۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵ بابک بهادری :

چه کسانی از بلبشوی سیاسی سود می‌برند؟

تحریم، جار و جنجال، ایجاد حاشیه و تند کردن فضای کشور خواست قلبی دلواپسانی است که در چنین فضایی می‌توانند نان و آبی برای خود فراهم کنند و از فضای غبارآلود، تند و هیجانی، به کمک ابزارهای قدرت و رسانه‌‌هایی که در اختیار دارند و در بخشی از بدنه حاکمیت نفوذ کرده‌اند، بهره‌برداری سیاسی نمایند. دلواپسان در فضای تند و هیجانی منتظر عکس‌العمل شتاب‌زده رقیب و فعالان سیاسی و دانشجویی هستند که بتوانند رقبای خود را با برچسب‌زنی و عقده‌گشایی از صحنه حذف کنند. این افراد همان‌هایی هستند که نان خود را در تحریم و فتنه یافته بودند و پس...

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-بابک بهادری:
حضور فعالانه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و در پی آن برداشتن گام دوم در انتخابات مجلس شورای اسلامی موجب شد تا بار دیگر روحیه امید برای تغییر، در میان مردم بویژه جوانان و دانشجویان زنده شود و سعی شد تا در امتداد تلاش‌های دولت برای جبران خسارت‌های گذشته و ارتقا جایگاه ایران در سطح بین‌المللی، دیوارهای بی‌اعتمادی میان بخشی از حاکمیت و اصلاح‌طلبان فروریخته شود. تکمیل این پیروزی و حل مشکلات معیشتی و اجتماعی مردم نیازمند امید و آرامش بود. اصلاح‌طلبان که در امتداد ۲۴ خرداد ۹۲ و با اجماعی فراگیر توانستند در انتخابات مجلس و در رقابتی نابرابر، امید را به جامعه بازگردانند، به خانه ملت راه یافته و علی‌رغم برخی سیاسی‌کاری‌ها و سنگ‌اندازی‌ها، توانستند در مدت زمان اندکی به انسجام کم‌نظیری در قالب فراکسیون امید دست یابند. تلاش برای تحقق وعده‌ها و کمک به دولت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم نیازمند آرامش است تا نمایندگان مردم بتوانند در یک فضای کارشناسی به راه‌حل‌های خود برای مشکلات مردم، جامه عمل بپوشانند. حضور فعالانه در هیات رییسه کمیسیون‌های تخصصی، تاثیرگذاری در انتخاب نمایندگان برای شوراها و هیات‌های نظارت، انتخاب اعضای کلیدی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و هیات نظارت بر انتخابات شوراها، همراهی دولت درترمیم بخشی از کابینه، فراخوان و سؤال از مسوولان اجرایی و برگزاری ده‌ها جلسه تخصصی برای پیگیری فسادهای گسترده در خصوص حقوق‌های نامتعارف، مساله زمین‌های شهرداری و اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان، تنها بخشی از نتایج این انسجام و همدلی میان اعضای فراکسیون امید بود.

اعضای فراکسیون امید به شعار خود یعنی «امید، آرامش و رونق اقتصادی» پایبند ماندند و توانستند در مدت کوتاهی دستاوردهای مهمی برای کشور داشته باشند و مجلس را از وضعیت سیاست‌زده و انفعالِ سال‌های گذشته خارج نمایند. در این میان کسانی که موفقیت‌های پی در پی و دستاوردهای فراکسیون امید را برنتافتند سعی کردند تا با اقداماتی غیراخلاقی و غیرقانونی انسجام فراکسیون امید را از بین ببرند و با درگیر کردن فراکسیون امید با مسائل حاشیه‌ای تداوم این روند را با مشکل مواجه نمایند. جلوگیری از سخنرانی دکتر علی مطهری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، صدور حکم جلب دکتر محمود صادقی، تلاش برای بدبین کردن جامعه بویژه جوانان و دانشجویان به فراکسیون امید و … در این راستا بوده است.

اما اعضای فراکسیون امید با مدیریت دکتر محمدرضا عارف که تجربه دهه‌های متمادی حضور در مدیریت اجرایی کشور را بر عهده دارد و بر پیچ و خم‌های سیاست در ایران آگاه است، در دام این حاشیه‌ها نیافتادند و با تاکید بر لزوم حفظ آرامش در کشور و حرکت بر مدار قانون، نه تنها انسجام خود را از دست ندادند بلکه با اراده و عزم بالاتری بر تداوم روند رو به جلوی خود تاکید کردند.

تحریم، جار و جنجال، ایجاد حاشیه و تند کردن فضای کشور خواست قلبی دلواپسانی است که در چنین فضایی می‌توانند نان و آبی برای خود فراهم کنند و از فضای غبارآلود، تند و هیجانی، به کمک ابزارهای قدرت و رسانه‌‌هایی که در اختیار دارند و در بخشی از بدنه حاکمیت نفوذ کرده‌اند، بهره‌برداری سیاسی نمایند. دلواپسان در فضای تند و هیجانی منتظر عکس‌العمل شتاب‌زده رقیب و فعالان سیاسی و دانشجویی هستند که بتوانند رقبای خود را با برچسب‌زنی و عقده‌گشایی از صحنه حذف کنند. این افراد همان‌هایی هستند که نان خود را در تحریم و فتنه یافته بودند و پس از تصویب برجام و بهبود روابط بین‌المللی ایران، به شدت احساس خطر نمودند و برای ایجاد خلل در ثبات و آرامش کشور از هیچ اقدام غیراخلاقی دریغ ننمودند.

مردم، بویژه جوانان و دانشجویان ضمن حفظ مواضع اصولی و عقلانی در برخورد با اقدامات غیراخلاقی و غیرقانونی و تلاش برای محکوم کردن این اقدامات، بایستی تمام تلاش خود را برای تداوم آرامش و ثبات در جامعه به کار گیرند. بر هم خوردن آرامش و ثبات و تند کردن بی‌مورد فضای جامعه، بهترین بهانه برای جولان گروه‌های دلواپس است تا با تکیه بر قدرت خود، فضای کشور را امنیتی کرده و با برچسب‌زنی و حذف، راه را برای پیشرفت و توسعه ایران عزیز ببندند. رشد و توسعه همه جانبه کشور نیازمند آرامش و ثبات است و تنها در چنین فضایی، راه برای حضور فعالان اقتصادی در کشور جهت بهبود معیشت مردم و رشد اقتصادی هموار خواهد بود. بدون شک کسانی که از آرامش نسبی ایجاد شده پس از برجام، دلواپس و عصبانی هستند، از هر راهی برای بر هم زدن این آرامش و گل‌آلود کردن آب بهره خواهند برد و در مقابل، هوشیاری و برخورد خردمندانه و قانون‌مدارانه مسوولان و مردم و جلوگیری از بر هم خوردن ثبات و آرامش حاکم بر کشور، می‌تواند نقشه‌های گروه‌های دلواپس را نقش بر آب نماید.
منبع : روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان
:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

87 + = 90