و اثر بخشی دانشگاه ها از سوی دیگر است و از مشارکت این تشکل ها در کار خود, به ویژه در نظارت و تصمیم سازی بهره خواهد برد.

 

صدیقی که سال ها با میلی منفرد در وزارت علوم و دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری داشته است، با اشاره به وجوه شخصیتی نامزد وزارت علوم گفت: چهره علمی میلی منفرد در کنار توان اجرایی بالا، تجربه فراوان در همه سطوح دانشگاهی و وزارت، پرکار بودن, معتدل بودن و نیز اخلاقی و دیندار بودن, از ویژگی های اصلی ایشان است که می تواند او را در امر اداره آموزش عالی کشور به خوبی یاری رساند.

 

به گفته صدیقی, تجربه کم نظیر دکتر میلی منفرد در حوزه های مختلف مدیریت آموزش عالی، تحقیقات و فناوری چه در دانشگاه و چه در وزارت علوم، ار او یک مدیر صاحب بینش و کارآمد ساخته است.

 

وی، آزاد اندیشی, آزادی عمل و آزادی نقد, خلاقیت, نوآوری و نظریه پردازی علمی را از دیگر محورهای برنامه میلی منفرد اعلام کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وخبری جماران

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

93 - = 91