۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱

بیانیه ادامه فعالیت ستاد مردمی قسط پس از تایید صلاحیت‌ها

پس از انتشار اسامی احراز صلاحیت شده، برای از بین رفتن زمینه جهش گفتمانی که می توانست به وسیله چهره هایی چون دکتر سبحانی در انتخابات اتفاق بیفتد تاسف خوردیم. ولی در ادامه‌ی فعالیت ستاد قسط تلاش خواهیم کرد جای خالی این جهش که همانا جهش از کلی گویی، تاکید بر ظاهر، احساس گرایی، قبیله گرایی و سیاست بازی به سمت برنامه محوری، آگاهی محوری، عقلانیت، قانون گرایی و مردم داری بود، را برای این انتخابات و آینده آن پرکنیم.

qest«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): ستاد مردمی قسط با انتشار بیانیه ای فعالیت‌های این ستاد پس از رد صلاحیت کاندیدای اصلح خود را تبیین کرد.

متن کامل این بیانیه که به امضای اعضای شورای مرکزی ستاد رسیده است، در ادامه می آید:

“دیروز در حالی نتایج احراز صلاحیت‌های نامزدهای ریاست جمهوری منتشر گردید که چشم فعالین ستاد مردمی قسط به دنبال کاندیدای اصلح خود می‌گشت، اما متأسفانه نام اصلح خویش را در میان نامزدهای تأیید شده ندید. با توجه به اینکه فعالیت اعضای اصلی این ستاد حول محور آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و مکتب عزیز اسلام ناب و آسیب‌شناسی از انقلاب اسلامی، خط سیر آن و اولویت‌های کنونی کشور شکل گرفته بود و فعالیت ایشان برای به صرف قدرت رسیدن نبوده است؛ ستاد مردمی قسط به حول قوه الهی با قدرت به فعالیت مکتبی خود ادامه خواهد داد تا بتواند گامی در جهت تحقق عینی قسط و عدالت و حذف ظلم و استضعاف در ابعاد مختلف جامعه بردارد. در همین راستا نکات زیر را یادآور می شویم:

-        قبل از هرچیز بر خود واجب می دانیم که از حضور جناب آقای دکتر سبحانی که همچون رویه گذشته، از شخصیت والای خود در مسیری که لزوم ورود به آن را تشخیص داده بودند هزینه کرده و خالصانه تمامی تجربه و علم خویش را برای تقدیم به اسلام و انقلاب کف دست گرفته و در میان بازی های سیاسی احزاب و رسانه ها برای عمل به تکلیف خویش ، تنها و مستقل به میدان آمدند و در نهایت نیز با آرامشی بی نظیر حاصل از عمل به رسالت خود و با پذیرش تقدیر الهی، با اخلاق و قانونمندی تمام که جلوه ای از رفتار بزرگ منشانه ایشان است، نظر شورای نگهبان را پذیرفتند، تشکر و قدر دانی به عمل آوریم. ایشان به عنوان استاد تمام رشته اقتصاد دانشگاه تهران و با داشتن تجربه بالای خدمت به مردم و انقلاب، شناخت صحیح از نیازها و مشکلات کشور، داشتن برنامه های ایجابی و تعریف شده برای پشت سرگذاشتن مشکلات و داشتن راهبردهای عالمانه در مسیر تحقق و بالفعل رسانی اصول قانون اساسی -که پشتوانه چنددهه فعالیت نظری و درگیری عملی با حوزه های مختلف کشور را با خود یدک می کشید- ، ویژگی های فردی مختلف اعم از وظیفه شناسی، اخلاق، شجاعت، کیاست،  قانون گرایی، خستگی ناپذیری و … مطمئنا می توانستند با حضور خود سطح انتخابات را از جنجال سازی های همیشگی بالاتر برده و عقلانیت، تعهد، تخصص، مسئله شناسی، برنامه محوری و … را به جای گفتمان های صرفا سلبی و یا کلی گویی های همیشگی بر فضای انتخابات حاکم کنند که متاسفانه این مهم اتفاق نیفتاد و دوباره میدان برای بازی های سیاسی گشوده شد.

-        پس از انتشار اسامی احراز صلاحیت شده، برای از بین رفتن زمینه جهش گفتمانی که می توانست به وسیله چهره هایی چون دکتر سبحانی در انتخابات اتفاق بیفتد تاسف خوردیم. ولی در ادامه‌ی فعالیت ستاد قسط تلاش خواهیم کرد جای خالی این جهش که همانا جهش از کلی گویی، تاکید بر ظاهر، احساس گرایی، قبیله گرایی و سیاست بازی به سمت برنامه محوری، آگاهی محوری ، عقلانیت ، قانون گرایی و مردم داری بود، را برای این انتخابات و آینده آن پرکنیم.

-        معتقدیم جریانها و گروه‌های سیاسی امروز ایران فاقد نظام فکری مشخص و ایده‌های مشخص در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاست، فرهنگ و سیاست خارجه هستند. گروه‌هایی که هر روز با شعاری و رنگ لعابی ایجاد می‌شوند و به سرعت از خاطرها می‌روند. جریان‌هایی که تا کنون امتحان خود را در عرصه های مختلف پس داده‌اند و نتیجه این شده است که در بهترین حالت هر چند خلاف قانون اساسی یعنی میثاق بین مردم و حاکمان در تبیین اصول حرکت و تحقق  آرمان های انقلاب اسلامی حرکتی نکرده‌ایم اما به آن نیز جامعه عمل نپوشانده ایم و نظام کلی و تناسبات آن را رعایت نکرده ایم.

-        به نظر می رسد اصول همیشگی جریان عدالت‌خواه در انتخابات نظیر آگاهی محوری و نگاه رشد محورانه، شناخت نیازها و نقاط قوت و ضعف کشور در فضای انتخابات، پرهیز از شعارگرایی، قبیله گرایی و احساس محوری، مطالبه و نقد صحیح نگاه‌ها و برنامه‌های کاندیداها و … به همراه بررسی و تجزیه و تحلیل مبتنی بر نگاه مکتبی و سیستمی مسائل و ساختارهای ضد عدالت بار دیگر باید سرلوحه کار همه عدالت‌خواهان قرار گیرد تا بتوانیم در عین شعار عدالت دادن مزه‌ی حقیقی عدالت را به ملت بچشانیم و نگذاریم عده‌ای از فضای موجود سوء استفاده کرده و الگوی توسعه به سبک لیبرال سرمایه‌داری را با رنگ و لعاب و اسامی زیبا به مردم تحمیل کنند و از رهگذر آن به آرمانهای جهانی و داخلی انقلاب چنگ بزنند. به همین دلیل در فضای باقیمانده تا انتخابات ستاد مردمی قسط بدون حمایت مصداقی از نامزدی و با تبیین شاخص‌های اصیل انقلاب اسلامی، به نقد و بررسی کاندیداها، جریان‌ها و فضای کلی موجود خواهد پرداخت، و همچنین با ترسیم  فضای مطلوب بوسیله آرمان ها و مطالبه آنها از کاندیداها، مسیر حرکت مکتبی و انقلابی خویش را ادامه خواهد داد.

شورای مرکزی ستاد مردمی قسط به شرح ذیل اعلام می‌شود:

محمد جعفری‌نژاد – مهدی خوجگی – یاسر فرج‌زاده -  علی محمدزاده -  امین حیدری –  عبدالرضا عباسی -  حسین مهری

والسلام علی من اتبع الهدی “

۱ دیدگاه

  1. مهدی :

    احسنت. لذت بردم از این کار اصولی تان.
    قطعا شان حامیان دکترسبحانی فراتر از ورود به حمایت از کاندیداهای حداقلی موجود است.

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

5 + 5 =