۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷ مرتضی روحانی:

کیهان همه را به کیش خود پندارد

آنچه در یاداشت کیهان مشاهده می شود، نادانی طیف برادر حسین از کلمات لیبرالیزم و رادیکالیزم است. شاید یکی از امتیازات شخص خاتمی که قاطبه اصولگرایان از وی به نیکی یاد می کنند نفی افراطی گری های حامیان اوست که بارها خاطراتش بر سر زبان ها افتاده است.

3238_369«مبارزه» (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) – مرتضی روحانی:

اعتدال سکه کلام سپهر سیاسی کشور شده است. اعتدال در لغت پرهیز از افراط و تفریط و زیاده روی و تمامیت خواهی و حرکت به سمت رفتارها و گفتارهای معقول و سنجیده است. اعتدال چه در لغت و چه در فهوای کلام گزاره نامشهود و پیچیده ای نیست. لیکن هرکس میتواند بدور از افراط و تفریط در مسیری گام بردارد که سخنان و اعمال سر زده از وی با موازین عقلی تطابق پیدا کند. به همین سبب آنچه که این روزها اهمیت موضوع را دوچندان میکند، نحوه درونمایه مطالب رسانه ها با خط مشی اعتدال گرایی است. بایستی بپذیریم که اعتدال در اغلب رسانه های ارتزاق کننده پول بیت المال، به مثابه نگین محوه شده ایست که باید با ذره بین آن را مورد کاوش قرار داد. به زعم اینجانب روزنامه کیهان که حسین شریعتمداری در راس آن قرار دارد، پیش قراول این رسانه هاست. وی در طی ۸ سال گذشته به توجیه قاطبه اقدامات دولت محمود احمدی نژاد پرداخت، اما با هجمه های بی اساس سعی در انگ زدن به مخالفین و منتقدین دولت نهم و دهم داشت.

کیهان که سالهاست از بودجه بیت المال ارتزاق میکند، باری دیگر دست به ترور شخصیتی محمد خاتمی زد. یاداشت روزنامه کیهان که با نام مهندسی اولویت ها انتشار یافته است، در قسمتی از آن با حملات شدید به رئیس جمهور دولت اصلاحات آمده است: «کارنامه و سابقه امثال آقای خاتمی را باید در دوره موسوم به اصلاحات واکاوی کرد. که البته الان و پس از گذشت سال‌ها از آن دوره کار مشکلی نیست طیف مدعی اصلاحات نشان داده و در عمل ثابت کرده که به لیبرالیزم در عرصه فرهنگ و رادیکالیسم در عرصه سیاست متعهد بوده است. نقطه تلاقی این دو را در مطبوعات دوره اصلاحات می‌توان آشکارا رؤیت کرد که در همان ایام رهبر معظم انقلاب هشدار دادند برخی مطبوعات زنجیره‌ای پایگاه‌های دشمن شده‌اند. بنابراین حرکت تکراری بر مدار به اصطلاح توسعه سیاسی و ژست تحرکات به اصطلاح فرهنگی و اجتماعی پروژه‌ای است که به دنبال مهندسی کردن اولویت‌های دولت یازدهم است و قطعاً در این میان حل مشکلات اقتصادی، اولویت آن طیفی که به دنبال منافع حزبی و سیاسی خودش است، نمی‌باشد.»

mobareze.ir - khatamiآنچه در یاداشت کیهان مشاهده می شود، نادانی طیف برادر حسین از کلمات لیبرالیزم و رادیکالیزم است. شاید یکی از امتیازات شخص خاتمی که قاطبه اصولگرایان از وی به نیکی یاد می کنند نفی افراطی گری های حامیان اوست که بارها خاطراتش بر سر زبان ها افتاده است.

«عبور از خاتمی، خروج از حاکمیت» شعار آن دسته از طرفداران افراطی سید خندان است، که با استیصال تمام آن را به زبان ها راندند.

خاتمی با تمام سراشیبی ها و سربلندی های دوران فعالیتش، در اعتدال گرایی بسیار بی بدیل و هنرمندانه عمل کرد. از این جهت دلبستگی حسن روحانی نسبت به شخص خاتمی را می توان به دلیل فاصله گرفتن رهبر اصلاحات از افراط و حرکت به سمت تعادل و عقلانیت مورد ارزیابی قرار داد.

سخن رهبر انقلاب در ترسیم شخصیت خاتمی یکی از اسناد مهم اعتدال گرایی وی مورد توجه قرار گرفته است. ایشان در آخرین دیدار با دولت اصلاحات می فرمایند: «البته بارزترین خصوصیت آقای خاتمی در این دوران، مأیوس کردن دشمنانی بود که انتظار داشتند رئیس جمهور رودرروی نظام قرار گیرد اما آقای خاتمی مقاومت نمود و فشارهای بسیاری را نیز تحمل کرد.»

بنابراین به وضوح قابل رویت است که نویسنده روزنامه کیهان علاوه بر اینکه خلاف سخنان رهبری اظهار نظر کرده است، بلکه هیچ اطلاعی از مکتب لیبرالیزم و کلمه رادیکالیزم ندارد و بی شک این قبیل کلمات را برای ژست نویسندگی خود استفاده کرده است.

شایان ذکر است که نظرات کارشناسی مخالف سخنان رهبری، به گفته ایشان مخالفت با ولایت فقیه نیست، اما جای بسی تعجب است روزنامه ای که در قبال نظر شخص و یا گروهی خلاف نظر رهبری دست به تهمت و برچسب زنی می کند، چگونه خود نظر مخالف  رهبری می دهد؟!

:::

 

 

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

+ 9 = 11