۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۴

فعلا خبرگزاری دولت، هم ضد دولت است!

با انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت تیم اطلاع‌رسانی وی رویکردی انقباضی از خود به نمایش گذاشت و از همان بدو کار کمترین اخبار و اطلاعات از رئیس‌جمهور منتخب در رسانه‌ها انعکاس یافت.

خبرگزاری(دولت) ایرنا هم علیه وزیران پیشنهادی روحانی با نزدیکان دولت احمدی‌نژاد مصاحبه می‌کند!

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

هجمه ناجوانمردانه و رذیلانه رسانه‌های افراطی اصولگرایان علیه منتخب ملت آن هم در حالیکه روحانی و دولتش اولین روزهای کاری خود را آغاز می‌کنند در کنار ضعف شدید رسانه‌ای تیم دولت، از هم اکنون مشکلات عدیده‌ای را برای آقای روحانی رقم زده و در صورت تداوم و عدم تصمیم‌گیری جدی برای تقویت تیم رسانه‌ای دولت و رسانه‌های منتسب و نزدیک به آن، به شکل حادتری رقم خواهد زد.

در حال حاضر و در اولین ماه شروع به کار دولت روحانی، خبرگزاری‌های متنفذ و با پشتوانه‌ای همچون فارس، مهر، تسنیم و دهها سایت خبری مشابه، به اضافه روزنامه‌های کیهان، رسالت و … که در انتخابات اخیر بدترین روشهای تخریبی را علیه روحانی ایفا می‌کردند، با خروج از شوک ناشی از شکست کاندیداهای مورد حمایتشان (جلیلی و قالیباف) به شنیع‌ترین شکل ممکن تخریب دولت و وزیران آن را حتی قبل از گرفتن رای اعتماد آغاز کرده‌اند و جالب‌تر اینکه تیم رسمی رسانه رسمی دولت هم با همان کادر مدیریتی سابق، نقشی خنثی ایفا می‌کند تا در عرصه رسانة روحانی و دولتش در مقابل افراطیون، کاملا خلع سلاخ باشند!

با انتخاب دکتر حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت تیم اطلاع‌رسانی وی رویکردی انقباضی از خود به نمایش گذاشت و از همان بدو کار کمترین اخبار و اطلاعات از رئیس‌جمهور منتخب در رسانه‌ها انعکاس یافت. مسئولان این بخش با این پیش‌فرض این رویکرد را در پیش گرفتند تا به‌زعم خود فضای احساسی را کنترل کرده و از سوی دیگر نگذارند که حواشی خبری حول و حوش دولت افزایش یابد اما آنان توجه نداشتند که فضای رسانه‌ای با دستور و امریه قابل کنترل نیست و راه غلبه بر این مشکلات مدیریت هوشمند فضای رسانه‌ای است و تقویت جبهه حامیان دولت تا در آشفتگی‌های موجود و فضا‌سازی رسانه‌های مخالف، صدای دولت در هیاهو‌ها گم نشود.

رسانه‌های مختلف در طول دو ماهی که از انتخابات تا روز رای اعتماد گذشت گمانه‌زنی‌های بسیاری به انجام رساندند و رویکرد تیم اطلاع‌رسانی دولت در این خصوص نه کنشی، که واکنشی بود و محدود و محصور به تکذیبیه‌هایی شد که هیچ برد خاصی هم در فضای رسانه‌ای نیافت و در عمل دولتی‌ها را در حاشیه قرار داد. رسانه‌ها گمانه می‌زدند و همراهان رئیس‌جمهور بطور مداوم تکذیبیه صادر می‌کردند. اما این رویکرد انفعالی آن گاه ضربه سهمگین خود را نشان داد که رسانه‌های منتقد دولت با بهره‌گیری از کمیت رسانه‌ای خود جو تبلیغاتی سنگینی را حول و حوش چند وزیر کابینه به راه ‌انداختند و با تاثیر گذاری وثیق بر اهالی بهارستان توانستند ۳ وزیر معرفی شده را بیندازند و اگر دفاع جانانه روحانی از وزرایش نبود بی‌گمان این آمار رشد بیشتری هم داشت اما به رغم تمامی این نکات و درست پس از فرآیند رای اعتماد، محمدرضا صادق در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که از رسانه‌ها می‌خواهیم درخصوص سرپرست وزارتخانه‌ها گمانه‌زنی نکنند! واکنشی که دو ماه پیش هم به منصه ظهور رسیده و هیچ وقعی از سوی رسانه‌های مختلف به آن داده نشد و یک تاکتیک سوخته در بی‌برنامگی مفرط دوباره آزموده شد هر چند که ثمرات و اثراتش به‌وضوح پیش از آن هویدا شده بود.

آینده هم نوشت: با وجود گذشت ۷۰ روز از پیروزی دکتر روحانی، مجموعه اطلاع رسانی دولت جدید هنوز سامان لازم را نیافته و این موضوع در شرایطی که انواع و اقسام رسانه ها و خبرگزاری های رنگارنگ منتسب به نهادهای مختلف، در جبهه رقیب دولت جدید در حال فعالیت شبانه روزی هستند، کار کابینه تدبیر و امید را مشکل کرده است. دولت روحانی تاوان این نقیصه را در فرایند رای اعتماد با قربانی شدن سه تن از وزرایش پس داد و آنان با انواع خبرسازی، پرونده سازی و عملیات روانی در انبوه رسانه‌های اصولگرا مواجه شدند. انتظار می‌رفت بعد از این، دولت که رقبای دندان تیزکرده و قدرتمندی در کشور دارد، خلا حمایت رسانه ای از خود را جبران کند، اما ظاهرا هنوز این اتفاق نیفتاده است و در همین برهه حساس که هنوز مقطع عزل و نصب‌هاست، ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی همنوا با برخی رسانه‌های ضد دولت، با نماینده حامی احمدی‌نژاد مصاحبه می‌کند و از قول او تلویحا از عدم رای اعتماد به سرپرست وزارت ورزش می‌دهد!

البته این که خبرگزاری دولت با نماینده سابقا حامی و امروز منتقد دولت مصاحبه کند، ایرادی ندارد اما این که به جای دفاع از دولت مقابل هجمه‌های خود نیز با این جریان همراه شود، جای پرسش دارد. نکته جالب تر موضوعی است که درباره انتصاب رئیس کل بانک مرکزی رخ داد و تسنیم، خبرگزاری منتسب به یک نهاد خاص، متولی اعلام انتصاب آن شد و البته در پایگاه اطلاع رسانی دولت هم در این باره توضیحی منتشر نشده تا افکار عمومی در ابهام یا تحت تاثیر رسانه‌های خاص باشد.

در حالی که در روزهای اخیر موضوع رئیس بانک مرکزی از سوژه‌های گمانه زنی بود و اخباری هم درباره انتصاب سیف به گوش می‌رسید، خبرگزاری تسنیم، از خبرگزاری‌های جدید منتسب به یک نهاد خاص، دیروز سایه اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی را بر انتصاب رییس جدید بانک مرکزی گزارش کرد و امروز تصویر مصوبه مجمع عمومی بانک مرکزی در انتصاب دکتر سیف را منتشر کرد. جالب آن که خبرگزاری مهر نیز با تایید تعیین سیف در مجمع عمومی، موضوع حکم وی را منوط به حل ابهام ناشی از اختلاف دولت و مجلس و تصمیم مجمع تشخیص مصلحت دانسته و آن را در تعلیق بیان کرده است.

اکنون دولت روحانی در شرایطی با پایان یافتن ماه عسل کوتاه با رقبای قدرتمند و تعارفات ناشی از پیروزی او به سیبل تحرکات و کارشکنی تبدیل می‌شود که ده‌های رسانه قدرتمند با بودجه‌های میلیاردی در کمین نقد و حتی ضربه وارد کردن به آنند و اگر ضعف خود را در زمینه اطلاع رسانی و رسانه جبران نکند، در مواجهه با بحران‌های ناکام خواهد ماند.

منبع: بهار نیوز
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

75 + = 85