سید عمادالدین محمودی:

دکتر شریعتی؛ از اسلام انقلابی تا انقلاب اسلامی

dr shariati  (1)

تعریف شریعتی از دین، تعریفی معطوف به تعالی انسان و به دور از قالب های فقهی و عرفانی متصوفانه است. او رسالت روشنفکر دینی را در جامعه، دعوت انسان به معنویتی می داند که منوط به تغییر و بنیان نهادن جامعه ای توحیدی است. لذا وی بعد از آگاهی بخشی ـ به عنوان مهم ترین رسالت روشنفکر انقلابی ـ رسیدن به یک مشی حزبی را مد نظر قرار می دهد که آن را در «شیعه یک حزب تمام» توضیح داده است.

در پی اعلام موجودیت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام :

گرگان به اتحادیه پیوست

peiro_imam_E2

بدین وسیله از همه انجمن­های اسلامی سراسر کشور که با تفکر ناب این نهادهای مدنی همراه هستند دعوت می­نمایم با پرهیز از پرداختن به مسائل جزئی و با گذشتن از اختلافات کوچک به این تشکیلات بپیوندند تا همه با هم زمینه تقویت هرچه بیشتر انجمن های اسلامی سراسر کشور در راستای آرمان ها و اهداف اصلاح گرایانه جنبش دانشجویی را فراهم نماییم.

در سالروز حماسه سیاسی 24 خرداد :

بیانیه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام به مناسبت ۲۴ خرداد

IMG11133785

اهمیت توسعه ی سیاست داخلی به موازات سیاست خارجی برکسی پوشیده نیست. بنابرین نیاز است فرصت برای ظهور و بروز همه ی عقیده ها و سلایق درون نظام به دور از محدودیت ها و محصوریت ها فراهم باشد تا در سایه ی تضارب آرا و عقاید، رشد و شکوفایی جامعه بیش از پیش رقم بخورد.

گفتگو با فروز رجایی فر از دانشجویان سابق پیرو خط امام:

کفن پوشان در خم اولین کوچه تحلیل مانده اند

rajaeefar

چه تفکری معتقد است که نظام هیچ نقصی ندارد و نیازی هم به اصلاح ندارد؟ همان جریانی که بحث عصمت استراتژیک را تدوین و ترویج می‌کند و سپس آن را به مابقی ساختارهای قانونی نظام تسری می‌دهد و در عمل نیز با هر نوع امر به معروف و نهی از منکر از جانب مردم و دلسوزان مبارزه می‌کند. اشتباه ما این است که انحرافات را با مبانی فکر امام نمی‌سنجیم و بر اساس ظاهر حکم می‌کنیم.

به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شیراز برگزار شد :

گزارش کامل نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام

neshast

ظهر روز سوم به مدت 5 ساعت جلسه هم اندیشی نمایندگان شورای مرکزی انجمن های اسلامی با هدف تبیین مواضع اعتقادی و سیاسی و نیز نحوه تعامل تشکیلاتی انجمن‌ها در آینده برگزار شد و پس از تصویب مصوبات، قطعنامه پایانی نشست مبنی بر اعلام موجودیت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) صادر گردید.

انجمن های اسلامی به دنبال تشکل اتحادیه دانشجویان پیرو خط امام(ره)

logo tashakkol

این 14 انجمن که در میان انها اسامی انجمن های جدا شده از دفتر تحکیم وحدت نیز به چشم می خورد در بیانیه خود آورده اند: وضعیت کنونی مدعیان دروغین دفتر تحکیم وحدت را شوربختانه غیر قابل اصلاح می دانیم و معتقدیم این تشکل مجعول هیچ نسبتی با سوابق تاریخی و هویت فکری و بدنه دانشجویی این اتحادیه ندارد لذا عبور از این تشکل را به مثابه «نوشیدن جام زهر» می پذیریم.

با صدور بیانیه ای همزمان با ایام رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی:

تشکیل «اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام»

peiro_khatEmeam

معتقدیم نقشه راه وحدت انجمن‌های اسلامی باید با همراهی و همفکری همه طیف‌های معتقد به اصلاحطلبی در چارچوب قانون اساسی، تدوین و با حضور حداکثری همه انجمن های اسلامی اجرایی شود. گام نخست این نقشه راه، اعلام موجودیت «اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره)» است.

صادق بهاری:

هجمه ها علیه دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه چمران

12840m4c7da4b1-9739-4be0-87cb-c2beb718f845

گویی برتمامی مسئولین دانشگاه و وزارت علوم از طرف اجانب و شیاطین تکلیف شده است که در مقابل خط امام (ره) در دانشگاه شهید چمران اهواز ایستادگی کنند و مانع تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) شوند

رضا نساجی:

امام خمینی و ترقی شأن سیاسی مرجعیت شیعه

imam

اگر در دوران محمدرضا شاه وی می‌پرسید «چرا مانند علمای اهل سنت او را اولوالامر خطاب نمی‌کنند! و برای او به دعاگویی نمی‌پردازند.» اما این بار این نماینده امام خمینی بود که با شخص شاه دیدار کرده و البته در پاسخ به وی می‌گفت که «علمای شیعه در تاریخ هزار ساله‌ی خود هیچ گاه مامور حکومت‌ها نبوده و نخواهند بود.»

با سخنرانی دکتر حق شناس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

افتتاح نشست میثاق انجمن‌های اسلامی دانشجویان با خط امام

misagh

نشست میثاق انجمن‌های اسلامی دانشجویان با خط امام(ره) امروز در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه این نشست، دکتر محمد جواد حق شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی حضور یافت و در جمع فعالان انجمن های اسلامی سخنرانی کرد.

برگزاری جلسه شورای عالی نظارت برای تعیین تکلیف جنبش عدالتخواه دانشجویی:

از ستاد سعید جلیلی تا همایش دلواپسیم

edalatkhahi 2

بخشی از فعالان سابق جنبش عدالتخواه که امروزه در موسسه ایتان (مرکز پژوهشی زیر نظر دفتر همکاریهای علمی ریاست جمهوری و «مرکز الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت») اشتغال دارند و سال گذشته ستاد انتخاباتی سعید جلیلی با عنوان «حیات طیبه» را اداره می‌کردند، تلاش دارند «جنبش عدالتخواه دانشجویی» را در مسیر مورد نظر خود پیش ببرند.

حامیان خاتمی در دوم خرداد چه کسانی بودند؟

khatami (7)

این جمله را بارها شنیده‌ایم که تریبون «دفتر تحکیم وحدت» و دو رسانه آن زمان جریان چپ یعنی «روزنامه سلام» و هفته‌نامه «عصر ما»، یک سه‌ضلعی با اهمیت برای رساندن صدای سیدمحمد خاتمی به مردم بود؛ آن‌هم در مقابل حمایت یکدست ده‌ها تشکیلات بنام از ناطق نوری. در این میان موجی به وجود آمده بود که بار دیگر تمام مردم ایران از گروه‌ها و طیف‌های سیاسی مختلف، به انتخابات به چشم یک فرصت می‌نگریستند.

مرور روزنامه‌ها در آستانه دوم خرداد 76:

۱۷ سال؛ پیش این‌روزها

2khordad-3

شخصیت‌ها و رسانه‌ها‌ی جناح راست از کیهان، رسالت تا ابرار گرفته همه پشت‌سر «ناطق» بسیج شده بودند و صفحات یک روزنامه‌هایشان به انتشار عکس‌ها و مطالبی در حمایت از ناطق اختصاص داشت. نظرسنجی‌هایشان هم حاکی از این بود که برنده انتخابات «ناطق‌نوری» است. شعار انتخاباتی‌ای که برای «ناطق‌نوری» ساخته شده بود، این بود: «رییس‌جمهوری باید مدیر، مدبر و ناطق باشد.»

گفتگو با مهدی ماندگاری، دبیر نشست میثاق انجمن‌های اسلامی با خط امام (ره) :

«دلواپس» ها از انجمن‌های اسلامی دست بر نمی‌دارند

anjoman eslami

ماندگاری با یادآوری پیام 24 خرداد به مسئولان دانشگاهی و غیردانشگاهی، خواهان اجرای کامل قانون اساسی و خروج از بن‌بست بی‌عدالتی و بی‌قانونی در 8 سال گذشته شد و گفت: دانشجویان منتقد در دانشگاه‌ها از این به بعد نخواهند گذاشت احدی به حریم قانون تجاوز کند و از این به بعد با واکنش‌های تندی از سوی جریان‌های اصیل دانشجویی روبرو خواهند شد.

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مناسبت سالگرد حماسه دوم خرداد

shiraz med uni

امروز با گذشت قریب به دو دهه از آن حماسه‌ی ملی، مردم ایران که طی این سال‌ها مظلومانه و صبورانه سختی‌های فراوانی را از فشارهای داخلی و خارجی متحمل شده بودند، در بیست و چهارم خرداد ۹۲ بار دیگر با حرکتی حماسی بدخواهان خود را غافلگیر کردند. حرکت بیست و چهارم خرداد که در ادامه و با محوریت شعارهای دوم خرداد اتفاق افتاد، بار دیگر نشانگر وجود یک مقاومت ملی در برابر حذف جمهوریت نظام و تلاش برای بازگشت منطق و اعتدال به ادبیات جمهوری اسلامی در تعامل با جهان بود.