۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱

عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران: باید به سمت فضای آشتی حرکت کرد

ایشان در این سخنان به نکته درستی اشاره کردند که همگان بیاییم و دل‌هایمان را از کینه خالی کنیم و باید کینه‌ها را بزداییم و محبت و آشتی را در میان خودمان جاری سازیم. اینکه مدام افراد و شخصیت‌ها را به علت خدمت و همراهی با مردم مورد تهمت‌های ناروا قرار دهیم، به دور از فرهنگ و پیام رمضان است و چنین رفتارهایی به وحدت و اتحاد ملی خدشه وارد می‌کند.

175-18.jpgمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

سخنگوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران اظهار کرد: کسانی که قرار است تصدی دستگاه آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور را در دست بگیرند، باید نگاهی همه‌جانبه و بردبارانه به فعالیت‌های دانشجویی داشته باشند.

 

محمد رهبری با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات ۲۴ خرداد گفت: مردم در انتخابات ۲۴ خرداد به افراط گرایی‌ها و تندروی‌های موجود در جامعه نه گفتند و نشان دادند که خواهان تغییر وضع موجود در جهت آرامش، وحدت و عقلانیت هستند. مردم با رای خود از تهمت‌پراکنی‌هایی که برخی رسانه‌ها و جریانات تندرو علیه شخصیت‌های خدوم نظام میزنند ابراز انزجار و خستگی کردند و همه مسئولان و افراد و گروه‌ها، چه در دولت، چه در مجلس و چه در رسانه‌های مختلف، باید این پیام را درک کنند و بر اساس خواسته به‌حق مردم رفتار کنند.

 

وی با اشاره به بیانیه اخیر انجمن اسلامی درباره برخی فشارها برای انتخاب وزرا افزود: در حال حاضر اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل و نیز بسیاری از نخبگان و دانشگاهیان از جمله انجمن اسلامی دانشجویان ملاحظاتی را که درباره کابینه پیشنهادی داشتند بدون فشار و تحمیل و دخالت، در قالب نقد و نظر و مشورت بیان کردند. خوب است سایرین نیز همین رویه همدلانه را در پیش بگیرند و از تهمت و تخریب شخصیتها و سهم‌خواهی پرهیز کنند تا به خواست خدا فضای نقد منصفانه و منطقی جایگزین جوسازی و تحریک احساسات و تفتیش عقاید شود.

 

این فعال دانشجویی با اشاره به سخنان حسن روحانی در دیدار مسئولان و مردم با رهبری پس از نماز عید فطر اظهار کرد: ایشان در این سخنان به نکته درستی اشاره کردند که همگان بیاییم و دل‌هایمان را از کینه خالی کنیم و باید کینه‌ها را بزداییم و محبت و آشتی را در میان خودمان جاری سازیم. اینکه مدام افراد و شخصیت‌ها را به علت خدمت و همراهی با مردم مورد تهمت‌های ناروا قرار دهیم، به دور از فرهنگ و پیام رمضان است و چنین رفتارهایی به وحدت و اتحاد ملی خدشه وارد می‌کند.

 

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در پایان با اشاره به سخنان دبیر انجمن اسلامی در دیدار با رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: کسانی که قرار است تصدی دستگاه آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور را در دست بگیرند، باید نگاهی همه‌جانبه و بردبارانه به فعالیت‌های دانشجویی داشته باشند. باید به گونه‌ای عمل شود که دلسوزان نظام با کج‌سلیقگی و بی‌انصافی، غیرخودی شناخته نشوند و به عرصه اداره کشور بازگردند. باید به سمت فضای مبارک آشتی و همدلی و زدودن کدورت‌ها حرکت کرد و اینها نکاتی است که اعضای دولت و نمایندگان مجلس نیز باید به آنها توجه داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

6 + 3 =