۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴

بذرپاش؛ از زاپاس مشایی تا نماینده اصولگرایی

این جملات درباره شایسته سالاری و جوان گرایی از قول کسی است که خود به عنوان یکی از جوانان شایسته وارد دولت نهم شد و چندی بعد از دولت دهم اخراج گردید. او در این مدت نه تنها در مدح احمدی نژاد کم نگذاشت که از مشایی هم بسیار گفت و او را «عنصر زحمتکش» نامید! و در این مسیر چنان پیش رفت که در برنامه «شب شیشه ای» خود را «زاپاس المشایی» خواند.

bazrمبارزه (رسانه تحلیلی خبری دانشجویان خط امام): شاید از بخت و اقبال مهرداد بذرپاش باشد که رسانه های اصولگرا و اصلاح طلب مشغول وزن کشی برای بررسی رأی به کابینه روحانی هستند و لذا توجهی به مواضع متناقض او نمی کنند. او که این روزها به عنوان نماینده تهران در مجلس فعالیت می کند در مصاحبه ای که با فارس انجام داده، از وجود لابی های گسترده برای کسب رای اعتماد توسط وزرا انتقاد نموده است و ضمن انتقاد از گسترش‌های لابی‌گری برای کسب رای اعتماد از مجلس، اظهار داشته: «اخیراً عده‌ای با استفاده از واژه افراطی سعی دارند مانع از استیفای حقوق ملت شوند و به نوعی جلوی حرف‌های اساسی این مردم را بگیرند.»

مهرداد بذرپاش در جلسه روز شنبه مجلس هم در مخالفت با کلیات برنامه کابینه یازدهم، آن را شرکت سهامی نامید و اظهار داشت: «در حال حاضر چند تن از چهره‌های مرتبط با اتفاق‌های سال ۸۸ که برخی از نمایندگان لفظ فتنه را در مواجهه با آنها به کار می‌برند، در کابینه حضور دارند و خود این مساله جای سوال است و معرفی این افراد، محصول فشارها و سهم‌خواهی‌های خیلی‌ها است. کابینه معرفی شده شبیه یک شرکت سهامی است و سهم متنوع گروه‌های مختلف در آن دیده می‌شود و برخی از معاونت‌های مرکز تحقیقات می‌خواستند وارد این قضیه شوند.»

اما این سخنان از دهان کسی خارج می شود که خود سابقه سهم خواهی دارد. در این باره بهتر است به چند روز پیش از این سخنان بازگردیم؛ روزی که محمد مهدی تندگویان از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مصاحبه ای با روزنامه بهار از تلاش برخی افراد برای شهردار شدن و لابی آنها برای این امر سخن گفته و از مهرداد بذرپاش به عنوان یکی از این افراد نام برده بود: «یا خودشان یا از دفاترشان تماس می‌گرفتند که مثلا یکی از شخصیت‌ها یا مدیران قصد دارند شهردار شوند و فرصتی بگذارید که دیداری داشته باشیم که البته این اتفاق نیفتاد؛ تا همین دیشب هم پیگیر بودند…. همین افرادی که گفتم از کانال‌های آقای رضایی تماس گرفتند از کانالی آقای بذرپاش تماس گرفتند و همین‌طور آقای آخوندی…»

حال بهتر است که جناب بذرپاش به این سوال پاسخ دهند که چگونه لابی برای رای آوری وزرا بد است و لابی یک اصولگرا با یک عضو اصلاح طلب شورای شهر هیچ مشکلی ندارد؟!

بذرپاش در نطق مخالفت با کلیت کابینه پیشنهادی حرف های جالب دیگری هم زده بود: «مهم‌ترین کمکی که می‌توانیم به روحانی داشته باشیم، این است که ملاحظات و مصلحت‌اندیشی‌ها را به حداقل برسانیم تا کابینه‌ای هماهنگ تشکیل دهد.» و: «شعار دولت استفاده از نیروهای شایسته است. آیا این انتخاب با استفاده از شاخص‌های شایستگی انجام شده است؟ آیا در دولت سابق هیچ یک از وزرا شایستگی نداشتند. آقای روحانی شما گفتید کلید دارید نه داس.» و نیز: «کابینه فعلی به دو دلیل توان و اجرای وعده‌های داده شده از سوی روحانی را ندارد. نخست اینکه تحقق بهبود فوری در اوضاع اقتصادی مردم مطرح شده اما کابینه‌ای که اکنون به مجلس معرفی شده، مسن است و این هیچ معنایی جز این ندارد که کابینه‌ای کم تحرک، کارها را به دست گیرد، در حالی که انجام کارها مستلزم تحرک بالایی است.»

این جملات درباره شایسته سالاری و جوان گرایی از قول کسی است که خود به عنوان یکی از جوانان شایسته وارد دولت نهم شد و چندی بعد از دولت دهم اخراج گردید. او در این مدت نه تنها در مدح احمدی نژاد کم نگذاشت که از مشایی هم بسیار گفت و او را «عنصر زحمتکش» نامید! و در این مسیر چنان پیش رفت که در برنامه «شب شیشه ای» خود را «زاپاس المشایی» خواند:

سوال: اگر جای آقای رحیم مشایی بودید، به برنامه امشب می آمدید یا نه؟

«فکر کنم جاش بودم، اومدم دیگه؛ حالا شاید اسم ما رو بذارن زاپاس المشایی»

سوال: به ایشان توصیه می کنید به این برنامه بیان؟

«آقای مشایی از دوستان خیلی خوب و عناصر زحمتکش این دولت هستند، حتما هم کاری داشتند ایشان اتفاقا خیلی آدم بازی است و ورود پیدا می کند به صحنه رسانه و خیلی خوش صحبت و خوش بیان و محکم و … حتما هم وقتی بیاد شما رو راضی می کنه که جلسه ای که نیاده، حتما کاری پیش آمده…. بالاخره ایشان معاون رییس جمهور، رییس سازمان … حتما همایشی، جلسه ای، فکر کنم همایشی در سالن اجلاس بوده که نیامدند. با این که برنامه داشتند، ولی قرار رسانه مهمتره.. شما خیلی آدم خوش صحبتی هستید، خیلی خوش بیان ولی جلوی آقای مشایی فکر نکنم حریف بشوید…»

اما معلوم نیست با این سوابق متنافض و ناهماهنگ، آقای بذرپاش چگونه از عدم هماهنگی در کابینه گله می کند؟ و کسی که خود از شورای شهر سهم درشتی می خواهد چگونه سهم خواهی را بد می داند؟

مشاور جوان دولت نهم و نماینده جوان مجلس نهم این روزها چه در سر می پروراند؟

:::

دیدگاه تازه‌ای بنویسید:

*

- 3 = 3