۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲

همایش «تبیین مفهوم اعتدال» برگزار می‌شود

این همایش مبتنی بر تاکیدات شخص رییس جمهور در راستایی تبیین مفهوم اعتدال برگزار می‌شود. برگزاری چنین همایش‌هایی مطالبه‌ای بوده است که از سوی شخص رییس‌جمهور در دوران تبلیغات ریاست جمهوری و نیز پس از آن مطرح شده است و اساتید دانشگاه و جامعه علمی نیز بر برگزاری چنین همایشی تاکید داشتند.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

دبیر همایش تبیین مفهوم اعتدال از برگزاری این همایش با حضور معاون اول رییس جمهور خبر داد.

دکتر حسین سلیمی، دبیر همایش تبیین مفهوم اعتدال عصر شنبه در نشست خبری از برگزاری این همایش دو روزه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور و علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: این همایش با رویکرد تبیین مفاهیم بنیادی و مبانی نظری اعتدال در حوزه‌های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماعی، طی روزهای پنجم و ششم شهریورماه در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، برگزار می‌شود.

او گفت: این همایش با مشارکت و همکاری انجمن علوم سیاسی ایران، انجمن جامع‌شناسی، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار می‌شود.

سلیمی تاکید کرد: این همایش مبتنی بر تاکیدات شخص رییس جمهور در راستایی تبیین مفهوم اعتدال برگزار می‌شود. برگزاری چنین همایش‌هایی مطالبه‌ای بوده است که از سوی شخص رییس‌جمهور در دوران تبلیغات ریاست جمهوری و نیز پس از آن مطرح شده است و اساتید دانشگاه و جامعه علمی نیز بر برگزاری چنین همایشی تاکید داشتند.

وی گفت: ما خوشحالیم که رییس‌جمهور درخواست ما را پذیرفتند و امیدواریم در روز همایش شاهد پیام و یا حضور وی در این همایش باشیم.

دبیر این همایش گفت: آن چه در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ روشن شد، این بود که اعتدال به معنی نفی افراط و تفریط مورد پذیرش قرار گرفت و با استقبال جامعه روبه‌رو شد؛ اما این که این مفهوم به یک ساختار جدید در کشور تبدیل شود، چیزی است که می‌خواهیم در این همایش مورد بررسی قرار بدهیم.

سلیمی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید برگزاری این همایش در رابطه با اعتدال در تصمیم‌گیری‌های سیاسی،‌ اجتماعی و اقتصادی کشور موثر است؟ گفت: پیش‌بینی چنین امری سخت است اما همین که ما چنین درخواستی را مطرح و رییس‌جمهور آن را پذیرفتند آن را باید به فال نیک گرفت.

به گزارش ایسنا، دکتر فاضلی از کارشناسان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست خبری گفت: به این مرکز ماموریتی داده شد تا کارگروهی در رابطه با تبیین مفهوم اعتدال شکل بگیرد و آقای علی ربیعی رییس این کارگروه بوده‌اند که وی در حال حاضر به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند. ما در این کار گروه از مجموع اندیشمندان علوم سیاسی و اجتماعی که بر روی مفهوم اعتدال کار کرده‌اند، دعوت به بحث و بررسی کرده‌ایم و در ۱۵ جلسه این جلسات برگزار شد. تا به امروز ۴۰ نفر از اندیشمندان در این جلسات شرکت داشتند و در نهایت قرار است گزارشی در این رابطه تهیه شود.

او تاکید کرد: در این جلسات از تمامی طیف‌های فکری و سیاسی دعوت به عمل آمده بود.

فاضلی اظهار کرد: در چارچوب این کارگروه، کارگروهی نیز در قم فعالیت می‌کند که در چارچوب اعتدال و سنت‌های دینی از کارشناسان نظرخواهی می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این نشست هم‌چنین قانعی راد، رییس انجمن جامعه‌شناسی ایران نیز حضور داشت و در رابطه با برگزاری این همایش تاکید کرد: ما این فرصت را در چارچوب تعامل با دولت و کاری میان‌رشته‌ای به فال نیک می‌گیریم.

وی ادامه داد: برگزاری این همایش‌ها می‌تواند به دولت برای خودآگاهی کمک کند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

43 - = 37