۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵

احمدی نژاد پیش از انقلاب در دانشگاه علم و صنعت چه میکرد؟

آقای احمدی نژاد در سال 1354تازه وارد دانشگاه شد، در آن سال هم خیلی در جنبش داشجویی فعال نبودند چرا که حوزه و ارتباط احمدی نژاد در آن سال ها با بچه های انجمن حجتیه بود.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

نصرت الله تاجیک از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در پیش از انقلاب بوده است.تاجیک در گفت و گویی که در کافه خبرآنلاین داشته است درباره حضور احمدی نژاد در آن سال ها در دانشگاه اطلاعاتی را بیان کرد.

وی گفت :احمدی نژاد در سال ۱۳۵۴تازه وارد دانشگاه شد، در آن سال هم خیلی در جنبش داشجویی فعال نبود،چرا که حوزه و ارتباط احمدی نژاد در آن سال ها با بچه های انجمن حجتیه بود.

نصرالله تاجیک در توضیح اوضاع و احوال آن روز های دانشجویان جنبش گفت:در سال ۱۳۵۲ اتفاق خوبی که برای جنبش دانشجویی افتاد افزایش پذیرش دانشجو از سوی رژیم شاه به منظور تامین نیروی انسانی برای کارهای عمرانی و نوسازی اجتماعی  بود. به همین دلیل قشر مذهبی جامعه با شرایط ویژه و خاص وارد دانشگاه ها شدند.

وی افزود: بنا بر این درب دانشگاه ها را با تسهیلات بیشتری برای عموم باز کردند و قشر ضعیفتری که با سمت و سوی مذهبی همراه بودند وارد دانشگاه ها شدند. در سال ۵۲ و ۵۳ ما با یک حجم وسیعی از دانشجویان مذهبی، مبارز روبه رو شدیم که به شدت در آنها انگیزه سیاسی احساس می شد.

عضو سابق جنبش دانشجویی در مورد حضور و فعالیت آقای احمدی نژاد در جنبش گفت: آقای احمدی نژاد در سال ۱۳۵۴تازه وارد دانشگاه شد، در آن سال هم خیلی  در جنبش داشجویی فعال نبودند چرا که حوزه و ارتباط احمدی نژاد در آن سال ها با بچه های انجمن حجتیه بود.

تاجیک افزود: ایشان با آقای مجتبی هاشمی ثمره وتعداد دیگری در ارتباط نزدیک بودند. به صرف اینکه آنها فعالیت شان در انجمن حجتیه بود ما هم به آنها احترام می گذاشتیم . همچنین آقای احمدی نژاد در حوزه فعالیت ها باز هم نسبت به هاشمی ثمره در رده پایین تری قرار داشت، چرا که ایشان ورودی ۵۴ بود و از ورودی های جدید محسوب می شد اما هاشمی ثمره ورودی ۵۲ بودند و سال بالایی محسوب می شدند. در دانشگاه  به صورت کلی چند تیپ وجود داشت .مذهبی و غیر مذهبی ، عده ای مذهبی بودند و کار سیاسی انجام نمی دادند، مانند همین انجمن حجتیه و امثال آقای احمدی نژاد، عده ای هم مذهبی بودند کار سیاسی نمی کردند اما حمایت شدیدی داشتند. اما عده ای هم مذهبی بودند و هم در  فعالیت های سیاسی بودند و در همه تظاهرات ها شرکت می کردند.

::::

۱ دیدگاه

  1. گمشده :

    سلام
    شما ک مطلب می زنید انرژی هسته ای مساله شاخص نظام و انقلاب نیست(که البته درست هم می گویید تا حدودی.)
    خدا وکیلی الان احمدی نژاد چ اهمیتی داره که یک سر شما راجع بش مطلب می زنید و می کوبیدش و…الان وقتشه؟مساله مهمتری وجود نداره عایا؟
    لابد روحانی رو هم می خواهید بعد از دوره ریاستش بررسی کنید؟
    فایده ش چیه اون وقت؟!!

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

56 - 50 =