۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲ توسط دیوان عالی کشور:

احکام قطعی گروهی از متهمان پرونده بیمه ایران صادر شد

در رسیدگی به پرونده متهمان اختلاس بیمه ایران بود که یکی از متهمان مدعی شد «یک‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان» به حساب شخصی م- ر، از مقامات سابق دولتی، واریز کرده است؛ ادعایی که با ادعای الیاس نادران، از نمایندگان وقت مجلس، همخوان بود و سپس در روزنامه دولتی ایران نیز تایید شد. تنها با این تفاوت که «ایران» با تایید این ماجرا بعضی نمایندگان مجلس را نیز در زمره متهمان قرار داد. این آغازی بود بر پیگیری رسانه‌ها از مقامات قضایی؛ پیگیری ای که با تایید نماینده دادستان در دادگاه بیمه همراه شد و این پاسخ که «هنوز برای او...

ekhtelasمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): احکام قطعی گروهی از متهمان پرونده بیمه ایران از سوی دیوان عالی کشور صادر شد. به‌این ترتیب بر بخش عمده‌ای از پرونده‌ای که با کلید واژه‌هایی چون «حلقه فاطمی»، «اختلاس بیمه ایران» و نام بعضی از مسئولان دولت سابق گره خورده بود مهر پایان خورد؛ اما نگاهی به فهرست ۱۲نفره این محکومان کمترین نشانی از آن نام‌ها و سمت‌ها ندارد. تنها مشخص شده است شخصی که با نام مستعار «جابر- الف» از آن نام برده می‌شد و بارها از پرداخت رشوه‌های‌میلیاردی او به چند مسئول سخن به میان آمده بود کسی نیست جز متهم ردیف چهارم فهرست محکومان اعلام‌شده که حالا به‌اتهام تشکیل شبکه اختلاس توام با جعل از بیمه ایران و با استناد به ماده ۴ قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشا و اختلاس به ۱۵سال حبس و رد وجوه تحصیلی به مبلغ هجده‌میلیارد و پانصد‌میلیون ریال جریمه نقدی به مبلغ ۳۷‌میلیاردریال محکوم شده است.

در رسیدگی به پرونده متهمان اختلاس بیمه ایران بود که یکی از متهمان مدعی شد «یک‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان» به حساب شخصی م- ر، از مقامات سابق دولتی، واریز کرده است؛ ادعایی که با ادعای الیاس نادران، از نمایندگان وقت مجلس، همخوان بود و سپس در روزنامه دولتی ایران نیز تایید شد. تنها با این تفاوت که «ایران» با تایید این ماجرا بعضی نمایندگان مجلس را نیز در زمره متهمان قرار داد. این آغازی بود بر پیگیری رسانه‌ها از مقامات قضایی؛ پیگیری ای که با تایید نماینده دادستان در دادگاه بیمه همراه شد و این پاسخ که «هنوز برای او کیفرخواستی صادر نشده است.»

سخنگوی قوه‌قضاییه نیز در یکی از نشست‌های خبری خود در دی ۸۹ درحالی‌که موضوع را نفی نمی‌کرد، گفت: «از نظر قانونی تا زمانی که حکم صادر نشده بهتر است نام اشخاص برده نشود.» پاسخی که نتیجه نام‌بردن این مقام از سوی اژه‌ای در نشست دو سال پیشش و شکایت مطرح‌شده به‌دلیل این ذکر نام بود. بااین‌حال کار به آنجا رسید که در دومین جلسه رسیدگی مجدد به پرونده، نماینده دادستان حجت را تمام کرد و از متهم‌بودن مقام مورد نظر، با ذکر نام، پرده برداشت و این بود تا سی‌امین نشست خبری سخنگوی قوه‌قضاییه در خرداد۹۱ که اعلام شد نام این فرد از پرونده کنار گذاشته شده است و دیگر جزو متهمان پرونده نیست. سخنگوی قوه‌قضاییه در آخرین نشست در پاسخ به سوالی در این مورد و این‌که با توجه به پایان دولت آیا محذورات بر طرف شده است، از اعلام احکام و نام متهمان در صورت تایید حکمشان در دیوان‌عالی کشور خبر داد. وعده‌ای که براساس آن بسیاری منتظر انتشار یکی‌دونام خاص بودند؛ انتظاری که البته دیروز با انتشار فهرست ۱۲نفره محکومان این پرونده بی‌پاسخ ماند. مصطفی-ح، داود-ف، بدیع-الف و جابر الف متهمان ردیف اول تا چهارم این فهرست هستند که سه نفر نخست به حبس ابد و نفر چهارم به ۲۵سال حبس محکوم شده‌اند؛ علاوه بر آن‌که آن‌ها باید وجوه تحصیلی و جزای نقدی‌شان را پرداخت کنند.

منبع: بهار

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 2 = 4