۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱ عباس عبدی:

قابل توجه وزارت اطلاعات!

سخنان آقای روحانی در یک اقدام عجیب و غیرمعمول توسط رسانه‌های داخلی تحریف می‌شود! و بلافاصله نتانیاهو هم موضع‌گیری می‌کند و می‌گوید: «سخنان روحانی، پیش از آن‌که انتظار می‌رفت سبب آشکارشدن چهره واقعی وی شد و غربی‌ها باید از «توهم» درباره وی خارج شوند». رسانه‌های جهان نیز مواضع تحریف‌شده و سخنان نتانیاهو را در حد گسترده‌ای بازتاب می‌دهند.

ABDIمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام) - عباس عبدی

وقتی که مرحوم دکتر علی‌محمدی ترور شد، بلافاصله ذهن بسیاری از افراد متوجه دولت اسراییل شد و این‌که حتما کار دستگاه اطلاعاتی آن است. برداشت ابتدایی آن بود که فقط یکی‌دوتیم برای ترور دارند که ترورهای بعدی را هم آن‌ها انجام دادند، ولی پس از آن اخبار بیشتری از فعالیت‌های موساد در ایران به گوش رسید تا این‌که یک‌بار یکی از دوستان زندانی را که به مرخصی آمده بود دیدم و شرح مختصری داد از تعداد زندانیان متهم به جاسوسی برای اسراییل و این‌که چگونه جذب شده‌اند و چه کارهایی می‌کردند و از چه گروه‌های اجتماعی بودند. قبل از گفت‌وگو با آن دوست فکر می‌کردم که اتهامات این افراد مثل اتهامات سایرین است و چندان جدی نیست ولی با شرحی که داد، مطمئن شدم که چنین نیست. در این نوشته قصد این را ندارم که شرح دهم چرا اسراییل در این مقطع زمانی توانسته این حد از خبرچین و جاسوس را در ایران سازماندهی کند، به‌ویژه آن‌که فراموش نکنیم اسراییل پیش از انقلاب هم در ایران نفوذ اطلاعاتی داشت و پس از انقلاب هم بسیار راغب‌تر به ادامه این نفوذ بود. ولی فقط در سال‌های اخیر است که توانسته چنین پیشرفتی را به دست آورد که حداقل صد نفر به اتهام جاسوسی برای آن در زندان باشند.

در این یادداشت می‌خواهم سرنخ آشکاری را در اختیار وزارت اطلاعات قرار دهم، بلکه از طریق جست‌و‌جو به نتیجه‌ای برسند. همه می‌دانند که پس از انتخاب آقای روحانی، یکی از کشورهایی که خیلی عصبانی شد، اسراییل بود. مقامات آن چنین نتیجه‌ای را برای منافع اسراییل مطلوب ندانستند و نتانیاهو هم کوشید که قضیه را وارونه جلوه دهد. در اواخر هفته پیش هم کنگره آمریکا تحت‌تاثیر لابی اسراییل، طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران را تصویب کرد و نگاهی به اظهارات موافقان تصویب این طرح نشان می‌دهد که دقیقا در جهت خط مشی نتانیاهو علیه رییس‌جمهوری منتخب ایران بودند و اتفاقی که در این میان افتاد این بود که راهپیمایی روز قدس هم در روز جمعه برگزار می‌شد و به‌طور طبیعی آقای روحانی هم باید در آن حضور می‌یافت و نکاتی را هم می‌گفت و این مقطع مهمی بود برای این‌که سناریو اسراییل تکمیل شود. چگونه؟ سخنان آقای روحانی در یک اقدام عجیب و غیرمعمول توسط رسانه‌های داخلی تحریف می‌شود! و بلافاصله نتانیاهو هم موضع‌گیری می‌کند و می‌گوید: «سخنان روحانی، پیش از آن‌که انتظار می‌رفت سبب آشکارشدن چهره واقعی وی شد و غربی‌ها باید از «توهم» درباره وی خارج شوند». رسانه‌های جهان نیز مواضع تحریف‌شده و سخنان نتانیاهو را در حد گسترده‌ای بازتاب می‌دهند. ولی نکته بسیار مهمی در سخنان نتانیاهو وجود دارد که سرنخ ماجراست. او در ادامه می‌گوید: «حتی اگر این اظهارات به سرعت تکذیب شود». این امر به آن معناست که یا او از محتوای اصلی سخنان آقای روحانی اطلاع داشته و می‌دانسته که چنین خبری واقعی نیست و طبعا تکذیب خواهد شد یا در متن طرحی قرار داشته که کوششی از پیش برنامه‌ریزی‌شده برای تحریف هرگونه اظهارنظر احتمالی آقای روحانی بوده، در غیراین صورت دلیلی نداشت که از پیش تکذیب احتمالی این سخنان را از سوی ایران اعلام کند. این اعلام برای آن است که از پیش مانع اثرگذاری تکذیب ایران شود ولی درعین‌حال بیان چنین مطلبی موجب لورفتن یک سناریو شده است. هرچند احتمال اندکی وجود دارد که نتانیاهو در زمان بیان این جملات از محتوای اصلی اظهارات آقای روحانی مطلع بوده باشد ولی باید احتمال بیشتر را به این داد که وی در جریان سناریویی برای تحریف سخنان روحانی قرار داشته است و در این صورت طبعا باید عواملی برای این کار در مراکزی که خبر را تحریف کرده‌اند داشته باشند. با این حساب پیشنهاد می‌شود که با بررسی دقیق قضیه معلوم شود که چه کسی و چگونه و براساس چه مبنایی این تحریف آشکار را در مواضع ابرازشده ایجاد کرده است؟ با توجه به وضعیت پیش گفته، شاید بتوان نقش افرادی را که آگاهانه و در جهت منافع اسراییل و ضربه‌زدن به منافع کشور این کار را کرده‌اند، شناسایی کرد.

منبع: رورنامه بهار

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 3 = 7