۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵

فساد در بنیادشهید احمدی نژاد به حدی است که افشای آن مردم را شوکه می‌کند.

آیا شب و روز شرمنده شهدا نیستند؟ آیا سکوت‌شان منجر به خیانتی ناخواسته به امام و شهدا نیست؟ آیا اموال بنیاد شهید متعلق به خانواده‌هایی نیست که قرار بود چشم و چراغ ملت باشند؟ اگر آقای جعفرزاده و سایر اعضای کمیته تحقیق، هیات رئیسه مجلس را تحت فشار قرار می داد که این گزارش حتما باید قرائت شود، کار امروز به اینجا نمی رسید که آقای زیبافان کوس عدالت و شجاعت در برخورد با فساد سر دهد. قاطعانه باید گفت این سکوت منجر به این وضع شده و اگر همچنان کوتاهی شود آن‌ها دقیقا برای چیزی که بدهکارند از...

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):

دو روز قبل مصاحبه‌ای از آقای زریبافان با سایت انتخاب منتشر شد که عضو حزب یکتا ادعای تازه‌ای را در این مصاحبه مطرح کرد که کپی برابر با اصل رفتارهای رییس دولت‌های نهم و دهم است. زریبافان گفته که اگر یک حبه قند هم استفاده کردم بیایند و  رو کنند. او البته این حرف را نه از زبان خودش، بلکه از زبان محمود احمدی‌نژاد می زند و می گوید که این واکنش احمدی نژاد بود که به خبرنگاران گفته بود: «به شما اعلام می کنم اگر به اندازه یک حبه قند زریبافان در بنیاد استفاده کرده رو کنند. آن موقع نشنیده بود، بحث های اولیه بود. بیشتر در دولت بعد بررسی هایش انجام شد.»اینکه زریبافان از احمدی‌نژاد برای این ماجرا فکت می‌آورده است، علت خاصی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. مرداد سال ۹۱ اخباری مبنی بر اختلاس میلیاردی در بانک دی، بانکی که سهامدار اصلی آن بنیاد شهید است، منتشر شد. در ابتدا رقم اختلاس ۱۵ میلیارد تومان عنوان شد و در همان زمان مسعود زریبافان رییس وقت بنیاد شهید و یار و همدم قدیمی احمدی‌نژاد با تکذیب این خبر، رقم اصلی اختلاس را ۶ میلیارد تومان اعلام کرد. پس از آن بود که مجلس در خرداد ۹۲ طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به ریاست زریبافان را به تصویب رساند. جعفرزاده ایمن آبادی همان زمان گفته بود: «فساد در بنیادشهید دوره احمدی نژاد به حدی است که افشای آن مردم را شوکه می‌کند.» اشاره نگارنده و همچنین آقای زریبافان که گفته بود: «اینکه می‌گویید فشارهای سیاسی مخوف نگذاشتند، آیا این توهین به نماینده مجلس نیست؟» به ایشان است. آیا آقای جعفرزاده ترس از جانشان داشتند؟ نمی شد این تهدیدات را به صورت شکایت تقدیم قوه قضاییه کنند؟ همین نماینده در زمان بررسی طرح گفته بود: «بحث فقط رقم نیست، داستان‌های دیگری رخ داده که البته مجاز به انتشار آن نیستیم.»این طرح باید تا اواخر پاییز ٩٢ به اتمام می‌رسید اما نرسید. خجسته رییس کمیسیون شوراها گفته بود: «هرچه پیش‌تر می‌رویم، وضعیت پیچیده‌تر و یافته‌ها بیشتر می‌شود.» اردیبهشت ۹۳ همان نماینده رشت گفت: «قصد نداریم به سراغ موضوعات جدید بریم. موضوعات قبلی به سختی قابل جمع کردن است.» مرداد ۹۳، گزارش تحقیق و تفحص بنیاد شهید کامل شد، امابه صحن علنی مجلس نرسید. جعفرزاده گفته بود: «این کمیته درصدد است بخشی از گزارش را در بسته‌ای محرمانه به دستگاه قضا ارسال کند.» ۲۰ مهرماه ۹۳ افضلی فرد عضو کمیته تحقیق از نهایی شدن گزارش خبر داد: «گزارش نهایی شده تا ١۵ آبانماه گزارش نهایی می شود.
اما باز گردیم به گره کور این پرونده. عمر مجلس نهم به پایان رسید، اما تحقیق و تفحص از بنیاد شهید قرائت نشد. آقای جعفرزاده گفته بود: «متاسفانه تماس‌های تهدیدآمیز از همان ابتدای فعالیت کار کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید آغاز شد و کماکان ادامه دارد. پرونده تفحص از بنیاد شهید به مراحل نهایی رسیده و در همین حال شاهد برخی تماس‌های مشکوک از سوی برخی افراد به واسطه هستیم که می‌خواهند به دلایلی اسم شان در گزارش خوانده نشود اما کمیته تفحص زیر بار هیچکدام از این درخواست ها نخواهد رفت.»(۷/۷/۹۳)  مهناز بهمنی، دیگر نماینده عضو این کمیته در همان ابتدای شروع کار کمیته تفحص از بنیاد شهید، از پیامک‌ها و تماس‌های تهدید آمیز خبر داده بود.
سوالی که مطرح می شود این است که نمایندگانی که این گزارش را خواندند و تحقیقات را انجام داده‌اند، آیا شب و روز شرمنده شهدا نیستند؟ آیا سکوت‌شان منجر به خیانتی ناخواسته به امام و شهدا نیست؟ آیا اموال بنیاد شهید متعلق به خانواده‌هایی نیست که قرار بود چشم و چراغ ملت باشند؟ اگر آقای جعفرزاده و سایر اعضای کمیته تحقیق، هیات رئیسه مجلس را تحت فشار قرار می داد که این گزارش حتما باید قرائت شود، کار امروز به اینجا نمی رسید که آقای زیبافان کوس عدالت و شجاعت در برخورد با فساد سر دهد. قاطعانه باید گفت این سکوت منجر به این وضع شده و اگر همچنان کوتاهی شود آن‌ها دقیقا برای چیزی که بدهکارند از ملت طلبکار خواهند شد. حرف آخر اینکه زریبافان تعمدا از احمدی‌نژاد نام برده است. برخی از اعضای جبهه یکتا اخیرا در جلسات احمدی‌نژاد دیده شده اند. اظهارات اخیر او در این مصاحبه و همچنین اظهارات کسانی چون سیدمحمد حسینی (وزیر ارشاد) را در همین راستا باید ارزیابی کرد. جبهه یکتا که کارش را با انتقاد از احمدی‌نژاد و یاران نزدیکش (از جمله مشایی) آغاز کرده بود، با توجه به ناکامی‌ها «سرخورده شده» و «دست از پا درازتر» به آغوش احمدی‌نژاد بازگشته‌اند. تا شاید مورد تفقد قرار گیرند.

منبع:داوود حشمتی/قانون

::::

۶ دیدگاه

  1. ببو :

    عزیز برادر…خدا رحمت کند امام را ، چرا این مفاسد در حیات ایشان اتفاق نمی افتاد؟
    تا خود سانسوری هست ، تا ترس از انگ خوردن در اثر سئوال از رهبری وجود دارد و تا رهبر پاسخگو ننیست وضع به همین منوال خواهد بود .
    چرا ما که نسل انقلابیم پذیرفتیم که ولایت فقیه باشد؟ جدا چرا؟ دلیل آن نظارت رهبر بر امور دولتیان و زورمندان بود .
    چرا رهبری به وظائف خود عمل نمیکند و چرا در مملکتی که ولایتذفقیه داریم ۸ سال دولتی پیدا میشود که فاسد ترین دولت تاریخ است ؟

  2. غلامی :

    خدا جد و آبادتو بیامرزه که حرف دل یک ملت را زدی .

    • یاوری :

      ول کن بابا . این مملکت دیگه درست بشو نیست .
      اگه راست میگن بیان پاسخ بدن که آن ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نجومی نفت در عرض ۸ سال چه شد؟

  3. کریمی :

    به الله و والله حرف همین است که شما فرمودید اما چه کنیم که خط قرمزها اجازه نمیدهد واقعیت ها بیان شود . خدا بیامرزد امام را .

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

91 - = 90