۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۵

مطهری: شنود در دفتر کارم را از وزیر اطلاعات پیگیری ‌می‌کنم

یش از یک ماه از کشف شنود می‌گذرد و علی مطهری ترجیح داده مصببان کار گذاشتن شنود و دوربین در محل کارش را از طریق وزیر اطلاعات جدید پیگیری کند. این نماینده مجلس از وضعیت آخرین پیگیری‌هایش درباره شنود کشف شده در دفترش به «خانه ملت» می‌گوید: «نامه‌ای در زمان کشف این دستگاه شنود در دفتر کارم به وزیر اطلاعات وقت نوشته و خواستار پیگیری موضوع شده بودم.

مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): جنجال شنود در دفتر کار علی مطهری نماینده تهران هنوز به پایان خط نرسیده است. حدود یک ماه پیش بود که علی مطهری از کشف وسایل شنود در دفتر کارش خبر داد. خبری که با انتشار منجر به از دسترس خارج شدن سایت شخصی او شد.

کشف شنودی غیرحرفه‌ای و البته مشهود در دفتر کار این نماینده مجلس آغاز جنجالی تازه بود. علی مطهری معتقد بود که نصب شنود توسط یک نهاد امنیتی صورت گرفته است، نهادی که تاکنون مشخص نشده است به چه قصد و هدفی این کار را انجام داده است. درنهایت جنجال شنود مطهری تا آنجا پیش رفت که حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در آخرین روزهای وزارتش وعده داد که آن را پیگیری کند. پیگیری که به هر دلیل از سوی وزیر اطلاعات وقت یا به دست فراموشی سپرده شد یا خبر دقیقی از پیگیری انجام شده منتشر نشد.

حال بیش از یک ماه از کشف شنود می‌گذرد و علی مطهری ترجیح داده مصببان کار گذاشتن شنود و دوربین در محل کارش را از طریق وزیر اطلاعات جدید پیگیری کند. این نماینده مجلس از وضعیت آخرین پیگیری‌هایش درباره شنود کشف شده در دفترش به «خانه ملت» می‌گوید: «نامه‌ای در زمان کشف این دستگاه شنود در دفتر کارم به وزیر اطلاعات وقت نوشته و خواستار پیگیری موضوع شده بودم.

وزیر اطلاعات وقت کمیته‌ای را مسئول پیگیری این موضوع کرد که دو جلسه‌ای نیز با من در این‌باره برگزار شد، بعد وزیر قول داد، در اسرع وقت عوامل پشت پرده دخیل در این موضوع را شناسایی کند اما تا به امروز هیچ اطلاعات خاصی درباره این‌که چه کسانی و با چه انگیزه‌ای در دفتر کار من دستگاه شنود کار گذاشته‌اند داده نشده است.» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با بیان این‌که با وزیر اطلاعات جدید رایزنی در این‌باره انجام نشده ولی اگر لازم باشد انجام می‌گیرد، ادامه می‌دهد: «با تغییر وزیر اطلاعات نیز پیگیر این موضوع هستم، زیرا معتقدم این پیگیری دفاع از حقوق مردم است و شخص من مهم نیست، این اتفاق نشان داد کار گذاشتن دستگاه شنود در دفتر کار اشخاص یک کار مرسوم است و درباره بعضی افراد دیگر نیز اتفاق افتاده که در نمونه آخر نیز می‌توان از مباحثی که درباره رحمانی‌فضلی وزیرکشور مطرح شد نام برد.»

پیگیری‌های علی مطهری برای شناسایی مصببان کار گذاشتن دستگاه شنود در دفترش در حالی است که با انتشار این خبر اظهارنظرهای ضدونقیضی درباره آن از سوی افراد منتشر شد. اولین اظهارنظر به احمد توکلی برمی‌گردد. ساعاتی بعد از انتشار این خبر بود که احمد توکلی با این تحلیل که «این کار نمی‌تواند توسط افراد عادی صورت گرفته باشد.» گفته بود: «حتما یک نهاد یا دستگاهی پشت این قضیه بوده است.» اما به فاصله یک روز مواضع توکلی نیز چرخیده و فردای آن در اظهارنظری تازه در صحن علنی مجلس گفت: «هرکسی کمی با این مسائل آشنا باشد می‌داند که این ناشیگری کار دستگاه‌های رسمی نیست.»

البته این چرخش موضع توکلی در حالی بود که بهرام بیرانوند نیز به کشف این شنود معترض و گفته بود که «باید از دستگاه‌های امنیتی در برابر دشمن دفاع کنیم.» نامعلوم ماندن مصببان اصلی شنود در دفتر کار علی مطهری در حالی بود که هفته‌نامه پنجره وابسته به جمعیت ایثارگران و علیرضا زاکانی در مصاحبه‌ای به بررسی ماجرای شنود در دفتر علی مطهری پرداخته و مدعی شده که حلقه احمدی‌نژاد و جریان انحرافی از دست‌اندرکاران کار گذاشتن شنود در دفتر مطهری بوده‌اند. ادعایی که به سرعت از سوی دفتر محمود احمدی‌نژاد تکذیب شد.

جنجال بر سر شناسایی عوامل کار گذاشتن شنود و همه اظهارات در حالی بود که علی مطهری همچنان مصر به پیگیری این موضوع بوده و حتی خواستار دعوت وزیر اطلاعات وقت به مجلس برای توضیحاتی در این‌باره شد. حضوری که هیچ‌گاه صورت نگرفت و حال وزیر اطلاعات جدید به جای مصلحی بر مسند وزارت نشسته است. اما علی مطهری با این اعتقاد که «وقتی با یک نماینده سرشناس چنین رفتاری می‌شود در حق مردم عادی چه می‌کنند.»

وی همچنان خواهان رسیدگی به این موضوع است. موضوعی که معلوم نیست با وجود مشخص بودن چهره نصابان آن در فیلم کشف شده هنوز پیگیری نشده است.

منبع: بهار

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

42 - 32 =