۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵

آب سردی بر حرارت‌های نابجا

آنچه در ادامه می‌آید، یادداشت مشترک آقایان ایلیچ پیشه‌ور (دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان) و علامه عزیزی (عضو هیئت رئیسه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی) درباره حمایت رهبری از تیم مذاکره هسته‌ای و انتقاد از موضع مخالفین رادیکال این مذاکرات که با عنوان «دلواپس‌ها» در فضای سیاسی کشور شهرت یافته‌اند، پرداخته است.

HASTEEE (3)مبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): از آغاز مذاکرات هسته‌ای تاکنون سایت مبارزه از هرگونه موضع‌گیری ایجابی و سلبی درباره چرایی و چگونگی این مذاکرات پرهیز داشته و البته با انتشار پرونده «مذاکره با آمریکا» تاریخی- سیاسی به بررسی انتقادی این ماجرا در طول سالهای پس از انقلاب پرداخته است.

اما آنچه در ادامه می‌آید، یادداشت مشترک آقایان ایلیچ پیشه‌ور (دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان) و علامه عزیزی (عضو هیئت رئیسه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی) درباره حمایت رهبری از تیم مذاکره هسته‌ای و انتقاد از موضع مخالفین رادیکال این مذاکرات که با عنوان «دلواپس‌ها» در فضای سیاسی کشور شهرت یافته‌اند، پرداخته است.

بدیهی است که انتشار حداکثری مواضع فعالان انجمن‌های اسلامی در راستای رویکرد تشکیلاتی سایت مبارزه بوده و به معنای همسویی با رویکرد تئوریک سایت نمی‌باشد:

آب سردی بر حرارت‌های نابجا

«فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَ مَنْ تَابَ مَعَکَ» (هود: ۱۱۲)

حرارت‌های نابجای دلشورگان مذاکره هسته‌ای ایران، زمانی بالا گرفت که دولت سرافراز در مذاکرات را عامل پایمال گردیدن خون شهیدان هسته‌ای نام برده و علناً در اجلاس دلواپسان از دست‌آوردهای مذاکرات به عنوان سرافکندگی و نابودی دست آوردهای هسته‌ای یاد کردند. در این شرایط، همه‌ی دلسوزان انقلاب اسلامی و ناظران واقع‌بین در صحنه سیاسی کشور، چشم انتظار این بودند که از منظر رهبری معظم انقلاب، نظر قطعی ایشان را مطلع گردند.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران که قبلا اشخاص آن از جانب رهبری معظم، مورد تأیید و “انقلابی” یاد گردیده بودند در فضای نا مناسب ایجاد شده از جانب افراد (همیشه نگران) آنچنان بر گوشه رینگ رانده شده بود که مظلومیت آن‌ها ما را هم دلواپس می‌کرد، اما این بار دلواپس نادیده انگاشتن پیروزی مسلم ایران در مذاکرات ژنو.

پس از آنکه نامه تبریک رییس‌جمهوری محترم جناب آقای روحانی به رهبری معظم توسط ایشان پاسخ داده شد، همگان احساس کردیم که پس از این متن مهم دیگر نگران تخریب‌های ناجوانمردانه نخواهیم بود، چنانچه در بخشی از این پاسخ خواندیم: “بی‌شک فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود انشاالله”. به همین جهت می‌توان ادعا کرد که “موفقیت” مذاکرات مورد تأیید ایشان قرار گرفته و دیگر نباید (دلواپس) و یا نگران بود.

حال که گروهی دلواپسی خویش را علنا بیان می‌کنند فاصله خویش را از خط رهبری که همان خط امام راحل است آشکارا مبین و مشخص می‌سازند، زیرا که مسیر (افراط) بدون شک از مسیر رهبری جداست و حتی در تقابل آن قرار دارد. ایشان همچنین در دیدار اخیر خویش با مسئولان نظام حمایت اصیل و اعتقادی خویش از شعار آرمانی “اعتدال” و “اعتدال‌گرایی”را بیان فرموده و آشکارا گفتند که (اعتدال یعنی اسلام) هرچند ما نیز بر این باوریم که شعار اعتدال دولت شعاری آرمانی است اما تا به امروز کلیت عمل آن را قرین بر شعارش می‌پنداریم چراکه رهبری کلیت دولت و آنانی که فرمودند “می‌شناسند”، (آشکارا اعضای هیئت دولت) را مورد تأیید قرار دادند.

همچنین رهبر معظم انقلاب از توافق ابتدایی ژنو بعنوان (پایه اقدامات هوشمندانه دیگر) یاد کردند لذا فارغ از نتیجه مذاکرات نهایی که بدون شک به عامل انعطاف پذیری هر دو جریان مذاکره کننده بستگی دارد که البته مشتاق رسیدن به ابن توافق هستیم از دیپلماسی فعال تیم مذاکره‌کننده که نمونه مناسبی برای تنش‌زدایی و نمایش قدرتمند و قهرمانانه مظلومیت ملت مسلمان ایران بود قدردانی و تشکر می‌کنیم.

فارغ از هرگونه نتیجه نهایی، نتیجه قطعی و مسلم مذاکرات این بود که می‌توان انقلابی بود و انقلابی مذاکره کرد و از اصل مذاکره کردن نهراسید چرا که ترس از مذاکره نشانه هراس و ضعف منطق است.

و در پایان، با درود بر رهبری معظم انقلاب اسلامی و شهدای هسته‌ای، برای تیم مذاکره‌کننده، استقامت بر حقوق هسته‌ای ایران و مسیر صحیحی که در پیش گرفته‌اند را آرزومندیم.

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

70 + = 71