۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱ مسعود بزم آرا :

نام و نشان بر می آوریم

فراموش نکنیم که هدف ما پیروزی گفتمان است نه پیروزی شخص ، پس اگر بدنبال تحقق چنین آرمانی هستیم تغییر اشخاص نباید ما را از پیمودن ادامه مسیر باز دارد .چه بسا این ریزش ها مسب رویش های جدیدی شوند و ما شاهد رشد و نمو پتانسیل های جدیدی باشیم . پس باید این توفیق اجباری را مغتنم شمرد و با تبدیل تهدید به فرصت ، از آن نهایت بهره برداری ممکن را کرد . بقول بزرگی از خطه خراسان 《 نام و نشان دارها را زده اند اما ما نام و نشان بر می آوریم》 .

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-مسعود بزم آرا:
چهار روز از زمان اعلام تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان می گذرد و در اقدامی بی نظیر از ورود بیش از ۸۰۰۰ نفر داوطلب نمایندگی مجلس به عرصه رقابت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ممانعت بعمل آمده است . هر چند که این مقدار از بی عدالتی به هیچ وجه قابل قبول نیست و هرگز فراموش نخواهد شد اما انتظار می رود با گذشت زمان ، صبر و تدبیر بر یاس و نومیدی غلبه کند و بهترین تصمیم ممکن برای پیمودن این مسیر صعب العبور گرفته شود ، به امید آنکه پایان این بازی یک طرفه نتیجه ای معقولانه و درخور شان کشور و نظام رقم بخورد .
حال که عزم خود را برای حضور در این بازی یکطرفه جزم کرده ایم ، لازم است برای جلوگیری از شکست در مقابل اقلیت اقتدارگرا تدابیر لازم اندیشیده شود و با تدارک استراتژی های مناسب در پی کسب نتیجه مطلوب – با توجه به شرایط نابرابر ایجاد شده – باشیم .
در این نوشته سعی شده تا به عواملی که می تواند ما را در رسیدن به این نتیجه مطلوب یاری رساند اشاره ای مختصر گردد .

* شخص رییس جمهور :
رییس جمهور بعنوان مجری قانون اساسی و نماینده مردم بایستی با ورود خود به این قضیه و انجام مذاکره با شورای نگهبان ، از تمام اختیارات خود برای بهبود اوضاع وخیم پیش آمده استفاده لازم را بنماید و وضعیت نابسامان ایجاد شده را سر و سامانی هر چند اندک بخشد .
بدیهی است که عواقب این وضعیت اسف بار گریبان دولت را خواهد گرفت و تشکیل دوباره مجلسی همانند مجلس نهم ،  آینده دولت دهم را با خطری جدی مواجه خواهد ساخت .
* شورای عالی سیاستگذاری
این شورا بایستی حق اعتراض نسبت به رد صلاحیت ها را برای خود قائل باشد و به جد پیگیر این اعتراضات از مجاری قانونی باشد . البته  مسلم است که نباید دلخوش به تغییری اساسی بود . همانطور که در دوره های پیشین تغییر رویه ای از جانب شورای محترم نگهبان حاصل نشده است این دوره نیز همچون گذشته نباید منتظر معجزه ماند . اعضای شورای عالی سیاستگذاری به موازات پیگیری اعتراضات می بایست بدون لحظه ای درنگ ، سیاست ها و برنامه های متناسب با این شرایط را پیاده سازی کنند و مطابق با وضعیت بوجود آمده و محدودیت های شکل گرفته بهترین راهبرد را برای کسب نتیجه مناسب اتخاذ نمایند
* نامزدهای تایید نشده :

۱- این افراد – که تعدادشان کم هم نیست – بایستی قاطعانه نظر خود را نسبت به رد صلاحیت های انجام شده ابراز دارند و با توجه به مهلت مقرر تعیین شده ، اعتراض رسمی و قانونی خود را تقدیم شورای نگهبان کنند ولو اینکه امید چندانی به تغییر نباشد .
۲-اغلب افراد جامعه بالاخص جوانان کشور پس از انتشار لیست احراز صلاحیت ها دلسرد و نومید شدند و آن شور و اشتیاق اولیه برای حضور در صحنه انتخابات را از دست داده اند . از آنجایی که قریب به اتفاق اکثر افراد رد صلاحیت شده چهره های خوش نام و سرشناس کشور می باشند ، لازم است تا با حضور در میان مردم و هم صحبتی با جوانان ،  ضمن تقویت روحیه آنها و زنده کردن امید در دلها ، پیامدهای جبران ناپذیر شکست احتمالی در صورت قهر با صندوق های رای را  گوشزد نمایند .
۳-رد صلاحیت های گسترده شورای نگهبان ، اصلاح طلبان را ناگریز کرده است تا افراد کمتر شناخته شده را جایگزین گزینه های شناخته شده اصلی در لیست کنند .
چهره های نام آشنایی که رد صلاحیت شده اند می توانند با اعلام حمایت از افراد کمتر شناخته شده و معرفی به جامعه ، کمک بسزایی در مطرح شدن آنان کنند و شانس موفقیت احتمالی نامزدها را در این رقابت نابرابر افزایش دهند .
از سوی دیگر اعلام حمایت بزرگان ، موجب تقویت روحیه  نامزدها خواهد شد و عزم آنها را برای ورود جدی به عرصه رقابت انتخاباتی و تلاش برای پیروزی دوچندان خواهد کرد.
فراموش نکنیم که هدف ما پیروزی گفتمان است نه پیروزی شخص ،  پس اگر بدنبال تحقق چنین آرمانی هستیم تغییر اشخاص نباید ما را از پیمودن ادامه مسیر باز دارد .چه بسا این ریزش ها مسب رویش های جدیدی شوند و ما شاهد رشد و نمو پتانسیل های جدیدی باشیم . پس باید این توفیق اجباری را مغتنم شمرد و با تبدیل تهدید به فرصت ، از آن نهایت بهره برداری ممکن را کرد . بقول بزرگی از خطه خراسان 《 نام و نشان دارها را زده اند اما ما نام و نشان بر می آوریم》 .

*جوانان و دانشجویان

سهم عمده ای از کسب نتیجه در انتخابات اسفندماه بستگی به نحوه فعالیت این قشر تاثیر گذار جامعه دارد.
جوانان و دانشجویان بعنوان قشر روشنفکر و آگاه جامعه و با استفاده از شور
و نشاط دوران جوانی می توانند نقش اصلی را در تکمیل پازل رسیدن به موفقیت ایفا کنند .
وظیفه اصلی جوانان روشنگری است . آنها باید مدام اهمیت حضور و نحوه انتخاب نمایندگان مجلس را به مردم گوشزد نمایند .
متاسفانه تفکر اشتباهی در بین عموم افراد جامعه رواج پیدا کرده است که حضور یا عدم حضور در پای صندوق های رای تفاوت چندانی ندارد . تاثیر پذیری جوانان در آگاه سازی عامه مردم در چنین بزنگاه هایی بسیار محسوس و ملزوم است . مهمترین وظیفه برای آگاه سازی ، باور پذیری مردم نسبت به قدرتی است که از آن برخوردارند ولی باورش نکرده اند . جامعه باید بداند همان قدرتی که حماسه دوم خرداد و افتخار مجلس ششم را رقم زد اگر جدی گرفته شود می تواند دوباره حماسه بیافریند و اگر بدان توجه نشو اثری سو و مخربی خواهد داشت و همان قدرت فاجعه سوم تیر و مجلس نهم را پدید خواهد آورد

*مردم
مهم ترین و اصلی ترین عامل تعیین نتیجه انتخابات و تعیین سرنوشت کشور، مردم هستند . این مردم اند که با انداختن رای خود در صندوق های انتخاباتی می توانند وضعیت آینده را رقم بزنند . پس لحاظ دقت نظر کافی برای انتخابی شایسته امری لازم و ضروری است . این دقت نظر تنها با تحقیق و کنکاش در خصوص عملکرد و سوابق داوطلبین میسر است . همچنین رصد اخبار منتشر شده موثق توسط رسانه ها و نیز مشورت و همفکری با صاحب نظران و بزرگان این حوزه ، می تواند تاثیر بسزایی در انجام یک انتخاب اصلح داشته باشد .
مردم باید بر اهمیت و تاثیر انتخاب و رای خود واقف شوند و بخاطر آورند که با یک رای خود در انتخابات ۹۲ توانستند بحرانی ۱۲ ساله را فرجامی خوش بخشد .
جامعه باید این مهم را بپذیرد که یک انتخاب درست و عقلانی می تواند چه تاثیرات مهم و بسزایی در سرنوشت کشور داشته باشد و بالعکس انتخاب ناآگاهانه و غیر مسئولانه چه آسیب هایی را متوجه کشور خواهد ساخت .

انتخاب آگاهانه سال ۹۲ کشور را از لبه پرتگاه نجات داد. این هنوز آغاز راه است . اگر در انتخابات اسفندماه  کوچکترین اشتباهی را مرتکب شویم بلاشک در آینده ای نه چندان دور دوباره آن لبه پرتگاه قبل از انتخابات ۹۲ را جلوی چشمانمان نظاره خواهیم کرد .

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

14 + = 20