۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳ اشتباهات فراوان حاج حسین در مناظره با کواکبیان !!

گاف های نجومی !!

هر چند به سختی می‌توان محبوبیت را جزء خصوصیات بارز حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در بین نشریاتی از جامعه برشمرد، اما این دید شاید بحق منفی بسیاری به نگاه و عملکرد او نمی‌تواند اهمیت جایگاه او را در میان تئولوگ‌های اصولگرا بکاهد. در ماه می ۲۰۰۶، روزنامه فایننشال تایمز در فهرستی از تاثیرگذارترین تفسیرگران در کشورهای متفاوت، او را به‌عنوان «تاثیرگذارترین تفسیرگر» ایرانی معرفی کرد. حسین شریعتمداری مهم است چون کیهان مهم است. این اهمیت نمی‌تواند نشات گرفته از تیراژ و شمارگان باشد.

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام):
هر چند به سختی می‌توان محبوبیت را جزء خصوصیات بارز حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در بین نشریاتی از جامعه برشمرد، اما این دید شاید بحق منفی بسیاری به نگاه و عملکرد او نمی‌تواند اهمیت جایگاه او را در میان تئولوگ‌های اصولگرا بکاهد.
در ماه می ۲۰۰۶، روزنامه فایننشال تایمز در فهرستی از تاثیرگذارترین تفسیرگران در کشورهای متفاوت، او را به‌عنوان «تاثیرگذارترین تفسیرگر» ایرانی معرفی کرد. حسین شریعتمداری مهم است چون کیهان مهم است. این اهمیت نمی‌تواند نشات گرفته از تیراژ و شمارگان باشد. شریعتمداری که همچون بسیاری دیگر از چهره‌های اصولگرا میهمان دائم‌المدعو برنامه‌های صدا و سیماست ( در ۷ ماه اول امسال بیش از ۶ بار) این بار به همراه مصطفی کواکبیان به برنامه «متن حاشیه» دعوت شد تا به مناظره بپردازد. عملکرد و میزان صداقت رسانه‌ ملی همیشه از سوی اصلاح‌طلبان با دیده تردید نگریسته شده است. شاید قراردادن کواکبیان که در طیف میانه اصلاحات طبقه‌بندی می‌شود در برابر شریعتمداری «بی‌پروا در گفتار» امید اصلی خروجی مطلوب مناظره بوده است، اما عملکرد کواکبیان این توازن ظریف مدنظر را به‌گونه‌ای دیگری رقم زد. این دو دقیقا ۷ سال قبل در ۲۳ دی ماه ۱۳۸۸ با یکدیگر در صدا و سیما به مناظره پرداختند برخلاف آن زمان حسین شریعتمداری در آن برنامه استدلالش را بر پایه متهم‌کردن کواکبیان و روزنامه‌اش به طرفداری از «یک جناح خاص » بنا نموده بود، این بار سعی نمود تا بیشتر بر آمار و ارقام تکیه کند، تلاشی قابل احترام که به دلیل نوع آمار و استدلال‌هایی که ارائه شد با واکنش‌های بسیار روبه‌رو شد. در دهم دی ماه در مناظره‌ای مشابه در صدا و سیما هنگامی که علی میرزا خانی روزنامه‌نگار با ابراز نگرانی حریری، تاجر متمول و نایب رئیس اتاق ایران و چین برای «کوچک شدن سفره مردم » روبه‌رو شد سکوت کرد، اما ۲ روز بعد در یادداشتی نوشت:
«پوپولیست‌ها هم در میان دولتمردان دیده می‌شوند هم در میان منتقدان. این جماعت آسا‌ن‌ترین راه برای کسب محبوبیت اجتماعی را همراه شدن با تصورات عامه می‌دانند». مدیر مسئول سرشناس کیهان در این مناظره بر این مدار دلایل و برهان‌های مطرح ساخت که ۹ دلیل و گفته بر اشتباه و گاف بودن یا دست‌کم نپذیرفتن آن قابل ذکر است.

۱- نامه ۳۰ نفر خارج‌نشین
این برنامه با توجه به وله‌ نمایشی تهیه شده و تلاش مجری برای تاکیدات چندباره احتمالاً توضیح داده شده از سوی سیاست‌گذارانش بر پایه نامه‌
۳۰ ضد انقلاب و منافق خارج‌نشین به دونالد ترامپ برای
«اعمال دوباره تحریم‌ها» بنا شده بود. اقدامی که شاید
بسیاری از محافظه‌کاران دوست نداشتند تا اینگونه با شدت و حدت از سوی اصلاح‌طلبان محکوم شود، شاید از قِبل آن در این زمان باقی‌مانده به انتخابات فرجی حاصل شود. محکومیت گسترده اقدام این افراد در فضای مجازی از سوی بدنه جوان اصلاحات با تعجب رسانه‌های اصولگرا مواجه شد. حتی آنها که در خارج هستند نیز این اقدام آنها را به‌شدت محکوم کردند. فردی در طعنه به آنان نوشت:«اگر می‌دانستید زندگی در خارج بدون داشتن استعداد، هوش و تخصص چقدر سخت است بر آنان به خاطر نوشتن این نامه خرده نمی‌گرفتید». این محکومیت قاطعانه اما به نظر می‌رسید نتوانسته به شکل کامل مدیرمسئول روزنامه کیهان و شاید صدا و سیما را قانع نماید. شریعتمداری هر چند در مقدمه‌اش گفت: «اینها آدم‌های دم‌دستی هستند و در حد و اندازه‌ای نیستند که بخواهیم برای اقدام آنها یک انگیزه خاص تعریف کنیم» اما بلافاصله افزود:«… باید دید این همفکری و همسویی… بدون آنکه بخواهیم شعار بدهیم…» و در ادامه در تلاشی عجیب به طرح موضوعی متفاوت پرداخت و آن درخواست مهدی هاشمی و سران اصلاحات از جمله…
برای اعمال «تحریم‌های فلج‌کننده » بر ضدکشور بودو اینجا بود که به قول مصطفی کواکبیان «کدها» معلوم شد.

۲- فایل جعلی
«… پسر یکی از مقامات عالی‌رتبه… بگذارید راحت بگویم آقای مهدی هاشمی، پسر آیت‌الله هاشمی… در تماس با یکی از افراد در آمریکا از وی خواست تا در تماس با وزارت خزانه‌داری آمریکا بخواهد تحریم‌ها را تشدید کنند» این بخشی از سخنان حسین شریعتمداری بود که بلافاصله پس از بحث نامه این ۳۰ نفر مطرح شد و چند بار از سوی شریعتمداری تکرار شد که فایل آن موجود است. محمود علیزاده طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی، اما در تماس با خبرگزاری فارس اعلام کرد که موکلش در زندان است و «این فایل جعلی است».

۳- درخواست دو رئیس‌جمهور
حسین شریعتمداری در ادعای عجیب‌تر و در مراجعه به اوراق رو‌به‌رویش گفت: «مایکل هالس، سفیر وقت اتریش در ایمیلی که به وزارت‌خارجه (کشورش احتمالاً ) می‌فرستد، ایمیل از طریق ویکی لیکس پخش شده است… این دو رئیس‌جمهور سابق از من خواستند که غرب در شیپور تقلب و نقض حقوق بشر بدمد… اگر چنین اتفاقی بیفتد کار ما در اینجا آسان‌تر خواهد بود.» کواکبیان اولین دلیل را در رد این اتهام مطرح کرد و گفت: «این هنر آقای شریعتمداری است که سریع همه چیز را به فتنه ربط می‌دهد… آیت‌الله هاشمی همین الان… مسئول تشخیص مصلحت نظام است و تمام قوانین تصویبی ما در صورت عدم تایید شورای نگهبان نزد ایشان می‌رود… انصاف خوب چیزی است رئیس دولت اصلاحات ۸ سال رئیس‌جمهور این کشور بوده است». غیر از این یکی از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات اعلام کرد که در دیدار مورد اشاره ایشان تنها گفته‌اند: «با توجه به فضای پس از انتخابات بهتر است در مورد مسائل سیاسی صحبت نکنیم». همچنین در ترجمه‌ای از سند مذکور در مورد گفته‌های آقای هاشمی آمده است که ایشان خطاب به سفیر مورد اشاره می‌گوید: «مسائل کشور ما باید از داخل حل و فصل شود و راه‌حل خارجی وجود ندارد». اینها البته برای مدیر ارشد روزنامه کیهان چندان قانع‌کننده نبود. وی در ادامه گفت: «درخواست این افراد از آمریکا برای تحریم، حتی تحریم‌های فلج‌کننده بوده است…. این تحریم‌های فلج‌کننده‌ای که بعداً خانم کلینتون در قطعنامه ۲۹/۱۹آورده است از داخل آمده است، این واژه از سوی داخلی‌ها مطرح شده بود، اینها اینجا هستند / اینها بیرون نیستند».

۴- پاره کردن برجام
در تلاشی برای بازگشت به هدف اصلی مناظره، مجری برنامه پرسید: «فرق اوباما با ترامپ چیست؟» و به موضوع ۳۰ نفر اشاره نمود که مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی آب پاکی را در چله نهاد و در تیر خلاص استدلال گفت:«من به بعضی از دوستان گفتم ما یک اطلاعیه‌ای بدهیم و محکوم کنیم ، ولی آنها گفتند بزرگ می‌شود… هر تحریمی علیه ایران تحریم علیه ملت ایران است. مگر در داخل خیلی‌ها نگفتند که این تحریم‌ها را پاره کن و ما را از شر برجام خلاص کن… مگر ایشان (حسین شریعتمداری) در روز ۲۳ آبان در کیهان ننوشتند که ما را از شر برجام خلاص کن / اتفاقاً روز ۲۳ آبان ماه در کیهان خود ایشان نوشتند و گفتند که درخواستمان این است که برجام پاره شود و برجام از بین برود و مفهوم آن این است که خوب برجام پاره شود یعنی چی؟…. تحریم برگردد…

۵- صاحب حله
حسین شریعتمداری در فرازی دیگر گفت: «… مگر تحریم‌ها برداشته شده است… نخیر برداشته نشده…. خود اینهایی که صاحب حله بودند، می‌گویند… دستاورد برجام هیچ بوده است و تحریم‌ها برداشته نشده است». در فرهنگ لغت فارسی در مورد معنی حله آمده است: «جهت چیزی و مقصود آن و منتهی‌الارب» که معنای پیگیری‌کنندگان و هواخواهان برجام از آن استخراج می‌شود که می‌توان کابینه دولت یازدهم و در راس آن حسن روحانی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و همچنین رسانه‌های اصلاح‌طلب را به عنوان حامی برجام صاحب حله و منظور موردنظر شریعتمداری دانست که البته هیچ کدام از آنها نگفته‌اند که برجام هیچ بوده است و تحریم‌ها برداشته نشده‌اند و برعکس در شب قبل ولی‌اله سیف در برنامه زنده خبری از برقراری کامل سوئیفت بانکی خبر داد و خرید هواپیما، امکان وصول پول فروش نفت به گواهی تایید رسمی صمد کریمی از مقامات بانک مرکزی، برقراری مجدد کشتیرانی و ده‌ها دلیل دیگر برهان محکمی در رد تام و تمام صحبت‌های آقای شریعتمداری است.

۶- دلار ۳۱۰۰ تومانی
«آقای رئیس‌جمهور گفت که می‌خواهیم ارزش پول را بالا ببریم… در حالی که الان دلار شده است ۴۱۵۰٫ در دوران احمدی‌نژاد دلار در اوج قیمت به ۳۱۰۰ تومان رسید». این گفته درست نیست به ۳ دلیل: اول آنکه در همان لحظه‌ای که آقای شریعتمداری گفت دلار «الان» شده ۴۱۵۰ تومان یعنی شب مناظره، دلار به خاطر سیاست‌های بانک مرکزی به زیر ۴۰۰۰ تومان کاهش یافته و در کانال ۳ هزار تومان بود. دوماً بانک مرکزی در سال ۹۲ اعلام کرد که رئیس دولت دهم کشور را با دلار ۳۷۸۰ تومان تحویل روحانی داد، این در حالی است که زمانی که محمود احمدی‌نژاد در خردادماه سال ۱۳۸۴ به عنوان رئیس دولت نهم انتخاب شد، دلار ۸۹۸ تومان بود و ۸ سال بعد و در زمانی که حسن روحانی در انتخابات سال ۱۳۹۲ پیروز میدان شد، نرخ دلار به حدود سه برابر افزایش یافت؛ به طوری که متوسط قیمت نرخ دلار در خردادماه ۱۳۹۲، بیش از ۳۷۰۰ تومان بوده است. این یعنی ۲۹۸ برابر افزایش قیمت دلار. سوم آنکه با توجه به قرارگرفتن دلار در کانال ۳۸۰۰ تومان و تعیین نرخ ۳۶۰۰ تومان از سوی بانک مرکزی می‌توان گفت که ارزش پول ملی قطعاً به نسبت دولت احمدی‌نژاد بالا رفته است.

۷- آن ۱۰۸ نفر
شریعتمداری از معوقات بانکی ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی گفت که به‌زعم وی در خطاب به کواکبیان «همفکران شما» آن را دریافت کرده است. شریعتمداری تعداد آنها را ۱۰۸ نفر ذکر کرد. با توجه به تاکید شریعتمداری بر صحبت با سند کواکبیان پاسخ داد: «من ثابت می‌کنم این افراد بیشتر از همفکران شما هستند». بیشتر این معوقات نجومی در دولت قبل شکل گرفته است و با توجه به اینکه دولت قبل قطعاً اصلاح‌طلب نبوده است، می‌توان در نتیجه‌گیری تصمیم گرفت که حق با کدام یک است.

۸- غذای اتریشی
حسین شریعتمداری گفت: «وزارت راه، کترینگ قطارهای مسافربری را به یک شرکت اتریشی داده است» این اتهام در حین برنامه بلافاصله از سوی وزارت راه قویاً تکذیب شد.

۹- IPC
حسین شریعتمداری همچنین گفت:«خود طراحان قراردادهای نفتی (وزارت نفت) پذیرفته‌اند که ۱۵۰ ایراد بر آن وارد است. این حرف براساس ده‌ها لینک خبری از سوی خبرگزاری‌های اصولگرا قویاً درست نیست، زیرا این ۱۵۰ ایراد اگر درست باشد از سوی بررسی‌کنندگان قراردادها بر آن وارد شد و نه از سوی وزارت نفت
منبع : آفتاب یزد
:::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 65 = 68