۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱

آخوندی؛ سوپرلیبرال اقتصاد نجفی

اصلاح طلبان که این روز ها مسئولیت ضعف دولت روحانی را به سبب اعتدالگرا بودن او و خنثی بودن مجلس را به سبب نداشتن اکثریت، به عهده نمی گیرند در قبال شورای شهر چاره ای جز پذیرفتن نتایج عملکرد آن ندارند. چنانکه آخوندی در جلسه ی یکشنبه 20 آبان خود در صحن علنی شورای شهر گفت: مواردی که مطرح کردم (حاکمیت محلی شهرداری و ...) ریسک های بالایی دارد و اگر شما این ریسک ها را می پذیرید به من رای بدهید وگرنه رای ندهید. آخوندی در واقع پیش بینی میکند که اقداماتش در آینده چه حواشی و تبعات...

مبارزه(رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام)-سیاست:

«این بساطی که حضرات راه انداختند غیر از تعالیم حضرت مارکسه؟ غیر از تعالیم سوسیالیسم تعالیم دیگریه که اینها رو هدایت بکنه بیان اینگونه در بازار مسلمین دخالت بکنند و در واقع دست بکنند تو جیب خلق الله و بخوان پز طرفداری از مردم و مصرف کننده رو بدن؟»
عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، ۲۸ آذر ۹۴

akhondi

شاید برای شما جالب باشد که بدانید عباس آخوندی [متولد ۱۳۳۶ در نجف که در ۲۵ سالگی معاون باجناقش ناطق نوری وزیر کشور شد] سخنان فوق را در واکنش به بقایای کدام سازمان یا حزب کمونیستی گفته است؟
بله! این سخنان در واکنش به مخالفت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با گرانی ۲۰ درصدی قیمت بلیط قطارها در سال ۹۴ ایراد شده است!
نه امیرعباس هویدا، جمشید آموزگار و مجلس سنا که اساسنامه مرکز بررسی قیمت‌ها و سازمان حمایت را تصویب کرد کمونیست بودند، و نه شورای انقلاب اسلامی که این دو را ادغام کرد و یا شورای عالی اداری به ریاست سید محمد خاتمی که وظایف جدیدی به آن سپرد. و نه اساسا سازمان حمایت از مصرف کنندگان در هیچ کجای دنیا کار کمونیستی انجام میدهد.

اما این نهاد از نظر آخوندی کمونیستی ست و دارد در «بازار مسلمین» دخالت می‌کند و «دست می‌کند در جیب خلق الله»!!

آخوندی که در دوران اصلاحات قائم مقام لاریجانی در سازمان صدا و سیما بوده است در کارنامه خود در دوران وزارت راه مسکن و شهرسازی، حوادث دردناک متعدد، چند استیضاح و حاشیه‌های فراوانی نیز داشته است.

از دیگر نزدیکان آخوندی که به رفتارهای عصبی و پرخاشگرانه با خبرنگاران، معاونان خود و حتی نمایندگان مجلس نیز شهره است، می‌توان به آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی، پدر همسر آخوندی و مسئول وجوهات و مسائل شرعی دفتر رهبری و نخستین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد.

درحالیکه شهردار فعلی تهران با ۵۹ سال سن به سبب قانون منع بکارگیری بازنشستگان و حمایت از جوانگرایی ۲۴ آبان با شهرداری تهران خداحافظی خواهد کرد شورای شهر تهران قصد دارد عباس آخوندی ۶۱ ساله -که چندی پیش به دلیل عدم موافقت دولت با نظرش در مورد آزادسازی قیمت‌ها از وزارت راه و مسکن و شهرسازی استعفا داده بود- را بر این مسند بنشاند!
عباس آخوندی در جلسه‌ی شورای شهر برنامه‌ی خود را تبدیل شهرداری از مدیریت شهری به حاکمیت محلیِ مستقل از دولت اعلام کرد و مخالفان خود را ضدرسانه نامید. این درحالی ست که چندی قبل عبدالله رمضان‌زاده سخنگوی دولت اصلاحات به شورای اصلاح‌طلب شهر تهران هشدار داده بود با توجه به شکاف طبقاتی گسترده در تهران با انتخاب یک شهردار سوپرلیبرال (آخوندی) وضع را از این بدتر نکنند. محمود صادقی و غلامحسین کرباسچی نیز وی را گزینه‌ی مناسب و توانمندی ندانسته بودند. علاوه‌بر این حجت نظری عضو جوان شورای اسلامی شهر تهران در جلسه‌ی ارائه‌ی برنامه‌ی آخوندی گفت بدنه‌ی دانشگاهی در تماس‌ها و برنامه‌های متعددی روی خوشی نسبت به حضور شما در شهرداری نشان نداده اند و شما را همراهی نمی‌کنند. نظری افزود «معلوم نیست در شرایط فعلی شهرداری که بعضا شاهد خودسوزی افراد، مقابل آن هستیم اگر آخوندی مانند ماجرای تصادف قطارها بگوید بیمه هزینه ی آن را پرداخت میکند با چه بلوایی مواجه خواهیم شد.»

در وضعیت امروز کشور که کارگران و اقشار فرودست در سخت ترین شرایط اقتصادی هستند و اعتراضات و اعتصابات کارگری در کشور رو به رشد است، حضور آخوندی در شهرداری ممکن است به یک فاجعه منجر شود اما بخشی از اصلاح طلبان که به وضوح از هرگونه انگاره ها و سیاست های عدالتخواهانه دوری گزینی می کنند مصمم اند به هر نحوی آخوندی را به کرسی بهشت و احتمالا از آنجا به پاستور برساند.

اصلاح طلبان که این روز ها مسئولیت ضعف دولت روحانی را به سبب اعتدالگرا بودن او  و خنثی بودن مجلس را به سبب نداشتن اکثریت، به عهده نمی گیرند در قبال شورای شهر چاره ای جز پذیرفتن نتایج عملکرد آن ندارند. چنانکه آخوندی در جلسه ی یکشنبه ۲۰ آبان خود در صحن علنی شورای شهر گفت: مواردی که مطرح کردم (حاکمیت محلی شهرداری و …) ریسک های بالایی دارد و اگر شما این ریسک ها را می پذیرید به من رای بدهید وگرنه رای ندهید. آخوندی در واقع پیش بینی میکند که اقداماتش در آینده چه حواشی و تبعات سنگینی خواهد داست لذا با زیرکی می گوید قرار است من از جیب و سرمابه اجتماعی اصلاح طلبان خرج کنم. نکته ای که احتمالا به معنای آغاز سقوط دومینو وار اصلاحطلبان از مجلس، دولت و شهرداری برای سال های طولانی خواهد بود.

::::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

4 + = 13