۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۵ حقیقت‌پور در واکنش به «فرافکنی‌ها» مطرح کرد:

تهدید به انتشار فیلم دفتر هفته‌نامه «پرتو» در شب حادثه ‌قم

پرونده حمله به سخنرانی رییس مجلس به دستگاه قضایی فرستاده شده، «محمود دهقانی»، مدیرمسوول هفته‌نامه «پرتو» مدعی شده که حادثه ۲۲بهمن قم غیرقابل‌قبول، محکوم و بی‌ارتباط با این نشریه است. منصور حقیقت‌پور، رییس کمیته حقیقت‌یاب مجلس نیز به‌صراحت «حلقه پرتوی»‏ها را خطاب قرار داده: «فرافکنی‌ها متوقف نشود، فیلم دفتر هفته‌نامه‌پرتو در شب فتنه ‌قم منتشر ‌می‌شود.»

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): حادثه قم به آتش زیر خاکستر می‏ماند، هر از چندگاهی بادی از سویی می‏وزد و خاکستر را می‏گیراند و آتش بالا می‏گیرد. حالا که همه سکوت کرده‌اند و پرونده حمله به سخنرانی رییس مجلس به دستگاه قضایی فرستاده شده، «محمود دهقانی»، مدیرمسوول هفته‌نامه «پرتو» مدعی شده که حادثه ۲۲بهمن قم غیرقابل‌قبول، محکوم و بی‌ارتباط با این نشریه است.
منصور حقیقت‌پور، رییس کمیته حقیقت‌یاب مجلس نیز به‌صراحت «حلقه پرتوی»‏ها را خطاب قرار داده: «فرافکنی‌ها متوقف نشود، فیلم دفتر هفته‌نامه‌پرتو در شب فتنه ‌قم منتشر ‌می‌شود.»
در متن بیانیه مدیرمسوول هفته‌نامه «پرتو» آمده: «به اطلاع عموم می‌رساند که از نقطه‌نظر هفته‌نامه پرتو، حادثه مزبور غیرقابل‌قبول بوده و محکوم است ولی ارتباطی با این نشریه ندارد و ای‌کاش جلسه‌ای هم با مسوولان پرتو برگزار می‌شد تا برخی از کسانی که اساسا هیچ‌گونه عضویتی در پرتو نداشته و ندارند (مانند آنچه در بند ۱۰ آمده است)، به‌عنوان افراد پرتو مطرح نمی‌شدند و اعتبار گزارش مجلس محترم، مخدوش نمی‏شد. ولی دریغ از حتی یک تماس تلفنی!»
اما رییس کمیته حقیقت‌یاب مجلس تاکید دارد که در اسفند ۹۱ درخواست ملاقات به موسسه پرتو فرستاده شد اما مسوولان این موسسه به ما گفتند شاید در اردیبهشت‌ماه وقت کوتاهی در حد ۱۰دقیقه به ما بدهند. به گفته حقیقت‌پور، «این آقایان ازجمله آقای «روانبخش» بهتر است دیگر در این خصوص اینگونه اظهارات را مطرح نکنند و به‌جای این‌دست از اظهارات، آقای روانبخش بگوید که شب ۲۲بهمن در دفتر پرتو چه افرادی را احضار کرد و به آنها چه گفت و چه نوشتند و چه مسوولیتی به آنها داد. آقای روانبخش به‌جای فرافکنی باید به روشنی بگوید چه دستوراتی به آقای «ع» داد. روانبخش و مجموعه‌اش در سخنرانی‌هایی که در مسجد اهل‌بیت پیش از ۲۲بهمن انجام دادند آگاهانه به آتش فتنه ۲۲بهمن قم هیزم ریختند و باید در این خصوص پاسخگو باشند. حجت‌الاسلام روانبخش دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن و عضو هیات‌علمی موسسه امام‌خمینی(ره) است.
عوامل فتنه قم به فکر حل مشکلات عقیدتی و تفکری خود باشند 
نقوی‌حسینی، از دیگر افرادی است که در تدوین گزارش تلاش‌های زیادی داشته و حالا معتقد است: «رونمایی از پشت‌پرده حادثه قم حلقه پرتو را عصبانی کرده. اگر از هر فرد و دستگاهی به‌عنوان مقصر در حادثه ۲۲بهمن قم یاد کردیم، به‌طور حتم، اسناد و مدارک این اتهامات موجود است. البته عوامل و مقصران این جریان باید حرف‌های خود را به دادگاه ارایه کنند، از این‌رو قوه‌قضاییه حتما این افراد را احضار کرده و دلایل انجام این اقدامات را از آنها جویا خواهد شد و به جرم آنها رسیدگی خواهد کرد. عوامل این حادثه به‌جای غوغاسالاری و فرافکنی بهتر است که به‌دنبال حل مشکلات عقیدتی و تفکری خود باشند.»
تدوین گزارش ۲۲بهمن قم پس از بارها حمله گروه‌های فشار و لباس‌شخصی‌ها به سخنرانی شخصیت‌های سیاسی و مراجع، فرصتی برای تعیین‌تکلیف پارلمان با جریان‌های تندرو بود، به‌ویژه اینکه نام دو نماینده مجلس، «حمید رسایی» و «جواد کریمی‌قدوسی» در این گزارش درج شده. تدوین این گزارش برای خیلی‌ها‌ گران تمام شد و حاشیه‌سازی از همان روز قرائت گزارش در صحن در دستور کار قرار گرفت و حتی تا جلسه‌های رای‌اعتماد به وزرای کابینه حسن روحانی ادامه یافت. اما تدوین قرائت این گزارش و تاکید نمایندگان اصولگرا بر دوری از روندهای افراطی موجب شده تا خط‌کشی‌ها در پارلمان ایران مشخص‌تر از همیشه باشد.
نتایج رسیدگی دستگاه قضایی به پرونده خاطیان ۲۲بهمن قم بدون شک، فصل‌الخطابی برای هرگونه رفتارهای تندروانه در کشور خواهد بود.
استناد گزارش ۲۲بهمن قم درباره «حلقه پرتو»
اقدامات برخی افراد «حلقه پرتو» نیز در این گزارش ثبت ‌شده؛ «روز قبل از راهپیمایی ۲۲بهمن ۹۱، یکی از افراد حلقه پرتو شخصی با هویتی معلوم را احراز کرده و از ایشان می‌خواهد نیروهای خود را برای نقش‌آفرینی در شبستان حرم‌مطهر فراخواند. همچنین خطاط و امکانات لازم را برای شب ۲۱بهمن در محل هفته‌نامه مذکور آماده می‌کند که مستندات آن در پرونده قضایی او موجود است. متون و شعارهای مدنظر توسط افرادی از حلقه پرتو اعلام شده و توسط خطاط موردنظر به‌صورت دستنوشته آماده و تحویل او می‌شود که برابر اعتراف نامبرده به ایشان ماموریت داده می‌شود که شما به‌عنوان فرمانده میدان، مسوولیت دارید که نیروهای خود را جمع‌آوری کرده و با دردست‌گرفتن نوشته‌ها در محل سخنرانی دکتر «لاریجانی» اعتراض خود را به ایشان نشان دهید. همچنین حضور یکی از طلاب فعال حلقه پرتو در صف اول اعتراضات به‌عنوان عامل تحریک، قابل‌توجه است. وجود هماهنگی فیمابین بخش خواهران و برادران نیز درخور اهمیت است، چنانچه شاهدعینی اظهار می‌کند شخصی که در مجاورت آنها قرار داشته، توسط تلفن‌همراه از انتهای سالن با بخش خواهران تماس گرفته و می‌گفت ما شروع کردیم، شما چرا شروع نمی‌کنید؟»
منبع: شرق
:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

65 - 56 =