۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱ سید جواد حسینی :

دزد این پنجاه رای!

قطعا با توجه به شرایط قبل از انتخابات و بعد از آن که حداکثر122 منتخب در لیست امید حضور داشتند( که البته امثال لاریجانی نیز در آنها بود) چندان هم ریاست عارف با واقعیت نزدیک نبود اما این نکته که این 50 نفر چه بر سرشان آمد می تواند گره بسیاری از مشکلات باشد. موضوع کاملا روشن است. سارقی این 50 رای "ملت" را به یغما برد تا بگوید قدرتش از صندوق رای بیشتر است. اکنون ارزش "ممنوعیت دخالت نظامیان در سیاست" بیش از پیش نمایان می شود. قطعا امام خمینی اطرافیان خود را بهتر شناخته و با بلند...

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-سید جواد حسینی:

اصلاح طلبی از بدو شکل گیری همواره چالش های زیادی به خود دیده و همواره به دلیل آنکه خواستار بهبود وضع موجود بوده با برخورد بخش های مختلف حاکمیتی که به نوعی منفعتشان را در خطر می دیدند، مواجه شدند.

به دلیل این برخورد ها و هزینه های زیادی که اطلاح طلبی در طول دو دهه گذشته پرداخت کرده است می توان به این نتیجه رسید که شرکت در اکثر محافل سیاسی و یا حتی همراهی لفظی با آنها را می توان نشانه ای بر همراه بودن با اصلاح طلبی برشمرد به خصوص در طول سالهای اخیر که هر بازیگری در سپهر سیاسی اندکی از “اصولگرایی خاص تعریف شده” فاصله بگیرد با شدیدترین نوع برخورد ها مواجه می شود.

اکنون که ریاست مجلس انتخاب شده است سوای از تلخی یا شیرینی این “انتصاب” باید دلایل را بررسی و در صورت امکان از وقوع مجدد چنین اقداماتی جلوگیری کرد.

نیاز به گفتن مثنوی هفتاد من نیست که از لحظه شروع انتخابات تا پایان آن چه نابرابری هایی در عرصه انتخابات وجود داشته است. آنچه که بیش از هر نکته ی دیگر توجه را به خود جلب می کند حضور ۱۵۸ عضو مجلس دهم در جلسه فراکسیون امید در اردیبهشت ماه می باشد. افرادی که هرچند شاید سابقه سیاسی کمی داشته باشند اما قطعا می دانستند که شرکت کردن آنها در آن جلسه چه معنا و مفهومی را خواهد داشت. لازم به ذکر است که در همین جلسه هم برخی که از لیست امید به نان و نوایی رسیده بودند با شرکت نکردن در آن شخصیت سیاسی و ذاتی خود را فریاد زدند.

اما چه شد که از آن روز تا ۹ خرداد حدود ۵۰ نفر از کسانی که با شناخت فضای سیاسی جلسه، در آن شرکت کردند اما به عارف رای ندادند؟

قطعا با توجه به شرایط قبل از انتخابات و بعد از آن که حداکثر۱۲۲ منتخب در لیست امید حضور داشتند( که البته امثال لاریجانی نیز در آنها بود) چندان هم ریاست عارف با واقعیت نزدیک نبود اما این نکته که این ۵۰ نفر چه بر سرشان آمد می تواند گره بسیاری از مشکلات باشد.

موضوع کاملا روشن است. سارقی این ۵۰ رای “ملت”  را به یغما برد تا بگوید قدرتش از صندوق رای بیشتر است. اکنون ارزش “ممنوعیت دخالت نظامیان در سیاست” بیش از پیش نمایان می شود. قطعا امام خمینی اطرافیان خود را بهتر شناخته و با بلند نظری توصیه ای نمود که در این سالها ارزش آن بارها نمایان شده است.

هرچند که این پیام را قطعا اکثریت دریافتیم اما نباید فراموش کنیم که اگر برخی از بیرون ماندگان لیست امید که متاسفانه اکثرا به دلیل تشکیلات نامناسب ایام تبلیغات رای نیاورند می توانستند اعتماد مردم را کسب کنند قطعا این دخالت ها بی تاثیر می نمود چرا که همین تعداد رای و همچنین انتخاب پزشکیان و  مطهری همچنان آزادمردانی هستند و لیست امید و مردم انتخاب های درستی را انجام دادند. پس از نتیجه انتخابات ریاست دو مجلس باید این درس را گرفت که اگر تمام و کمال و متحد بر روی حداقلهای خود( که انشاا.. اجازه وجود آن را در دوره های بعد هم بدهند) تلاش کنیم به نتایجی ورای اهداف خود خواهیم رسید.  “تلاش تمام و کمال” و “اتحاد” دو نکته ای که تنها راه خروج کشور از شرایط فعلی است.

و البته هرچند که باید به این سوال پاسخ داد که چه دلیلی و دعوت چه کسی موجب شده است که یک فرمانده که اساسا باید در جبهه بین المللی فعالیت نماید و جوانان این مرز و بوم را برای به اصطلاح “دفاع از وطن” فرماندهی کند در شب قبل از شروع مجلس جلسه ای با منتخبین ملت برگزار کند، اما هرگز نباید فراموش کرد جریان اصلاحات همچون کودکی است که تازه راه رفتن را یاد میگیرد و نباید از او انتظار دویدن داشت. باید این امید را حفظ کرد و روز به روز برای تحقق آن تلاش خود را بیشتر کرد.

یادمان نرود که همچنان آسمان آبی است پس زمین را هم سبز خواهیم کرد…

 ::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

1 + = 11