۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹

ثروت باید بین سرمایه دار، ابزار و کارگر تقسیم شود

تنها در چند کشور نظیر سوئد، سوئیس و لوکزامبورگ بخاطر اینکه سازمان تامین اجتماعی منظم و عمومی دارند حتی افراد فاقد شغل هم از حداقل ها برخوردار هستند که ای کاش در کشور ایران نیز تامین اجتماعی به این شکل عمل کند. وی تاکید کرد: نباید ارزش افزوده تنها مختص به سرمایه دار باشد بلکه ثروت باید بین سرمایه دار، ابزار و کارگر تقسیم شود بر این اساس قانون نظام تعاونی هنگامی که در مجلس حضور داشتم مصوب شد ولی تاکنون اجرایی نشده است

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه ای در جمع عزاداران حسینی همدان در پاسخ به پرسش حاضران به تشریح دو مولفه عدالت و آزادی پرداخت و بیان کرد: عدالت یعنی همه به حق خود برسند و هر کس به اندازه تلاش خود از نتیجه فعالیتش بهره مند شود.
وی با ذکر اینکه عدالت برای این است که انسان به حق خود برسد اضافه کرد: نباید یک عده از آزادی بیان برخوردار نباشند و برخی برای گفتن حرف خود مشکل داشته باشند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: همه باید از امکانات موجود در کشور بهره ببرند نه اینکه یک عده از رانت برخوردار نباشند و عده ای با استفاده از رانت به مال و ثروت فراوانی دست یابند.
سید هادی خامنه ای با ذکر اینکه در گذشته خیلی ها از رانت استفاده کردند گفت: عدالت به معنی فراهم بودن امکان ابراز عقیده برای همه اقشار است بدون اینکه تبعیضی باشد.
وی خاطرنشان کرد: عده ای با پیش کشیدن سوسیالیزم و کمونیسم از شعار عدالت استفاده ابزاری کرده و بیش از یک قرن مردم را در بند کشیدند .
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) تاکید کرد: برقراری عدالت با زور، اجبار و تحمیل ارزشی ندارد بلکه عدالت باید از روی آگاهی و درک کامل انسان ها از ارزش این مولفه باشد.
وی با ذکر اینکه عدالت را نمی توان به عنوان بسته پیشنهادی تحمیل کرد گفت: باید با انجام مستمر فعالیتهای فرهنگی شاهد ارتقای فرهنگ مردم بود تا جایی که مردم به ضرورت عدالت پی برده و خودشان برای برقراری و اجرای عدالت قیام کنند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: حرکت اصلاحی نه از سال ۷۴ بلکه پس از پیروزی انقلاب شروع شد و گفتمان اصلاح طلبان از همان زمان عدالت و آزادی بود.
سید هادی خامنه ای اضافه کرد: هر چند ایران کشوری جنگ طلب نبوده و مخالف جنگ است ولی انسانهای معتقد به عدالت باید با دنیای ظلم و ستم مبارزه کنند.
وی تصریح کرد: ملت ایران انقلاب نکردند که تنها مردم این کشور در آسایش باشند بلکه در هر جای دنیا ظلمی صورت گیرد باید با ظلم و ستم تقابل کرد.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: برخی از کشورهای قدرتمند که به این اصول معتقد نیستند از شعار عدالت استفاده کرده و به اسم نبود دموکراسی منافع خود را دنبال می کنند.
وی با بیان اینکه عدالت و آزادی با هم توام هستند افزود: بلوک شرق و غرب با فریب کشورها دنبال عدالت آزادی بودند و به این دو مولفه دست نیافتند.

**لیبرالهای وابسته به غرب در ایران دنبال ثروت اندوزی هستند
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) اضافه کرد: یک عده لیبرال های وابسته به سرمایه داری در داخل کشور دنبال بی عدالتی در توزیع ثروت هستند که ما اینها را قبول نداریم.
خامنه ای یادآوری کرد: در برخی از کشورها همانند آمریکا با وجود بالا بودن تولید ناخالص ملی ولی فقر زیاد است و هر از چند گاهی سیاهپوستان به این وضعیت اعتراض کرده ولی دولت آمریکا جواب آنها را با رگبار گلوله می دهد.
وی گفت: تنها در چند کشور نظیر سوئد، سوئیس و لوکزامبورگ بخاطر اینکه سازمان تامین اجتماعی منظم و عمومی دارند حتی افراد فاقد شغل هم از حداقل ها برخوردار هستند که ای کاش در کشور ایران نیز تامین اجتماعی به این شکل عمل کند.
وی تاکید کرد: نباید ارزش افزوده تنها مختص به سرمایه دار باشد بلکه ثروت باید بین سرمایه دار، ابزار و کارگر تقسیم شود بر این اساس قانون نظام تعاونی هنگامی که در مجلس حضور داشتم مصوب شد ولی تاکنون اجرایی نشده است.

منبع: خط امام

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

31 - 27 =