۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰

نشان‌لیاقت برای یکی‌ازمتهمان اختلاس‌بزرگ

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)

نشان‌لیاقت برای یکی‌ازمتهمان اختلاس‌بزرگمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

در حالی که نام قائم مقام سابق بانک مرکزی در فهرست متهمان فساد بزرگ اقتصادی قرار دارد، دولت احمدی‌نژاد به او «نشان درجه دو لیاقت و مدیریت» اعطا کرد!

در پی افشای فساد سه هزار میلیاردی و ردپای برخی مدیران دولتی‌ در این پرونده، نام قائم‌مقام وقت بانک مرکزی هم به عنوان یکی از متهمان این پرونده مطرح شد. او که دانش آموخته رشته اقتصاد است، پیش از آنکه به قائم‌مقامی محمود بهمنی در دولت دهم برسد، در دوره ریاست طهماسب مظاهری بر بانک مرکزی مشاور عالی وی بود.

او در دوران وزارت صفدر حسینی، داوود دانش ‌جعفری و شمس‌الدین حسینی در وزارت اقتصاد و دارایی نیز معاون امور بانکی این وزارتخانه بود اما حاشیه‌ها از زمانی که ردای قائم‌مقامی بانک مرکزی را بر تن کرد آغاز شد. در برخی محافل وی به جریان انحرافی منتسب و تلاش شد وی را از کابینه احمدی‌نژاد جدا کنند؛ مخالفان و منتقدان معتقد بودند که او مهره این جریان در نهاد پولی و مالی کشور است. این انتقادها اما از سوی مقامات ارشد دولت با بی‌ توجهی و تکذیب روبه‌رو شد و او همچنان بر کرسی قائم‌مقامی بانک مرکزی تکیه زد اما افشای فساد بزرگ بانکی پای او را به این ماجرا و متعاقب آن به مراجع قضایی باز کرد.

این فرد آبان سال ۱۳۹۰ بازداشت و پس از چند روز با وثیقه سنگین آزاد شد و بی سروصدا بانک مرکزی را ترک کرد اما آزادی وی و حضورش در جلسه کارگروه توسعه صنعت پتروشیمی به ریاست محمدرضا رحیمی جنجال آفرید؛ مسوولان دولتی او را مبرّا از اتهام‌های وارده دانستند و محمود احمدی‌نژاد به عنوان بالاترین مقام دولتی صریحاً از بازداشت وی انتقاد کرد و در همایش «تبیین طرح تحول نظام بانکی» گفت: “چرا انتقام از ملت می‌گیرید؟ آنها که رشوه داده و تخلف کرده‌اند و پشتیبانی نفوذی داشتند را دستگیر و محاکمه کنید، چرا قائم مقام بانک مرکزی را دستگیر کردید؟”.

دفاع رئیس جمهور وقت هم نتوانست موجب ابقای او در جایگاه قائم‌مقامی بانک مرکزی شود و او در نهایت مجبور به ترک ساختمان میرداماد شد تا در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری اقامت گزیند. آخرین روزهای ماه گذشته بود که دولت دهم در سکوت خبری تصمیم گرفت برای دلجویی از این متهم پرونده فساد بزرگ بانکی، در جلسه مورخ ۳۰/ ۴/ ۱۳۹۲ با اعطای نشان «لیاقت و مدیریت» تقدیر کند!

مطابق ماده ۲۲ آئین نامه اهدای نشان ها، هر نشان با توجه به درجه، معادل ملی به این ترتیب خواهد داشت:
۱.نشان عالی استقلال: ۲۰۰ سکه بهار آزادی
۲.نشان عالی آزادی: ۲۰۰ سکه بهار آزادی
۳.نشانهای تخصصی و عمومی درجه یک : ۱۰۰ سکه بهار آزادی
۴.نشانهای تخصصی و عمومی درجه دو : ۷۵ سکه بهار آزادی
۵.نشانهای تخصصی و عمومی درجه سه : ۵۰ سکه بهار آزادی

بر اساس این گزارش از نشان هایی که احمدی نژاد در چهار سال آخر دولت خود اهدا کرده است ۲۰عدد به دولتی ها، ۱۴عدد به اهالی فرهنگ و هنر، ۳۲ عدد به نخبگان و افراد مختلف داخلی و خارجی وبیش از ۱۰۰ نشان نیز به خانواده‌های شهدا و ایثارگران اعطا شده است، گفتنی است اکثر نشان‌هایی که احمدی نژاد به دولتمردان خود اهدا کرده در سال پایانی عمر دولت داده شده است.

منبع: بهار نیوز
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

18 - 9 =