۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳

توصیه‌های لاریجانی به روحانی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با رأی اعتماد به کابینه، مسیر را برای حل مشکلات کشور هموار کرد، گفت: توصیه ما به دولت این است که با روحیه مجاهدانه، مسیر خود را مشخص کند که عزتمندی جمهوری اسلامی در این نگاه است.

خبرگزاری فارس: توصیه‌های لاریجانی به روحانی/ حوادث منطقه فرصت‌طلبی آمریکا و اسرائیل است

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس، ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن، روز پزشک و آغاز هفته دولت، ابراز امیدواری کرد که دولت جدید به یمن این ایام، حرکت خدمت به مردم را با توکل بر خداوند با جدیت و همت بلند آغاز کند.

وی با بیان اینکه مجلس در این راه، با رای اعتماد به کابینه، مسیر را برای حل مشکلات کشور فراهم آورد، افزود: توصیه ما به دولت این است که اولا با همان روحیه مجاهدانه که شهیدان رجایی و باهنر پایه و اساس دولت شکل گرفت، مسیر خود را مشخص کند که عزتمندی جمهوری اسلامی در این نگاه است.

رئیس‌مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ دولت جدید به موضوع شایسته سالاری در همه امور توجه جدی داشته باشد که کار ملک با تدبیر شایستگان راست گردد و عزل و نصب‌ها بر چنین اصلی مستقر شود.

وی خطاب به دولت ادامه داد: از همه نیروهای متعهد و متدین که حکمت امور دیوانی را فتح کردند، سوای تعلقات سیاسی بهره‌گیری شود که فراجناحی بودن دولت به این معنا محل اعتنا خواهد بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: قانون‌گرایی محل آزمون دولت است که بر اساس آن تمشیت امور کشور متوازن شده و عدالت‌گرایی رونق پیدا می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید روحیه تعامل با همه بخش‌های نظام حاکم شود، افزود: با تحلیل واقع‌بینانه از شرایط، با نگاه علمی به حل و فصل امور پرداخته شده و از شتابزدگی پرهیز شود.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: امیدواریم دولت جدید در چارچوب سیاست‌های کلی نظام با رهنمودهای رهبر معظم با تعادل در مواضع خدمت به مردم را یگانه گمشده خود بداند که توفیق الهی در همین راه است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث اخیر منطقه تصریح کرد: در روزهای اخیر، همه شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که کشورهای زورگو و یاغی چون مسیر تحولات در منطقه را به نفع اهداف سلطه‌طلبانه خود ارزیابی نکردند، پروژه آشفته سازی منطقه را کلید زدند.

وی ادامه داد: آنچه در این روزها در مصر، سوریه و لبنان رخ می‌دهد، مخصوصا سبوعیتی که در انفجارهای لبنان دیده شد یا سلاح‌های کشتار جمعی که تروریست‌ها در سوریه استفاده کردند، بسترسازی برای نوعی فرصت‌طلبی آمریکا و رژیم صهیونیستی است تا در خلال جنگ‌افروزی میان طوایف و مذاهب، زمان برای صلح قلابی در فلسطین و تحقیق مجدد ملت مظلوم فلسطین را فراهم کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این میان ژست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا که با تبلیغات فریبکارانه توام شده فضاحت آور است. مگر محاسبات آنان در جنگ افغانستان و عراق توفیقی را نشان می‌دهد که در خاورمیانه خیز جنگ برداشته‌اند؟

وی افزود: امروز ملت‌ها در منطقه بیدار شده‌اند و صدای ملت‌ها را در شعارهای دو طرف مخالف هم در صحنه مصر می‌توان یافت که هر دو گروه تنفر خود را از دخالت‌های آمریکا اعلام می‌کنند. صحنه، صحنه‌ تحمیل اراده دخالت طلبانه قدرت‌ها نیست. صحنه باور حقوق مسلمانان است در غیر این صورت در باتلاق معرکه تعیین تکلیف نهایی، دست و پا خواهند زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی این اقدامات حقیر و سلطه‌طلبانه و مزورانه تروریستی را محکوم می‌کند و مطمئن به نصرت الهی برای مسلمانان است.

منبع: خبرگزاری فارس

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

58 - 57 =