۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸

امام خمینی: انتخاب اصلح یعنی مطلع به مصالح و مفاسد کشور

مسئله انتخابات آینده از اهم اموری است که مسئولیت آن با همه ماست. و توجه دارید که دشمنان اسلام در نظر دارند کاری بکنند که انتخابات درست صورت نگیرد و از دست مسلمان ها و متعهدین خارج شود.

77_khomeini«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): حضرت امام خمینی(س) در سخنانی در حضور حجت الاسلام و المسلمین خامنه ای (رئیس جمهور و امام جمعه وقت تهران) و برخی از ائمه جمعه مراکز استان ها در حسینیه جماران، ملاک انتخاب اصلح را انتخاب برای خدا می دانند.

در این سخنان که در جلد ۱۸ صحیفه امام (صص ۱۹۶ و ۱۹۷) آمده است حضرت امام می فرمایند:‌ مسئله انتخابات آینده از اهم اموری است که مسئولیت آن با همه ماست. و توجه دارید که دشمنان اسلام در نظر دارند کاری بکنند که انتخابات درست صورت نگیرد و از دست مسلمان ها و متعهدین خارج شود.

ایشان می افزایند: ولی شما باید تمام قدرت‌تان را صرف کنید که به خوبی انجام شود. انتخابات یک محکی هم برای خودتان است که ببینید آیا می‌خواهید انتخاب اصلح بکنید برای خودتان، یا برای اسلام؟ اگر برای خودتان باشد، شیطانی است.

امام راحل خاطر نشان می کنند: انتخاب اصلح برای مسلمان‏ هاست، «کی [چه کسی] و از کجاست» مطرح نیست، از هر گروهی باشد، حزب باشد یا غیرحزب، نه حزب اسباب این می‏شود که غیرآن فاسد، و نه صددرصد حزبی بودن باعث صلاح آنهاست. و انتخاب اصلح برای مسلمین یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد؛ و همه چیز را بفهمد، چون در مجلس، اسلام تنها کافی نیست، بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد، و ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد.

ایشان تاکید می کنند: اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی‏ می‏ کنید و این یک محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است، یا برای صلاح خودتان.

منبع:‌ جماران

 

برچسب‌ها:

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 2 = 5