۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳ منتجب نیا:

کفن‌پوشی یک اقدام ضدانقلابی است

وی افزود: از آنجاکه عملاً گروه‌های افراطی تنش‌زایی خود را به مشی اصولگرایی منتصب می‌کنند، اصولگراها باید به شدت از اقدام گروه‌های تندرو اعلام برائت کنند، همانطور که زمانی می‌گفتند اصلاح‌طلبان باید از وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری اعلام برائت کنند. اصولگراها نیز امروز باید در مقابل حرکت‌های ضدانقلابی و هرج و مرج‌طلب موضع‌گیری کنند.

montajabniaمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

رسول منتجب نیا در گفت و گویی درباره نحوه عمل به شعار اعتدال در دولت یازدهم، گفت:‌ اعتدال معنایی گسترده و وسیع دارد و از عدل به معنای آنکه هر کسی و هر چیزی باید در جای خود قرار گیرد احصا می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتدال همه شئون زندگی انسان را در حوزه‌های فردی و اجتماعی در بر می‌گیرد تا از بی‌انصافی، حق‌کشی جلوگیری شود، ادامه داد: اسلام روی برقراری عدالت در جامعه تأکید دارد و اگر انسان عاقل باشد سعی خواهد کرد که مفهوم عدالت در همه حوزه‌های زندگی فردی و اجتماعی‌اش تحقق پیدا کند.

نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه عدالت باید در همه حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی بروز و ظهور یابد، یادآور شد: پرهیز از افراط و تفریط و حرکت در مسیر مستقیم معنای اعتدال است.

وی ادامه داد: دولتی که شعار اعتدال می‌دهد در همه شئون، باید در انتخاب مسئولان حوزه اجرا شایسته‌ترین‌ها و معتدل‌ترین‌ها را برگزیند و عوامل خارجی و داخلی نباید بر این رویه اثر بگذارد و آن را از مسیر اعتدال خارج کند، انتخاب تیم شایسته و لایق و باکفایت در دولت به معنای تحقق رویه اعتدال است.

تنش های تهران و غرب به حداقل می رسد

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد:‌ تصمیمات دولت اعتدال باید کارشناسی و از روی عدل و عقل باشد چراکه مشکلاتی امروز کشور به ویژه در حوزه روابط خارجی معلول دور شدن از آرمان‌های انقلاب، سردادن شعارهای تند و اعمال سیاست‌های نسنجیده است که اگر اعتدال بر روح کارهای اجرایی دولت یازدهم حاکم شود خیلی از التهابات بین‌المللی مرتفع خواهد شد.

وی اضافه کرد:‌ البته حاکم شدن روحیه اعتدال بر کارهای دولت یازدهم به این معنای آن نیست که اروپا و آمریکا صددرصد با نظام جمهوری اسلامی هماهنگ می‌شوند، بلکه به معنای آن است که تنش‌های میان تهران و غرب به حداقل می‌رسد.

این فعال اصلاح طلب یادآور شد: دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری شعار اعتدال داد و این مطلوب اکثریت جامعه ایران بود چون اکثریت رأی دهندگان به این شعار اقبال کردند و خواستار جامه‌عمل پوشاندن به آن شدند بنابراین انعکاس بروز و ظهور شایسته‌سالاری در رفتار و تصمیم دولت روحانی حتما در جامعه دیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ملاک عدالت و شایستگی فقط در ملاک‌های اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی خلاصه نمی‌شود، افزود: اصلاحات جریانی سیال و پویاست که نخبگان بسیاری در آن فعالند، در جریان اصولگرایی نیز افراد کارآمد و لایق وجود دارند بنابراین محدود کردن دولت به حوزه اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی به معنای خروج از اعتدال است.

خانه نشینان شایسته اصلاح طلب به صحنه اجرا بازگردند

منتجب نیا با بیان اینکه استفاده از افراد تندرو و نالایق نیز ناقض ویژگی فراجناحی بودن و اعتدال‌گرایی دولت یازدهم است، اظهار کرد:  اکثریت نخبگان اصلاح‌طلب براساس شایسته‌سالاری و اعتدال‌گرایی می‌توانند در دولت حضور پیدا کنند البته اصلاحات جریانی است که ۳۰ سال از لزوم اعتدال‌گرایی در کشور دم می‌زد، از این‌رو برای قرار گرفتن در سمت‌ها و مسئولیت‌های اجرایی اولویت دارد.

وی ادامه داد: نیروهای جریان اصلاحات در طول ۸ سال گذشته از عرصه اجرا کنار گذاشته شدند که این نشانه خروج دولت دهم و نهم از اعتدال‌گرایی است؛ معتقدم امروز باید واقعیت‌های موجود جامعه را در نظر گرفت، به این معنا که درصد قابل توجهی از پیروزی روحانی معلول حمایت اصلاح‌طلبان بود.

 

نماینده ادوار مجلس در ادامه گفتگویش با شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، با بیان اینکه اعلام حمایت خاتمی و هاشمی و کناره‌گیری عارف پیروزی دکتر روحانی را در انتخابات کامل کرد، یادآور شد: با توجه به این واقعیت، در کابینه و مسئولیت‌های اجرایی باید از شایسته‌ترین افراد اصلاح‌طلب و اصولگرا استفاده شود، البته اصولگرایان در انتخابات ۵ نامزد داشتند و تعداد کمی از آنها از آقای روحانی حمایت کردند اما رقابت دلیلی نمی‌شود که اصولگراهای شایسته در دولت یازدهم نباشند.

وی افزود: معتقدم شایسته‌ترین افراد باید در دولت آینده حضور پیدا کنند، البته دولت نباید شرکت سهامی باشد که برای کسب رضایت، به هر طیف و گروه سیاسی سهمی داده شود. معتقدم اکثریت کابینه آقای روحانی اصلاح‌طلبان هستند. اعتدال و عدالت نیز ایجاب می‌کند که این جریان تقویت شود، چون در ۸ سال گذشته جریان اصلاحات در مظلومیت قرار داشت، ‌اما اصولگرایان پشتوانه قوی داشتند، اصلاح‌طلبان خانه‌نشین شدند، از این‌رو خانه‌نشین‌های شایسته در جریان اصلاحات باید از وضعیت کنونی خارج شوند و به صحنه اجرا بازگردند.

افراطیون در اقلیت هستند

این فعال اصلاح طلب درباره لزوم تقویت نهادهای مدنی و احزاب و تشکل‌های صنفی و سیاسی در کشور، تأکید کرد:‌ اگر این اتفاق نیفتد جامعه به سوی استبداد و دیکتاتوری حرکت می‌کند. یکی از قواعد مصون کردن جامعه از استبداد تقویت نهادهای مدنی و صنفی است. اساساً باید دولت یازدهم برخلاف دولت پیشین مروج تکثرگرایی احزاب باشد و بستر نهادینه‌شدن آنها را در جامعه فراهم کند.

وی با اشاره به اصول قانون اساسی، شعارهای انتخاباتی روحانی، اندیشه‌های امام(ره) و رهنمودهای رهبری، اضافه کرد:‌ نهادهای مدنی باید به سادگی بتوانند مجوز بگیرند، فعالیت سیاسی خود را در این زمینه سامان دهند. اگر اجازه شناسنامه‌دار شدن به نهادهای مدنی داده نشود، ظرفیت‌های آنها به سوی عصیان‌گری و فعالیت‌های زیرزمینی می‌رود که این اتفاق مطلوبی برای کشور نیست.

قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره مواضع تندروهای اصولگرا و اصلاح‌طلب در قبال دولت روحانی، گفت: افراطیون جامعه در هر دو جناح در اقلیت هستند، آنها دنبال فرصت‌طلبی بوده تا زمینه سوءاستفاده را به وجود آورند، اگر عقلانیت و اعتدال حاکم باشد زمینه بروز و ظهور پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: زمانی تندروها جلسات بزرگان را برهم می‌زنند که از سوی مسئولان حمایت شوند یا مسئولان در قبال تشنج‌آفرینی افراطیون سکوت کنند، اما وقتی تنش‌آفرینی و تشنج‌زایی جرم تلقی شود دیگر افراطیون دو جناح مجالی برای تخریب بزرگان و برهم زدن جلسات و تنشج‌زایی پیدا نمی‌کنند.

 

کفن پوشی اقدامی ضدارزشی است

منتجب نیا تأکید کرد:‌ اصلاحات هیچگاه به دنبال برهم زدن مراسم بزرگان و تخریب شخصیت‌های برجسته کشور نبودند، البته اصلاحات با جنبش اعتراضی که بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری شکل گرفت متمایز است. اصلاح طلبان با عقلانیت و اعتدال حرکت کرده و با تنش‌آفرینی و تشنج‌زایی در جامعه مخالف هستند اما گروه‌های فشار که خود را وابسته به اصولگراها می‌دانند به هر بهانه‌ای فضای جامعه را ملتهب می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ دولت آینده باید بستر بروز و ظهور این افراطی‌گری‌ها بخشکاند، مسئله کفن‌پوشی یک اقدام ضدارزشی و ضدانقلابی است که باید در جامعه ور بیفتد چراکه نظام جمهوری اسلامی ایران پایه‌های محکمی دارد و بر اصول و قانون استوار است اما کفن‌پوشی معنایی ندارد؛ کفن‌پوشی برای زمان شاه بود که مردم برای لغو قوانین ضداسلامی اعتراض می‌کردند اما امروز گروه‌های فشار از این روش برای تخریب شخصیت‌ها و برهم زدن جلسات بزرگان و هرج و مرج آفرینی در جامعه استفاده می‌کنند که این مشی با جامعه‌ای که قانون اسلامی در آن جاری و ساری است، همخوانی ندارد.

اصولگراها از اقدامات تندروها اعلام برائت کنند

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه تنش‌آفرینی در جامعه ایران کاربردی ندارد و باید عقل، فکر و دانش حاکم باشد، تصریح کرد: رأی مردم به روحانی برای مقابله با تنش‌آفرینی و افراط و تفریط‌ بود. خواست مردم اعتدال‌گرایی، برقراری آرامش و امنیت و نفی تندروی است.

وی افزود: از آنجاکه عملاً گروه‌های افراطی تنش‌زایی خود را به مشی اصولگرایی منتصب می‌کنند، اصولگراها باید به شدت از اقدام گروه‌های تندرو اعلام برائت کنند، همانطور که زمانی می‌گفتند اصلاح‌طلبان باید از وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری اعلام برائت کنند. اصولگراها نیز امروز باید در مقابل حرکت‌های ضدانقلابی و هرج و مرج‌طلب موضع‌گیری کنند.

منتجب نیا در پایان گفت: اصولگراها باید بگویند برهم زدن سخنرانی و مراسم شخصیت‌های نظام اعتدال نیست، اینکه یک مداحی یا گروهی تندرو مخالف با مسئولی باشد یا بگوید اگر فلان مسئول نباشد، من این کار را می‌کنم، محلی از اعراب ندارد و ائمه جمعه و اصولگرایان خیلی صریح باید مقابل او موضع بگیرند که تو چکاره هستی که برای نظام، دولت، مجلس و قوه قضائیه تعیین تکلیف و مسئولان کشور را تهدید می‌کنی؟ برای حاکم شدن امنیت و اعتدال در جامعه باید این افراطی گری ها برچیده شود.

منبع: خرداد نیوز

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

20 - = 14